موضوعات داغ

نمایشگاه خودرو اصفهان: نیسان جوک، کراس اوور خاص

عکس مطلب اول
عکس: علیرضا هاشم الحسینی

جهان موتور آریا در نمایشگاه خودروی اصفهان کراس اوور جوک را به نمایش گذاشت. نیسان جوک را باید یکی از خاص ترین کراس اوورهای موجود در بازار جهانی به حساب آورد که مدت ها بود در بازار ایران و البته در مناطق آزاد کشور حضور داشت. اما به تازگی شرکت جهان نوین آریا موفق به اخذ نمایندگی نیسان شده است و دو مدل اکستریل و جوک را برای بازار ایران در نظر گرفته است.
نیسان جوک در بازار ایران در سه تیپ اسکای پک، پلاتینیوم و اسپرت عرضه میشود. تیپ اسکای و پلاتینیوم هر دو از قوای فنی یکسان بهره میبرند، این دو مدل مجهز به یک موتور چهار سیلندر ۱.۶ لیتری هستند که میتواند ۱۱۷ اسب بخار قدرت و ۱۵۸ نیوتون متر گشتاور را تولید کند. این گشتاور از طریق گیربکس ضریب متغیر CVT با نام X-Tronic به چرخ های جلو انتقال پیدا می کند. مصرف سوخت این کراس اوور کوچک نیز تنها ۶ لیتر در هر صد کیلومتر است.

نیسان جوک

تیپ اسکای پک این خودرو مجهز به امکاناتی چون سیستم ترمز کمکی، سیستم کنترل پایداری، سیستم استاپ/استارت، دوربین دید عقب، فرمان برقی حساس به سرعت، رینگهای آلومینیومی ۱۷ اینچی، مانیتور داخل کابین مجهز به بلوتوث، سیستم تهیویهی اتوماتیک، کروز کنترل، سقف پانوراما و چراغ های روشنایی در روز است.
در تیپ پلاتینیوم، این خودرو علاوه بر امکانات ذکر شده مجهز به چراغ زنون، سنسور باران، چراغ های اتوماتیک، آینه های جانبی گرمکن دارد مجهز به تاشوی برقی، گرمکن صندلی های جلو، سیستم ورود بدون کلید، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم هشدار نقطه کور، رینگهای آلومینیومی ۱۷ اینچی، سیستم هشدار خروج از خط، رادار شناسایی اشیای متحرک و نمایشگر لمسی ۵.۸ اینچی نیز است. این مدل علاوه بر سیستم ضد بلوکه ی ترمز و سیستم کنترل پایداری که در تمامی مدل های جوک موجود هستند به سیستم BAS یا کمکی ترمز نیز تجهیز شده است.

نیسان جوک

اما قوی ترین مدل جوک در بازار ایران مدل اسپرت این خودرو است. این خودرو مجهز به موتور ۱.۶ لیتری است که اینبار مجهز به تروبشارژر شده است. در نتیجهی استفاده از سیستم پرخوران در این موتور، قدرت تولیدی به ۱۹۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی نیز به حدود ۲۶۰ نیوتون متر رسیده است. این مدل نیز همانند گونه های قبلی مجهز به گیربکس CVT است. مصرف سوخت مدل توربو تنها ۶.۵ لیتر در هر صد کیلومتر است. همچنین برخلاف دو مدل قبلی که به صورت دیفرانسل جلو هستند این مدل مجهز به سیستم چهارچرخ محرک تمام وقت نیسان همراه با کنترل دستی نیز شده است. با چنین مشخصاتی میتوان انتظار شتاب صفر تا صد کیلومتری در حدود ۸.۵ الی ۹ ثانیه را از این خودرو داشت.
نیسان جوک اتوماتیک در مدل اسپرت دارای امکانات رفاهی مشابه با مدل پلاتینیوم است با این تفاوت که سایز رینگ های اسپرت آلومینیومی این مدل از ۱۷ اینچ به ۱۸ اینچ افزایش پیدا کرده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/11/9
این ماشین عالیه
خاص
با کیفیت
سواری عالی
شتاب جالب
خلاصه همه چی تمومه