موضوعات داغ

فیدلیتی شاسی بلند جدید بهمن موتور است که به فاصله کمی از معرفی دیگنیتی، حال به بازار معرفی شده است. فیدلیتی یک شاسی بلند تک دیفرانسیل با امکاناتی بسیار مناسب در رنج قیمتی خود است که در دو مدل 5 و 7 نفره روانه بازار شده است. بهمن موتور رنج قیمتی این شاسی بلند را بسیار عالی انتخاب کرده و باعث شده تا خط و نشانی سنگین برای رقبای خود بکشد.

طراحی فیدلیتی نسبت به خودروهای هم رده ای خود، مدرن و زیبا است و با چهره ای بسیار جدی و البته خانوادگی در نمای جلو سر و کار داریم. رینگ های 20 اینچی این خودرو (قابل سفارش با رینگ 18 اینچی) باعث شده تا نمای کناری آن خوب و زیبا باشد. اما در نمای عقب آن جسارت طراحی در نمای جلو دیده نمی شود و کمی با چهره ای آرام تر و باوقارتر در نمای عقب سر و کار داریم.

از نظر ابعاد و اندازه باید گفت که این خودرو جزو خودروهای شاسی بلند فول سایز محسوب می شود و ابعاد آن بسیار نزدیک به خودروی هیوندای سانتافه است. حتی در مدل های 5 نفره نیز، ابعاد خودرو تغییر نکرده و تنها دو صندلی در ردیف سوم حذف شده اند. فیدلیتی دقیقاً 4735 میلیمتر طول، 1900 میلیمتر عرض و 1710 میلیمتر ارتفاع دارد و فاصله بین دو محور آن 2720 میلیمتر است. وزن این خودرو 1575 کیلوگرم است که باعث شده تا مصرف سوخت آن به صورت ترکیبی در حدود 7.6 لیتر در هر 100 کیلومتر باشد.

پلتفرم فیدلیتی دقیقاً مشابه چری تیگو 8 است و روی آن موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با گیربکس 6 سرعته دوکلاچه استفاده شده است. این پیشرانه می تواند حداکثر 155 اسب بخار در 5500 دور و 230 نیوتن متر در 1750 دور را تولید کند. شتاب رسمی این خودرو حدود 10 ثانیه است اما در فیلم تست این خودرو که در بالا می توانید مشاهده کنید، تست عملی شتاب این خودرو به وسیله دستگاه حرفه ای VBOX انجام شده و ریپورت آن در این فیلم به نمایش گذاشته شده است.

خودروفیدلیتی
عرضه کنندهبهمن موتور
پیشرانه1.5 لیتری 4 سیلندر خطی
تنفس موتورتوربوشارژ
حجم موتور1498 سی سی
حداکثر قدرت155 اسب بخار در 5500 دور
حداکثر گشتاور230 نیوتن متر در 1750 دور
جعبه دنده6 سرعته خودکار دوکلاچه

فیدلیتی جزو کامل ترین خودروهای چینی است که هم اکنون در بازار ایران قابل دسترس است. این خودرو به سیستم های ترمز و پایداری نظیر ABS، EBD، EBA، و یا سیستم کنترل حرکت خودرو در سربالایی HAC و سیستم کنترل کشش TCS مجهز است. همچنین ترمز پارک این خودرو به صورت برقی است.

در داخل فیدلیتی با یک روحیه ساده، اما شکلی مواجه هستیم که خطوط افقی در سرتاسر این خودرو دیده می شود. در وسط داشبورد میانی، یک صفحه نمایش لمسی 10.25 اینچی قرار گرفته است. البته پشت آمپر این خودرو نیز کاملاً دیجیتالی (12.3 اینچی) است و تمامی سرعت و دورسنج موتور به صورت دیجیتالی نشان داده می شود. فرمان فیدلیتی برقی است و سیستم هشدار انحراف از خطوط جاده دارد. همچنین سیستم تشخیص نقطه کور و نمایش لحظه ای فشار باد لاستیک ها روی این خودرو کار شده است. از دیگر امکانات این خودرو می توانیم به سیستم ورود بدون کلید، دوربین 360 درجه، سنسورهای نور و باران، باز شدن درب صندوق به کمک پا و همچنین گرمکن و سردکن صندلی های جلو اشاره کنیم.

فیدلیتی در بازار ایران اصلاً تنها نیست و خودروهای زیادی در کنار این شاسی بلند بهمن موتور قرار خواهند گرفت. خودروهایی نظیر چری تیگو 7 (همچنین چری تیگو 8 پرو) مدیران خودرو و یا KMC K7 کرمان موتور دقیقاً جزو رقبای هم سگمنتی این خودرو قرار می گیرند اما با توجه به قیمت اعلام شده برای فیدلیتی توسط بهمن موتور، احتمالاً باعث مقایسه این خودرو با رقبای قیمتی اما در سگمنت پایین تر همچون جک S5 اتوماتیک نیز باشیم.

قیمت فیدلیتی توسط بهمن موتور اعلام شده و قیمت نسخه 7 نفره 670 میلیون تومان و نسخه 5 نفره 655 میلیون تومان مشخص شده است.

در فیلم بالا سعی شده تا تست و بررسی فیدلیتی و همچنین نقاط قوت و ضعف آن گفته شود و معرفی کاملی از فیدلیتی بیان شود تا شما مخاطبین آشنایی بهتری با فیدلیتی داشته باشید.

نظرات کاربران

47 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/3/28
ماشین از نظر طراحی داخلی و خارجی ماشین قشنگی هستش اما چینی بودن خودش رو نشون میده در هر حالت ماشین بسیار ایرانی پسند و مناسب با سلیقه ایرانی ها هستش اما باید دید این موتور در دراز مدت خودش رو چجوری به بازار اثبات می کنه. به نظر باید فروش خوبی رو ثبت کنه.
با تشکر از خودرو بانک بابت تست و بررسی
1400/3/28
طبق گفته ی بهمن خودرو، سردکن صندلی جلو نداره فقط گرم کن داره
1400/3/28
سلام خدمت گروه خودرو بانک مثل همیشه عالی بود لطفا لطفا یک فیلم تست و برسی جک S3 رو تهیه کنید و در سایت قرار دهید آقای آل طه و آقای احمدی نیا لطفا جک S3رو برسی کنید چون خیلی طرفدار داره و خیلی تقاضا شده، ان شاء الله در ماه آینده شاهد باشیم که شما جک S3رو برسی کرده باشید پس یادتون نره که برسی کنید با تشکر از گروه خودرو بانک
1400/3/28
حجم صنوق عقب ۱۶۸۰ صحیح است؟
1400/3/29
سلام اگر صندلی ردیف دوم بخوابه میشود ۱۶۸۰
1400/3/28
موتورش برای تیوانه ؟
1400/3/28
به نظر ماشین خوبی میاد و قیمت جهانیش باز نزدیکه و ۱۵۰ ملیون اختلاف هست با بازار جهانی و به این دلیل ارزش خرید تو این بازار بسته رو داره و فقط شما با رقیب هاش مثل تیگو ۷ و جک کی ۷ و swm و کوپا و غیره مقایسه کنید بهترین خودرو هست و بعد از تست درایو از نطر شتاب و گاز خوردن و هندلینگ با توسان tl خودم برابری میکرد و اینکه خدایی جذاب و متریال داشبورد با کیفیت بود به نسبت بقیه چینی ها و اینکه فقط تنها ضعف خودرو هزینه ی نگهداری موتور توربو و اسهلاک بالا سیستم کلاچ گیربکس هست اونم با بررسی هایی که کردم . چون موتور و گیربکس دقیقا ام وی ام x55 هست که با اصلاحات یکم توان خروجی بالاتری میده
1400/3/28
به نظر من با توجه به قیمتش ماشین خیلی خیلی خوبی هست.

شاید به تومن خیلی قیمتش بالا باشه. اما به دلار ماشین فوق العاده خوبیس. قیمت پایه 15 و نسخه فول 20هزار دلار واقعا عالیه. با توجه به قیمت دلاریش فکر نکنم بشه ازش ایراد خاصی گرفت.
اما خب ما در ایران زندگی میکنیم و واحد پول تومن و همه چی... چه سمند... چه بنز... همه الکی گرون.
اما به نظرم با توجه به قیمتش به تومن و امکاناتش ، خرید این ماشین الکی گرون ( البته در ایران همه چی الکی گرونه) به نظرم گزینه مناسبی برای ماشین نو و 0کیلومتر باشه. البته مهمترین نکته خدمات پس از فروش هست که اگه رعایت بشه به نظرم گزینه خیلی خوبیس

از تیم خودرو بانک هم تشکر میکنم به خاطر تهیه این فیلم و برسی این خودرو.
1400/3/28
مرسی اقا محسن بابت تحلیل کامل تون خدا قوت فقط باید یادمون باشه شرکت بهمن از مزدا رسید به خودروهای ناشناخته چینی امیدوارم روزی شاهد تولید برندهای نیسان (مورانو،ماکسیما) یا مزدا6 و... باشیم به جای این برندهای مندراوردی چینی اونم با این حجم موتور
1400/6/4
ببخشید چه برند من دراوردی
این ماشین یکی از لوکس ترین ماشین های چری ( جتور ) است در ایران بانام فیدلیتی است
لطفا وقتی چیزی را نمیدانید نگویید با تشکر
1400/3/28
اسم شرکت چینی این چیه؟ سدان چی میخاد بیاره؟ دنا اتومات با سدان های چینی میتونه رقابت کنه؟ قسمت به زودی در بازار ایران رو به روزرسانی کنید؟ اخبار موتور و تیونیگ و بخش اموزشی بیشتر پوشش بدید؟ برنامه جدیدی ندارید؟
1400/3/29
احتمال خیلی زیاد DONGFENG D53
1400/6/4
لوکس ترین ماشین های چری ( جتور )
1400/8/2
جتور ایکس هفتاد در واقع برند جتور زیر مجموعه اکونومی و ارزان سازی شده چری هست که متاسفانه بهمن در تبلیغاتش به شکل خلاف واقع اون رو زیر مجموعه لوکس چری معرفی کرده که اینطور نیست و کییفیت و قیمت این محصولات از سری تیگو پایین تر هست.
1400/3/28
میشه فیدلیتی و دیگنیتی باهم مقایسه کنی
1400/3/28
سلام چرا درمورد کیفیت موتور گیربکس و مونتاژ ماشین حرفی نزدین؟
1400/3/28
اگه بهمن درست عرضه کنه ماشینه خوبیه
ظاهرش شاید به دیگنیتی نرسه ولی خب گیربکسش شش سرعته هست و این از دیگنیتی بهتره
موتورش هم که تو ایران جواب داده
1400/3/28
با این قیمت واقعا ارزش خرید دارد
هم قیمت جک اس۵ هستش
1400/3/28
خدا قوت
1400/3/28
با این قیمت امکان نداره بدن به مردم معمولی، الان توی تعداد زیادی از نمایندگی های بهمن خودرو آماده تحویل گذاشتن ۹۰۰ تومن، احتمالا یک چندتایی بدن مردم عادی با اون قیمت بقیه بره به دست دلالان خودی بدن به حدود ۸۵۰ تو بازار.
1400/3/29
احسنت
1400/4/1
احتمال قریب به یقین همین چیزی خواهد شد که شما میگی.
1400/3/29
با سلام و خسته نباشید . ویدیو خوبی بود . با تشکر از آقای آل طاها فقط یک چیز ، کم کم داره اجراها یکنواخت میشه لطفا بهمراه آقای احمدنیا اجرا کنید . ممنون ار خودروبانک
1400/3/29
به نسبت قیمت خیلی مناسبه اما این موتور برای این ماشین ضعیفه. یکی از مشکلاتی که سانتافه داشت و باعث میشد ماشین سنگین راه بره و یاتاقان بزنه همین بود که موتورش به نسبت وزن ماشین ضعیف بود. احتمال داره همین مشکل هم در طولانی مدت برای فیدلیتی پیش بیاد
1400/3/30
خود تیگو 7 قدیم سانتافه و توسان رو میگیره و این موتور نسل جدید ای وی ال هست که 20 نیوتن هم قدرت بیشتری داره خودت مقایسه کن.
1400/3/30
سانتافه بدلیل اویل پمپش بود که یاتاقان میزد و در اتاق بعد با موتور GDI اصلاح شد. حجم موتور اتاق جدید هم همونه بدون یاتاقان! چرا عادت کردیم در مورد هرچیزی نظر بدیم؟
1400/3/29
با عرض تشکر
درمتن تجهیز صندلیها به سرد کن اشاره شده که درست نیست سردکن نداره !
سیستم کولر اتوماتیک نیست و دیجیتال و تک کاناله هست .
کالیبرترمز غلطه کالیپرهای ترمز درسته !
و اینکه در ویدیو فرمودید وقتی راهنما سمت خاصی زده میشه گاها تصویر دوربین اون سمت روی مونیتور نمایش داده میشه . چرا گاها ؟
1400/3/29
این دوستان بهمن حالا که تا چین میرن و یه کارخانه ای که ۵سال هم سابقه نداره پیدا میکنن و ماشین هاشون رو وارد میکنن ، نمیتونن یه زره پاشون رو اونور تر بزارن و از ژاپن و کره ماشین وارد کنن؟
1400/4/16
دنگ فنک چندین سال ماشین ساخته بعد تو میگی 5 سال سابقه
بهتره وقتی چیزی نمیدونیم نظر ندیم........
1400/3/29
محسن طاها : فیدلیتی چهره خشن و جذابی داره
دوج هل کت : باهاتون شوخی دارم من ؟ :|||
1400/3/29
فقط امیدوارم زودتر در واردات باز بشه. خسته شدیم بخدا از بس ماشین چینی دیدیم.
1400/3/30
تحلیل عالی.فقط یهدجا گفتین کمی خشکه.از سراتو خشک تره؟
1400/4/1
سلام آیا این ماشین از سراتو مونتاژی نرم تره؟
1400/4/2
این چینی ها چه علاقه ای دارن به موتور 1.5 لیتری توربوشارژ !!!
اصرار بر حماقت فضیلت نیست جهالت است
چند سالی میشه با مدل های مختلف شرکت های چینی موتور 1.5 لیتری توربو وارد ایران کردن و اون شرکت دلال ایرانی هم براش فرقی نمیکنه ماشین تنه لش باشه
وجود دو تا صندلی در ردیف سوم وزن ماشین رو 100 کیلو اضافه میکنه و کاریست بیهوده
اگر خوب بود تویوتا در مدل Rav4 اینکار رو میکرد
برای همچین وزن ماشینی باید موتور 2.5 لیتری توربو میاوردن
خود هیوندای هم از روی آزمون و خطا انجین میساخت تا اینکه رسید به جنسیس اما این چینی ها هنوز فکر میکنن
این موتور خوبه هرچند چینی ها اصلا علم تولید انجین یک موتور شش سیلندر رو هم ندارنحتی 4 سیلندر رو هم از ژاپن تقلید میکنن

1402/8/29
درود بر شما در مورد استفاده اغلب خودروهای چینی از موتور 1.5 توربو خواستم عرض کنم تا جایی که فهمیدم مربوط به قوانین مالیاتی داخل چین که اگه از این حجم بالاتر باشه باید مالیات بیشتری بپردازن
1400/4/3
این خودرو یکی از زییا ترین و پر اپشن ترین خودرو های چینی در ایرانه که با مشخصات تک دیفرانسیلیش می تونه فروش خوبی داشته باشه
1400/4/4
لطفا جک S3 رو بررسی کنید
1400/4/6
شتابش مثل ریو منه
1400/4/7
بعد از فیدلیتی فاتالیتی و فینشین هم میاد
آخه این اسما چیه چینی ها رو ماشین ها شون میذارم مثلا swm-01 یعنی چی!!!
1400/4/8
فدلیتی ماشین خوبیه ولی صدای موتور زیاد میاد و اگر میشه ام وی ام x۵۵ رو تست کنید
1400/4/13
ماشین با این هیکل قدرت و گشتاورش در حد دنا پلاسه!!!
1400/4/22
ماشین پیرمردیه
1400/4/27
فیدلیتی عالی هستش
1400/4/27
فیدلیتی جتور x70 عالی هستش
1400/5/30
لطفا رنو تلیسمان رو بررسی کنید
1400/9/13
سلام خدمت تمام دوستان که معنی واقعی یه خودرو خوب درک میکنن.
دوستان همیشه اولین و آخرین خصوصیات یه خودرو کراس اور و حتی سدان قدرت اسب بخار و گشتاور و چهار چرخ انتقال نیرو مخصوصا در کراس اورها باید مد نظر داشته باشید. بعد از اون هندلینگ و ایمن بودن خودرو از لحاظ تصادف که چند ستاره ایمنی دنیا داره. من تو خودرو های چینی هنوز روی دست ام جی جی اس خودرویی ندیدم. که یه زحمت بکشید هم تست خودرو بانک ببینید هم مشخصات فنی. متاسفانه با این تحریم ها مدل 2021 اون که یه شاهکار هست وارد ایران نشد. الان که مدل 2017 در ایران موجود هست اگر شما با این خودرو فقط چند دقیقه رانندگی کنید بعد از اون باید سراغ خودروی بالای دو میلیارد و نیم باشید تا شما را راضی کنه. فیدیلیتی و دیگینیتی فقط با چند آپشن فریب دهنده مشتری جلب میکنه وگرنه نه قدرت پیشرانه درستی داره و مهمتر از همه فقط محور جلو هست.
1400/10/27
لااقل عکس از ماشین صفر میزاشتید نه ماشین کثیف و خاکی