موضوعات داغ

قانون جدید تهران؛ بدون معاینه فنی در سرتاسر شهر جریمه خواهید شد

عکس مطلب اول
با توجه به آلودگی هوای شهر تهران و افزایش آن در زمستان، برای جلوگیری از این افزایش مرحله دوم طرح کاهش LEZ از اول آبان ماه اجرایی خواهد شد. در حال حاضر طرح نخست در محدوده طرح ترافیک و محدوده زوج و فرد از ساعت 6:30 تا 19 در حال اجرا است.
در جدول زیر سهم آلایندگی خودروها و دیگر تولیدکنندگان آلایندگی را مشاهده می‌کنید.
معاونت حمل و نقل و ترافیک تهران به یکی از سیاست های طرح کاهش که معاینه فنی باشد پرداخته است.
فاز دوم طرح کاهش در اول آبان ماه در سراسر تهران و به صورت هفت روز هفته و 24 ساعته خواهد بود. خودروهایی که فاقد معاینه فنی باشند توسط دوربین های ثبت تخلف و پلیس راهور اعمال قانون خواهند شد و تمامی خودروهای سطح شهر تهران باید دارای معاینه فنی باشند. فاز اول طرح کاهش در آبان ماه 95 اجرایی شده و به موجب این طرح تا کنون 4 میلیون و 400 هزار خودروی فاقد معاینه فنی توسط دوربین های ثبت تخلف محدوده زوج و فرد اعمال قانون شده و 33 درصد نیز خودروهای فاقد معاینه فنی کاهش یافته است. در راسای طرح کاهش تا کنون سه مرکز سیار مرکز فنی در نوبنیاد، عبدل آباد و خیابان شکوفه راه اندازی شده که نزدیک به 12 هزار خودرو توانسته اند از طریق این مراکز برگه معاینه فنی خود را دریافت کنند و تا پایان سال سه مرکز سیار دیگر نیز اضافه خواهد شد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصرخودرو: میزان مراجعه به تمامی مراکز معاینه فنی شهر تهران اعم از سیار و ثابت روزانه نزدیک به 5000 هزار دستگاه است.طبق آمارهای رسمی در سال 94 حدود 350 هزار خودرو به مراکز فنی مراجعه کرده اند و با اجرای طرح کاهش در سال 96 علاوه بر تاثیر قابل توجه در کاهش آلودگی هوا بالغ بر 300 هزار خودرو شناسایی و رفع ایراد شده است.
سطح آزمون های نظارتی و کیفی خودروهای سنگین نیز ارتقا پیدا کرده است و در این آزمون ها میزان کدری دود خروجی از خودروهای دیزلی در حداکثر دور موتور مورد بررسی قرا می‌گیرد. برای به صفر رساندن درصد خطا کلیه مراکز فنی خودروهای سنگین به دورسنج دور موتور تجهیز شده است تا آزمون آلایندگی خودورهای سنگین با دقت بیشتری انجام شود. بر اساس آمار 27 درصد از خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی در آزمون ها رد شده و پس از رفع ایراد موفق به دریافت معاینه فنی شده اند. حال می‌توانیم با معاینه فنی دوره ای و تعداد تقریبی 2 میلیون 500 هزار خودرو مشمول این طرح نزدیک به 675 هزار خودرو را رفع عیب کنیم. از مهمترین کارکرد معاینه فنی جلوگیری از افزایش آلایندگی ها بوده و خودروها برای تردد در شهر باید دارای تولید آلایندگی مجاز باشند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد