موضوعات داغ

نکات مهم در انبارداری تایر، شرایط نگهداری لاستیک در انبار چیست؟ + عکس و فیلم

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

تایر خودرو یکی از قطعات مهم و حساس در تجهیزات حرکتی است که برای عملکرد بهینه و ایمنی خودرو نقش کلیدی دارد. تایر خودرو باید در شرایط مناسب نگهداری شود تا از خراب شدن زودرس، کاهش عمر مفید، افزایش مصرف سوخت و خطرات جاده‌ای جلوگیری شود.

محل نگهداری تایرها

محل نگهداری تایرها باید کاملاً تمیز و بدون عوامل محیطی تیز و برنده باشد. اشیاء مانند میخ، سنگ، چوب، و فلزات باید از این مکان دور باشند. همچنین، ابزار‌آلات و لوازم غیرضروری نباید روی تایرها قرار گیرند.

تمام تلاش باید به جلوگیری از نفوذ آب به اطراف تایرها اختصاص یابد. آب و رطوبت می‌توانند ساختار شیمیایی تایر را تغییر داده و خسارت آن را افزایش دهند. تماس مستقیم و طولانی مدت تایر با روغن می‌تواند به نفوذ روغن به درون ساختار شیمیایی تایر منجر شود. این موضوع باید به دقت نظارت شود.

عوامل مهم در نگهداری تایر

برای نگهداری صحیح تایر خودرو باید به عواملی مانند دما، نور، رطوبت، فشار هوا، جابجایی و ظرفیت انبار توجه کنید.

یکی از مهمترین مواردی که در حین انبارداری تایر باید به آن توجه کرد، محیط انبار است. انبار باید در یک محیط بسته قرار گیرد و نباید تحت تابش نور خورشید باشد. برای کنترل دمای انبار، سوله انبار با عایق بسته شده است تا دمای محیط متعادل باقی بماند. این مسأله بسیار حیاتی است زیرا تایرها نباید در محیطی خیلی گرم یا خیلی سرد نگه داشته شوند.

دما: دمای انبار باید متعادل و ثابت باشد. دمای بالا یا پایین می‌تواند باعث تغییر شکل، ترکیدگی یا سخت شدن لاستیک شود.

نور: تابش نور مستقیم خورشید نیز به تایرها آسیب می‌زند. بنابراین، انبار تایرها باید با رنگ تیره پوشانده شود تا از نور خورشید مستقیم محافظت شود.

جابجایی: جابجایی مناسب تایر خودرو مهم است. بهتر است تایر را در حالت عمودی و با فاصله مناسب از دیوار و سقف قرار دهید. همچنین باید هر چند وقت یک بار تایر را حول محور خود بچرخانید تا فشار هوا به طور یکنواخت پخش شود.

ظرفیت: ظرفیت انبار باید به طور منطقی محاسبه و رعایت شود. انبار کردن بیش از حد تایر می‌تواند باعث فشار زائد، آسیب دیدگی، سخت شدن یا جابجایی نامناسب لاستیک شود

رگال تایرها باید ارتفاعی از سطح زمین داشته باشند و نباید مستقیم روی زمین قرار بگیرند

روش نگهداری تایر در انبار

تایرها باید به روش مناسب دسته‌بندی شوند تا زمان ورود آنها به انبار به راحتی مشخص گردد. استفاده از پالت‌های نگهدارنده با ارتفاع از سطح زمین برای انبارش تایرها توصیه می‌شود. این کار باعث جلوگیری از خسارت به تایرها در طی نگهداری و نصب آنها خواهد شد

در مورد لاستیک‌های سواری، حداکثر تعداد لاستیک‌هایی که می‌توان به حالت افقی روی هم قرار داد، ۱۰ عدد است. اما برای لاستیک‌های آفرود، بهتر است آنها را در حالت افقی روی هم قرار ندهید. همچنین، به منظور حفظ تایرها به مدت طولانی، تایرهای زیرین و بالایی را به طور منظم جا به جا کنید. اطمینان حاصل کنید که محل نگهداری تایرها دارای نور کافی است تا بتوانید لاستیک‌ها را به راحتی بررسی کنید.

ایمنی در انبار تایر

ایمنی در انبار تایرها نیز بسیار حیاتی است. باید از وجود مواد اشتغال زا در محیط انبار خودداری کرد. از طرفی، سیستم اطفاء حریق باید در انبار وجود داشته باشد. کف انبار نیز باید از سیمان باشد و نباید خاکی باشد.

توجه به برچسب گارانتی و تاریخ ساخت تایر

توجه به برچسب گارانتی و تاریخ ساخت تایر

شرکت‌های معتبر عرضه کننده تایر با در نظر گرفتن جمیع جوانب از جمله کیفیت محصول، نحوه انبارش و حمل و نقل، محصولات خود را با گارانتی عرضه می‌کنند.

برچسب گارانتی و تاریخ ساخت تایرها نیز از نکاتی است که باید به آن توجه داشت. در برخی از برندهای تایر، این اطلاعات روی روکش تایر خورده است، اما در برندهای دیگر، این اطلاعات روی خود تایر قرار گرفته است.

انبارهای شرکت آرین تایر نماینده رسمی برند معتبر تایر نانکنگ در ایران

شرکت آرین تایر به عنوان نماینده رسمی برند معتبر تایر نانکنگ در ایران، انبارهای استانداردی برای نگهداری صحیح تایر خودرو دارد و تلاش می‌کند تا تایر با بالاترین کیفیت حفظ و نگهداری شود و در نهایت با بهترین شکل ممکن به دست مشترین برسد.

در این انبارها دما به طور متعادل و بهینه نگه داشته می‌شود تا از تغییر شکل یا آسیب‌دیدگی لاستیک‌ها جلوگیری شود و همچنین در بحث تابش نور نیز تایرها در بهترین شرایط ممکن نگهداری می‌شوند..

تمام محصولات آرین تایر شامل گارانتی رسمی این شرکت هستند تا مشتریان از کیفیت و اصالت کالا مطمئن باشند. زمان تولید محصولات که گارانتی تایر فعال می‌شود با بارکد روی برچسب روی روکش تایر و این اطلاعات در سیستم بین المللی شرکت نانکنگ مشخص می‌شود که کدام تایرها به ایران ارسال شده‌اند و به این صورت خریداران می‌توانند از اصل بودن تایر اطمینان پیدا کنند.

ویدیو نحوه صحیح انبار تایرهای برند نانکنگ تایوان در شرکت آرین تایر

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد