موضوعات داغ

نیسان کیکس 2023 کراس اوور کوچک وارداتی نامی خودرو در نمایشگاه خودرو تهران 1402 + فیلم و عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

پس از وقفه‌ای طولانی مدت و از سر گیری دور جدید واردات خودرو به کشور، شاهد هستیم که بار دیگر محصولات نیسان توانسته‌اند مجوز ورود به کشور را دریافت کنند. شرکت نامی خودرو به عنوان یکی از عرضه‌کنندگان محصولات نیسان، در گام نخست فعایت‌های خود سه مدل از محصولات این برند را طی مراسمی با شکوه رونمایی و معرفی کرد. نیسان کیکس یکی از همان مدل‌هایی است که توسط این شرکت به زودی راهی خیابان‌های کشور خواهد شد.

نیسان کیکس که عنوان کوچک‌ترین کراس‌اوور نیسان در بازار ایران را به دوش می‌کشد، به دلیل ابعاد مناسب و عملکرد اقتصادی که داردف یکی از گزینه‌های مناسب جهت استفاده شهری است. کیکس نخستین‌بار در سال 2016 با هدف جایگزینی ارزان‌ قیمت برای نیسان جوک به بازارهای جهانی معرفی شد. کیکس از آن زمان تاکنون تنها یک فیس‌لیفت را تجربه کرده و همچنان به عنوان نسل اول به بازارهای مختلف عرضه می‌شود.

ویدیو معرفی نیسان کیکس 2023

ابعاد کوچک اما جذاب

همان‌طور که گفته شد نیسان کیکس در سال 2021 یک فیس‌لیفت نسبتا سنگین را تجربه کرده و اکنون با طاهر ارتقا یافته به بازار ایران رسیده است. مهم‌ترین تغییر این خودرو در نمای جلو است. جایی که جلوپنجره سنتی نیسان با نمونه جدید جایگزین شده است. همچنین چراغ‌های بزرگ و کشیده، ظاهری خاص و متمایز به آن بخشیده است.

نمای جانبی نیسان کیکس، شباهت بسیاری به یک خودرو هاچ‌بک دارد که این شباهت ناشی از ابعاد کوچک نیسان کیکس است. همچنین سقف و ستون‌های خودرو مشکی‌رنگ هستند که ترکیب آن‌ها با رنگ بدنه روشن، جلوه اسپرت خودرو را افزایش می‌دهد.

اما در نمای عقب می‌توان به خوبی الگوی طراحی نیسان جوک را مشاهده کرد. همچنین چراغ‌های یکپارچه عقب از دیگر مواردی است که شاید چندان خوشایند به نظر نرسد. این در حالی است که این روزها بسیار ترند و محبوب شده است.

نیسان کیکس 2023

کابینی آشنا و با کیفیت

با ورود به کابین نیسان کیکس می‌توان به خوبی رگه‌هایی از طراحی نسل قبلی جوک (نمونه موجود در بازار ایران) را مشاهده کرد. هرچند که این خودرو به عنوان یک محصول ارزان قیمت و اقتصادی شناخته می‌شود، اما متریال مصرفی درون کابین از کیفیت قابل قبولی برخوردار است.

با وجود آنکه کیفیت مترال داخل کابین قابل قبول است، اما نباید از طراحی ساده آن بگذریم. چار که این طرحشاید چندان مورد پسند قشر جوان نباشد و در مقایسه با بسیاری از رقبای چینی، ساده و بدون آلایش به نظر برسد. در بررسی فضای کابین هم نمی‌توان گفت که کیکس خودروی جاداری است. زیرا در بخش عقب کابین با کمبود فضا مواجه هستیم. فضای پای ردیف عقب، کمی کمتر از فضای پای جلو است، با این حال افراد قدبلند چندان مشکلی در استفاده از این خودرو نخواهند داشت.

البته فضای قسمت بار در این خودرو چندان کم کوچک نیست. همجنین با خواباندن صندلی‌های عقب فضایی با گنجایش بیش از 700 لیتر برای چیدمان اسباب و وسایل ایجاد می‌شود.

فضای داخلی نیسان کیکس 2023

امکانات رفاهی و ایمنی

از جمله مهم‌ترین تجهیزات ایمنی در این خودرو می‌توان به شش کیسه هوا، سیستم‌های ترمز ABS و EBD، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت خودرو در سربالایی، هشدار برخورد از عقب، ترمز اضطراری الکترونیکی، سیستم ضد لغزش خودرو، سیستم کنترل دینامیک خودرو و سیستم ترمز کمکی الکترونیکی اشاره کرد. همچنین با توجه به اقتصادی بودن این محصول، عدم وجود سیستم خودران رانندگی نیسان در آن چندان احساس نمی‌شود.

در بخش تجهیزات رفاهی نیز نیسان کیکس می‌تواند انتظارات کاربران را برآورده کند. سیستم صوتی Bose به همراه 8 بلندگو و نمایشگر، دوربین دید عقب به همراه سنسور پارک، دوربین 360 درجه، کروز کنترل، برف پاک‌کن‌های حساس به سرعت، سیستم ورود و استارت بدون کلید، حالات رانندگی اکو و اسپرت، سانروف برقی، باربند، تریم چرمی کابین و سیستم پایش فشار باد تایرها از جمله امکانات نیسان کیکس به شمار می‌آیند.

نیسان کیکس

مشخصات فنی نیسان کیکس

زیر کاپوت نیسان کیکس، پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر از سری موتورهای خانواده HR نیسان قرار دارد. این پیشرانه حداکثر 122 اسب‌بخار قدرت و 143 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند که ارقام مناسبی برای یک موتور کوچک و تنفس طبیعی هستند. البته باید توجه داشت که این پیشرانه از استاندارد عدم آلایندگی یورو 6 پیروی می‌کند و برای فعالیت صحیح به سوخت باکیفیت نیاز دارد. گیربکس اتوماتیک CVT نیروی موتور را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. بنابراین باید گفت که این کراس‌اوور کوچک شهری دیفرانسیل جلو بوده و نباید از ان انتظار عملکرد خوب در مسیرهای خارج از جاده‌ای داشت. سیستم تعلیق نیسان کیکس در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع میله پیچشی است. همچنین ترمزهای خودرو نیز در چهار چرخ از نوع دیسکی هستند. گفتنی است سیکل ترکیبی مصرف سوخت نیسان کیکس 6.58 لیتر به ازای هر صد کیلومتر پیمایش اعلام شده است و ظرفیت باک آن 41 لیتر است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد