موضوعات داغ

پونام 28V، قایق جدید تویوتا با موتور پرادو

عکس مطلب اول
بعد از افزایش تب تولید خودروهای پیکاپ میان خودروسازان، حالا تب تولید قایق‌های تندرو میان آن‌ها افتاده است و موجب شده در این چند ماه اخیر شاهد رونمایی از قایق‌های بوگاتی و استون مارتین و... باشیم، حالا شرکت تویوتا هم دلگرم شده و جدیدا از قایقی تفریحی تندرو تحت عنوان "Ponam-28V" رونمایی کرده است که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.
برای طراحی و توسعه پونام 28V، تویوتا از پیشرانه کندترین شاسی بلند خود استفاده کرده است. به طور دقیق‌تر تویوتا برای تولید نیرو محرکه این قایق به سراغ موتور توربوشارژر 3 لیتری چهار سیلندر تویوتا پرادو و یا پیکاپ هایلوکس رفته که به طور خالص برای استفاده‌های دریایی تنظیم شده است و می‌تواند نیرویی 256 اسب بخاری برای به حرکت درآوردن این قایق 3640 کیلوگرمی تولید کند. این پیشرانه شاید بر روی پرادو چیزی برای گفتن نداشته باشد، ولی در سطح دریا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

قایق پونام

شاید وزن قایق تویوتا با چنین ابعادی عجیب به نظر برسد، ولی برای بدست آمدن وزنی 3640 کیلوگرمی برای قایقی به طول 9.14 متر و عرض 3.1 متر، طراحان به سراغ مواد سبک وزن ولی مستحکم رفته‌اند و با ترکیب آلومینیوم، پلاستیک و الیاف فیبرکربنی به طراحی و ساخت بدنه این قایق مشغول شده‌اند که در نهایت 7 بار قوی‌تر از قایق‌های معمولی تندرو شده و در عوض 10 درصد هم سبک‌تر شده است که بخش قابل توجهی از آن به خاطر آلومینیوم بوده است. سالن قایق هم با دو صندلی کوچک و یک میز، بعلاوه یک صندلی بزرگ راحتی و یک اتاق خواب شکل گرفته است و عرشه آن هم برای چنین قایقی نسبتا بزرگ به نظر می‌رسد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد