موضوعات داغ

پیکاپ کیتون L7 پلاس محصول جدید تیگاردموتور در نمایشگاه خودرو تهران 1402 + فیلم و عکس

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

بازار پیکاپ‌های چینی در ایران این روزها بسیار داغ است و هرکدام از شرکت‌های خودروساز سعی دارند تا یک یا چند خودرو را در این بخش به بازار عرضه کنند. سانیار موتور پارسیان که برند زیرشاخه دیار خودرو محسوب می‌شود نیز تصمیم گرفته است تا پیکاپ کیتون L7 پلاس را برای مشتریان ایرانی به ارمغان بیاورد. این شرکت که با برند تیگارد موتور فعالیت می‌کند، این پیکاپ را در اتو اکسپو تهران 1402 حاضر کرده است.

ویدیو معرفی پیکاپ کیتون L7 پلاس

معرفی پیکاپ کیتون L7 پلاس

پیکاپ کیتون L7 پلاس در واقع محصولی از شرکت ZX Auto‌ چین است. شناخته شده‌ترین محصولات این شرکت در ایران، پیکاپ کاپرا و کاپرا 2 به همراه شاسی‌بلند لندمارک V7 هستند که توسط گروه بهمن عرضه شده‌اند. پیکاپ کیتون L7 پلاس نیز در چین با نام ZX‌ ترالورد شناخته می‌شود اما در بازار ایران، آن را با برندی متفاوت خواهیم شناخت.

چینی‌ها برای طراحی ظاهر محصولات خود از الگوهای موفق روز بهره می‌برند و کیتون L7 پلاس نیز از این قاعده پیروی می‌کند. ظاهر این خودرو شباهت بسیاری به پیکاپ‌های آمریکایی به خصوص نسل‌های پیشین محصولات فورد و رم دارد. ابعاد و اندازه بزرگ این پیکاپ باعث می‌شود تا کیتون L7 پلاس را رقیبی برای بهمن G9‌ و همچنین آمیکو آسنا بدانیم. با این حال برخلاف پیکاپ‌های رقیب، کیتون L7 پلاس پیشرانه توربوشارژر ندارد.

پیکاپ کیتون L7 پلاس

مشخصات فنی پیکاپ کیتون L7 پلاس

زیر کاپوت کیتون L7 پلاس، پیشرانه 2.4 لیتری میتسوبیشی با کد 4K22‌ قرار دارد که در بسیاری از پیکاپ‌های چینی بازار ایران به کار رفته است. این پیشرانه حداکثر 150 اسب‌بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. برای بخش انتقال قدرت پیکاپ کیتون L7 پلاس نیز از جعبه دنده اتوماتیک یا دنده‌ای استفاده می‌شود. این پیکاپ به سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک به همراه قفل دیفرانسیل نیز مجهز شده است.

فضای داخلی کیتون L7 پلاس

تجهیزات رفاهی و ایمنی پیکاپ کیتون L7 پلاس در سطح مناسبی قرار دارند. این خودرو به سیستم ترمز ضدقفل ABS، سیستم توزیع‌کننده نیروی ترمز EBD، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESP، سیستم ترمز کمکی EBA، سیستم کنترل فشار باد تایر TPMS و سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی HAC و HDC مجهز است. همچنین تهویه مطبوع اتوماتیک، گرم‌کن صندلی‌های جلو و صندلی برقی راننده را نیز در این پیکاپ خواهیم دید.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/11/11
موتورش ضعیفه بدرد نمیخوره