موضوعات داغ

مروری بر تاندرا؛ جان سخت ترین خودرو تجاری تویوتا

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
مقدمه
از زمان عرضه نسل فعلی تویوتا تاندرا در سال ۲۰۰۷ تا کنون ما ۱۸ نسخه مختلف از گوشی آیفون را دیده ایم و تاکنون تحولات بسیاری در جهان ایجاد شده است. با این وجود تویوتا همچنان از همان پلتفرم قدیمی استفاده می کند. به نوعی می توان پلتفرم تویوتا تاندرا را یک پلتفرم باستانی دانست. نزدیک ترین رقبای این خودرو دوج رم، شورلت سیلورادو و فورد F-150 هستند که همگی آنها از پلتفرم های جدید و موتورهای پیشرفته ی کم مصرف بهره مند هستند و همچنین به جای فولاد سنگین وزن در بدنه آنها از آلومینیوم با مقاومت بالا استفاده شده است.
خوشبختانه تویوتا برای سال ۲۰۱۹ مدل کاملا جدید تاندرا را عرضه خواهد کرد اما نسل فعلی این خودرو نیز در سال ۲۰۱۴ مورد یک بهینه سازی قرار گرفت تا همچنان بتواند در بازار حضور داشته باشد.
در ادامه می خواهیم نگاهی به این وانت بزرگ داشته باشیم تا ببینیم این خودرو که برای بازار آمریکا طراحی شده است چه عملکردی در بخش های مختلف دارد.

قیمت
امتیاز: ۵ از ۱۰

تویوتا تاندرا

تویوتا تاندرا

اگر به قیمت پایه خودروهای وانت های فول سایز در بازار نگاه کنید متوجه خواهید شد که تویوتا تاندرا دارای بالاترین قیمت پایه در این کلاس است اما اگر این خودرو را با آپشنهای بیشتر سفارش دهید قیمت آن معقول تر خواهد شد. ارزان ترین نسخه این خودرو دارای قیمت ۳۱ هزار دلار است و به موتور هشت سیلندر ۵.۷ لیتری مجهز شده است. این خودرو همچنین به پکیج ایمنی تویوتا با نام Toyota Safety Sense مجهز است که شامل سیستم هشدار خروج از خط، چراغ های هوشمند و کروز کنترل هوشمند می شود.
نسخه ای که مورد تست قرار دادیم ۱۸ هزار دلار گرانتر از مدل پایه تویوتا تاندرا است اما امکانات بسیار خوبی نیز دارد که با نام لیمیتد شناخته می شود و ۴۹ هزار دلار قیمت دارد.
این خودرو نیز به پکیج Toyota Safety Sense مجهز است اما به امکانات بیشتری همانند سیستم رهیاب ماهواره‌ای، ایربگ زانو، سیستم صوتی حرفه‌ای با ۹ عدد بلندگو، سنسورهای پارک جلو و عقب، سیستم هشدار نقطه کور، سیستم هشدار خودروی پشت سری، سانروف برقی و آفتابگیر های کشویی مجهز است. برای مقایسه باید بدانید که اگر بخواهید چنین امکاناتی را در فورد F-150 به همراه موتور هشت سیلندر داشته باشید باید قیمت بیش از ۵۷ هزار دلار را پرداخت کنید.

طراحی بیرونی
امتیاز: ۵ از ۱۰

طراحی بدنه تویوتا تاندرا از سال ۲۰۱۵ تاکنون تغییر چندانی نکرده است. همچنان شاهد استفاده از جلو پنجره بزرگ کرومی در کنار دستگیره های در کرومی این خودرو هستیم. البته باید اشاره کرد که استفاده از کروم در نمای بیرونی خودرو کمی بیش از اندازه است چون در بخش آینه ها نیز استفاده زیادی از کروم به چشم می خورد.
تنها تغییراتی که می توان به آنها اشاره کرد شامل چسبیدن چراغ ها به جلو پنجره و رینگهای ۱۰ پر جدید این خودرو هستند.

کابین و امکانات
امتیاز: ۵ از ۱۰

تویوتا تاندرا

تویوتا تاندرا

کابین تویوتا تاندرا راحتی بالایی دارد و فضای داخلی آن در کلاس خود پس از دوج رم بزرگترین است. از نظر عایق بندی نیز کابین این خودرو در سطح خوبی قرار دارد و صداهای کمی به کابین نفوذ می‌کنند. البته صدای موتور V8 این خودرو در داخل کابین شنیده می شود که آزار دهنده نیست.
صندلی ها نیز دارای روکش چرمی هستند که هم کیفیت خوبی دارند و هم طراحی صندلی ها به گونه ای است که حمایت خوبی را از بدن سرنشینان به عمل می آورند. در خصوص طراحی نیز شاهد خودرویی بسیار ساده هستیم به طوری که خبری از طرح چوب نیز در داشبورد این خودرو دیده نمی شود. بیشتر بخش‌های کابین از جنس پلاستیک هستند و این در حالی است که رقبای خودرو دارای کابین لوکس تری هستند و در کابین آنها استفاده بیشتری از چرم به چشم می خورد. تنها جایی که در تویوتا شاهد استفاده از چرم هستیم در صندلی ها است.

تکنولوژی
امتیاز: ۴ از ۱۰

تویوتا تاندرا

تویوتا تاندرا

سیستم مالتی مدیا و رسانه‌ای تویوتا فاصله زیادی با سیستم‌های مدرن امروزی دارد البته تویوتا قول داده است که از ماه ژانویه اپل کاربری و اندروید اتو را نیز در تمامی خودرو های خود عرضه کند اما باید بدانید که رقبای این خودرو همگی مدتها است که از این امکانات بهره مند هستند.
صفحه نمایشی که در کابین تاندرا موجود است ۷ اینچی لمسی است و دقیقاً مشابه همان چیزی است که در تویوتا کرولا می بینیم. این صفحه نمایش دارای ورودی USB است و قابلیت اتصال بلوتوث را نیز دارد. سیستم رهیاب ماهواره ای نیز در این خودرو صورت استاندارد موجود نیست و باید آن را جداگانه سفارش دهید. درمدلهای فول شاهد استفاده از سیستم صوتی JBL در تویوتا تاندرا هستیم.

توانایی های حرکتی و هندلینگ
امتیاز: ۶ از ۱۰

تویوتا تاندرا

تویوتا تاندرا

تویوتا تاندرا با وجود اینکه خودروی قدیمی است اما به موتور مدرنی مجهز شده است. موتور هشت سیلندر ۵.۷ لیتری این خودرو می‌تواند ۳۸۱ اسب بخار قدرت و ۵۴۳ نیوتن متر گشتاور تولید کند. انتقال نیرو نیز در این خودرو به چرخ ها با استفاده از گیربکس ۶ دنده اتوماتیک انجام می‌شود. عملکرد موتور این خودرو را میتوان خوب ارزیابی کرد و هیچگاه احساس کمبود قدرت در تویوتا تاندرا نخواهید داشت.
همچنین قدرت و گشتاور تویوتا تاندرا نیز در مقایسه با نسخه های ۸ سیلندر شورلت سیلورادو و فورد F-150 بیشتر است. تویوتا تاندرا همچنین توانایی های خوبی در یدک کشی دارد به طوری که می توانید باری به وزن پنج تن را با این خودرو یدک بکشید. در این زمینه تویوتا دومین خودروی برتر در کلاس خود از نظر توانایی یدک کشی به شمار می‌رود چون دوج رم با موتور ۸ سیلندر توانایی بیشتری در یدک کشی دارد. البته مدل که ما آزمایش کردیم دارای توانایی‌ پایین‌تری است و تنها می تواند ۴۴۰۰ کیلوگرم را یدک کشی کند.

ایمنی
امتیاز: ۸ از ۱۰

تویوتا تاندرا

تویوتا تاندرا

ایمنی یکی از اصلی ترین نقاط مثبت تویوتا در بازار محسوب می شود تویوتا تاندرا نیز در بازار آمریکا به امکانات خوبی به صورت استاندارد است که از بین آنها باید به سیستم ترمز اتوماتیک اشاره کرد که در تمامی مدل ها به صورت استاندارد موجود است. پکیج Toyota Safety Sense نیز شامل سیستم هشدار بین خطوط، سیستم کنترل تریلر، چراغ های هوشمند و کروز کنترل هوشمند می شود.
مدل لیمیتد تویوتا نیز به سنسورهای پارک جلو و عقب، سیستم هشدار نقطه کور و سیستم هشدار خودروی پشت سری مجهز است.

مصرف سوخت
امتیاز: ۴ از ۱۰

تویوتا تاندرا

تویوتا تاندرا

وانت های فول سایز هیچکدام به کم مصرفی شهرت ندارند و تویوتا نیز از این قاعده مستثنی نیست. ضمن اینکه باید توجه کنید که با خودرویی با عمر بیش از ۱۰ سال رو به رو هستیم.
مصرف سوخت تویوتا تاندرا در جاده ۱۳.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و مصرف ترکیبی آن نیز ۱۶.۸ لیتر است عدد متوسطی محسوب می شود.
در انتها می توانید گالری تصاویر این خودرو را تماشا کنید

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد