موضوعات داغ

نگاهی به وضعیت کیا اسپورتیج نسل جدید در بازار

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
باتوجه به اینکه در روزهای پایانی سال به‌سر می‌بریم، میزان تقاضا برای خرید خودرو در بازار رو به افزایش است. به همین دلیل هرساله در این ایام با ایجاد حباب قیمتی کاذب در بازار، با افزایش چشمگیر قیمت‌ها مواجه می‌شویم. معمولا ایجاد حباب قیمت به دلیل ناهماهنگی میزان عرضه و تقاضا در بازار شکل می‌گیرد که متاسفانه با سودجویی دلالان از این موقعیت، تنها خریداران هستند که متضرر می‌شوند. وضعیت نا به سامان این روزهای صنعت خودروی کشور سبب شده تا هم خریداران دچار سردگمی شوند و هم تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان. زیرا صحبت‌های ضد و نقیضی در خصوص تغییر قوانین واردات و میزان تعرف‌ها به گوش می‌رسد که امیدواریم این صحبت‌ها سرانجام اجرایی شود و مجددا شاهد رونق گرفتن صنعت خودروی کشور باشیم. یکی از خودروهای تازه‌واردی که چندروزی است موفق به راهیابی به خیابان‌های کشور شده است. نسل جدید کیا اسپورتیج است که وضعیتش در بازار ایران حدود یکسالی در هاله‌ای از ابهام قرار داشت.

کیا اسپورتیج

کیا اسپورتیج

سال گذشته شرکت اطلس‌خودرو به عنوان نماینده رسمی کیاموتورز در ایران، در اولین نمایشگاه خودرو تهران، از نسل جدید کیا اسپورتیج و اپتیما هیبرید پرده‌برداری کرد. اما مدتی بعد به دلایلی فعالیت این شرکت کمرنگ شد و عرضه این محصولات با ابهام مواجه شد. سرانجام پس از یکسال با پیش فروش این خودروها از سوی شرکت، شاهد پلاک شدن آن‌ها هستیم. بر همین اساس در روزهای اخیر تعداد قابل توجهی اسپورتیج QL با پلاک ملی در سطح شهر درحال تردد هستند. این درحالی است که حضور این خودرو در کشور به دو سال پیش ازمی‌گردد، زیرا از همان روزهای ابتدایی معرفی نسل جدید این خودرو، مناطق آزاد کشور میزبان نسل جدید اسپورتیج بودند.

کیا اسپورتیج

کیا اسپورتیج

حال با این اوصاف در نمایشگاه‌های شهر تهران و آگهی‌های اینترنتی خرید و فروش خودرو، قیمت‌های نجومی برای این خودرو درنظر گرفته شده که چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد. بر همین اساس می‌توان گفت اسپورتیج مدل 2017 آماده به تحویل این روزها با قیمتی حدود 279 تا 330 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. این درحالی است که حواله‌های تحویل 30 روزه این خودرو نیز با قیمت 245 تا 270 میلیون تومان نیز معامله می‌شود. اما مساله اینجاست که آیا واقعا این قیمت‌ها برای خرید نسل جدید اسپورتیج منطقیا است؟ پاسخ به این سوال منفی است، زیرا بسیاری از مصرف‌کنندگان و خریداران ترجیح می دهند با پرداخت مبلغی بیش از 300 میلیون تومان، خودرویی مانند فولکس‌واگن تیگوان، نیسان ایکس‌تریل، رنو کولئوس و یا حتی سانگ‌یانگ رکستون G4 خریداری کنند که از طیف وسیع‌تری از امکانات و قابلیت‌ها مانند آفرود برخوردار شوند.

نظرات کاربران

9 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/12/16
۳ تا ماشین عالی با قیمت مناسب تو این کلاس هست
اوتلندر phev
تیگوان
و رکستون
برای سه تا سلیقه و کاربرد مختلف
با وجود این سه تا
خریده بقیه خودرو های این بازه عقلانی نیست
آفرود -> رکستون
اسپرت->تیگوان
پاک->اوتلندر
1396/12/17
شما ابن حجم اطلاعات ذو برای خودت نگه دار و پول هاتو جمع کذدی از این گزینه هات بخر ، این ماشین واقعا همه چی تموم هست
1396/12/17
خطاب به ناشناس
بزرگروار ماشینی ک یه پله از رکستون تیگوان و اوتلندر از همه لحاظ عقبتره رو با قیمتی بیشتر و در حد اونا خریدن نامعقوله ! این ماشینی ک از دید شما همه چی تمومه خنده داره
1396/12/16
مطلب خیلی خوبی بود
1396/12/16
کره ای زیبا واقا بی نظیری
1396/12/17
با توجه به پاراگراف آخر مغز دلالامونم خرابه پس
1396/12/17
واقعا بی نظیره
1396/12/17
با سلام،من تجربه 4روز سواری این ماشین ر در کیش دارم البته کم اپشن با موتور2000از لحاظ سواری قابل مقایسه با نسل قبلش نیست،بسیار خوش دست وسواری قابل قبولی دارد و در ناهمواریهای جاده ای تست کردم ضربات را به کابین انتقال نمیدهد ولی به این قیمت اصلا نمیارزد،خودم رفتم نمایشگاه قیمت گرفتم کم ابشن حدود90م وابشن دار رو باید سفارش میدادی که حدود110م میشد حالا من نمیدونم چجوری پلاک ملی رو میگن300م البته این قیمت رو شرکت اطلس خودرو به دلالها میده تا در بازار عنوان کنند تا بتونه خودش تحویل 90روزه رو 280م بفروشه،اگر ثبت سفارش باز بشه و به حالت عادی برگرده (با همین تعرفه های مسخره)حدود 265م تو بازار قیمت میخره،فکر کنم خرداد سال اینده که مدلهای 2018وارد بشه این اتفاق بیافتد ،ولی من اگر بخوام به این قیمت ماشین بخرم یک پولی میزارم روش سورنتو میخرم که رخش زمین تا اسمان از این ماشین بهتره ممنون که متن رو خواندید
1396/12/17
به دلیل عدم سیاست درست و اصولی و ثابت در قیمت گذاری حقوق گمرکی این اتفاق افتاده ! هرکسی شب ک میخوابه صب پامیشه یه سری قوانین گمرکی و حقوق گمرکی تصویب میکنه ک معلوم نیست هدفش از این کار چیه ! 3ماه 4ماه 6ماه این حقوق کمرکی باقی میمونه یه عده ک بازم معلوم نیست رانتشون تو چیه اقدام به واردت و فروش و سود روی این خودروها میکنن.بعد دوباره طرح بازنگری حقوق گمرکی میره مجلس ! و به حالت قبل برمیگرده در طول سال حداقل شاهد 2 تا 3 بار این اتفاقات هستیم !!