موضوعات داغ

رهام در نمایشگاه خودرو تهران؛ فیلم معرفی خودرویی که هنوز هم عرضه نشده! + فیلم

عکس مطلب اول
سایپا رهام دیگر محصول وطنی خودروساز بزرگ، سایپا، پس از تیبا، ساینا و کوییک است. این خودرو پیش از آن که به نمایشگاه خودرو تهران 1397 بیاید، در نمایشگاه های خودرو مشهد و شیراز به معرض نمایش عموم گذاشته شده بود. مطابق اطلاعات بدست آمده، این خودرو با همکاری مشاوران چینی سایپا ساخته شده و اشتراک آن با تویوتا یاریس، غیر قابل انکار است. شاید اگر تحریم های خودرویی رخ نمی دادند و همکاری سایپا با شرکای بین المللی خود ادامه می یافت، تاکنون شاهد عرضه سایپا رهام به بازار بودیم.
در یکی از اصلی ترین بخش های خودرو، یعنی پیشرانه، شاهد استفاده از پیشرانه 1.65 لیتری برلیانس هستیم که قادر به تولید 113 اسب بخار قدرت و 154 نیوتون متر گشتاور است. با توجه به سگمنتی که خودرو در آن قرار دارد، رقبای آن را اکثرا چینی های مجهز به موتورهای 1.5 لیتری تشکیل می دهند و از این نظر، سایپا رهام می تواند به راحتی رقبا را به چالش بکشد. جعبه دنده این خودرو نیز به صورت پنج سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک و ساخت پانچ است. از این رو با یک برلیانس H330 در زیر کاپوت سر و کار داریم که البته در دید مشتری ایرانی، وجهه مطلوبی از خود بر جای گذاشته است. البته سایپا برنامه هایی را برای توسعه پیشرانه مخصوص به خود با همکاری AVL اتریش در دست اقدام دارد و در صورت موفقیت آمیز بودن پروژه رهام، موتور مشترک سایپایی – اتریشی با پیشرانه برلیانس جایگزین خواهد شد.

رهام

رهام

سبک طراحی خودرو، بسیار هماهنگ و مدرن بوده و از این نظر باید به سایپا آفرین گفت. در نمای جلو شاهد شباهت های فراوانی میان این خودرو و محصولات کیا و فورد هستیم که موجب شده تا خودرو ظاهری خشن و در عین حال دلنشین داشته باشد. این میزان خشونت و تهاجم، در نمای جانبی خودرو تقریبا به صفر رسیده و شاهد یک نمای کاملا ساده در قسمت جانبی سایپا رهام هستیم. علاوه بر آن، سایز رینگ و لاستیک بهتر است کمی بزرگتر در نظر گرفته شود. در نمای پشتی، باز هم خودرو ظاهری جذاب دارد و چراغ ها بین گلگیر و درب صندوق عقب تقسیم شده اند که ظاهری جذاب را برای سایپا رهام پدید آورده است. استفاده از خطوط تند و تیز در طراحی عقب خودرو، می تواند گامی مهم در جلب جوانان نسبت به سایپا رهام باشد.به خصوص آن که شباهت این محصول با سه خودروی شناخته شده در بازار ایران، یعنی میتسوبیشی میراژ، میتسوبیشی لنسر و هیوندای اکسنت فراوان دیده است.

رهام

رهام

بر خلاف نمای خارجی خودرو، کابین سایپا رهام ساده و بدون جزییات کار شده و تلاش سایپا بر ایجاد یک طراحی مینیمال بوده است، هر چند به نظر می رسد در آن افراط کرده باشد، چرا که داشبورد بیش از حد صاف و یکنواخت به نظر می رسد. علاوه بر آن، جنس پلاستیک به کار رفته در داخل کابین نیز چندان مناسب نیست و بیشتر قطعات داشبورد، از جنس پلاستیک خشک ساخته شده اند. از این نظر ساپیا رهام نمی تواند در مقابل رقبای چینی خود حرفی برای گفتن داشته باشد، به همین دلیل سایپا این مشکل را با افزودن سطح بالایی از تجهیزات جبران کرده است که از آن جمله می توان به صفحه نمایش لمسی برای سیستم سرگرمی و کولر دیجیتالی اشاره کرد.

رهام

رهام

سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع میله پیچشی است و وزن خودرو نیز در حدود 1300 کیلوگرم می باشد، از این رو سایپا رهام یک سدان خانوادگی است که شتاب متوسطی دارد و سعی شده تا سواری آن مطلوب باشد. پیش تر، سایپا این خودرو را در کلاس های مختلفی معرفی می کرد که در بالا ترین سطح از امکانات و تجهیزات، این خودرو مجهز به شش کیسه هوا به همراه ترمز های ABS و EBD بود و مطابق ادعای سایپا، رهام می تواند در تست های ایمنی اروپایی، سه ستاره ایمنی را بدست آورد، هر چند تا کنون این خودرو مورد تست و بررسی مجموعه یورو انکپ قرار نگرفته است.
سایپا سلیقه آپشن پسند ایرانیان را می داند و از این رو سایپا رهام به امکانات مختلفی مجهز است که از آن جمله می توان به سان روف، صندلی چرمی، نمایشگر لمسی ۷ یا ۱۰ اینچ (بسته به تیپ خودرو)، سیستم پایش فشار باد لاستیک، کروز کنترل، فرمان برقی با سختی حساس به سرعت، کلیدهای کنترل روی فرمان، تهویه مطبوع خودکار، صندلی با قابلیت تنظیم ارتفاع، آینه‌های جانبی فلزی همراه با باز و بسته شدن اتوماتیک، سنسور پارک عقب، ورود و خروج بدون نیاز به کلید، استارت دکمه‌ای و رینگ‌های اسپرت آلومینیومی اشاره کرد که در رده خودش، راضی کننده هستند.
در مورد قیمت رهام، پیش تر سخن از ارقام مختلفی به میان آمده بود که هیچ کدام به طور رسمی تایید نشده اند، اما از آنجایی که رهام یک خودرو ویژه قشر متوسط است، باید قیمت آن در حدی باشد که افراد اقشار متوسط، نظیر کارمندان، به راحتی توانایی خرید آن را داشته باشند.

نظرات کاربران

23 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/10/19
میمون هر چی زشتتر _ اداش بیشتر.
حکایت لگنسازی به اسم سایپاست
1397/10/19
کارمندان بتونن بخرن... الان واقعا نمیشه دیگه پراید بدون زه خرید چه برسه به این که اکه تولید بشه قیمتش رو بالای ۱۰۰ (میتونه ۱۹۹ باشه)میلیون میزنن
1397/10/22
این رفیقمون حقوق خودش رو مبنای درآمد حقوق بگیرها گذاشته که ماهی حداقل 15 تومان میریزن به حسابش!وگرنه میفهمید با حقوق 3-2 میلیونی هشتاد درصد کارمندها خرید رهام 100 میلیونی بشرط ثبات قیمت ها حداقل نیاز به سه چهار سال پس انداز کردن داره:=((
1397/10/19
چرا عکس از داخلش نیست؟ چرا در حال چرخش کذاشتن...واسه اینکه کسی داخلش رو نبینه که چه افتصاحیه؟؟؟؟َََ
1397/10/21
داخل ماشین تو نمایشگاه دیدم اگه قرار باشه با همین کیفیت وارد بازار بشه کیفیت داشپورتش فاجعه به تمام معناست
1397/10/19
تا جای که یادم هست شرکت پانچ بلژیکی بود تا این که به چین واگذار شد و سهامش رو خریدن
1397/10/19
حرکت رو به جلویی هست. البته اگه واقعا کار سایپا باشه و نه چینی ها.
1397/10/19
واقعا با این همه پیشرفت وقتشه که دیگه تولید پراید متوقف بشه و این خودرو جایگزین خوبی برای خانواده ایرانیست.البته اگه قیمتش کمتر از 60 میلیون باشه که بعید میدونم مافیای شرکت سایپا بزاره.
1397/10/20
یه طور میکه قشر کارمند میتونن بخرن انگار قیمتش ۲۰ میلیونه. من از غرفه سایپا دیدن کردم و البته این محصول جدید که در حال چرخیدین بود. سایپا حتی اجازه ورود به خودرو هم رو نداد!!!!! ضمنا گفتن قیمتش ۱۰۰ میلیونه. همه جای دنیا تو سبد محصولاتشون به فکر قشر پایین جامعه هم هستن که بتونن خودرو خوب با قیمت پایین بخرن . اما تو این مملکت قشر پایین فقط میتونن پراید بخرن البته اگه بتونن!!!!!!!!
1397/10/20
خدا پدر این چینی های کومونیسم رو بیامورزه که به داد ما شیعیان میرسن .
1397/10/20
قیمت این ماشین زیر ۶۰ میلیون نخواهد بود.
1397/10/22
۶۰ میلیون؟ ۴۰۵ SLX کهنه و بدون آپشن که ۶ ماه پیش اصلاً مشتری نداشت و سعی میکردن با فروش اقساطی بفروشن الان ۶۰ میلیون قیمت داره، بعد توقع داری اینو هم قیمت اون بفروشن؟
بطور ۱۰۰ درصد میگم قیمت این خودرو در مدل پایه دستکم ۱۲۰ و در مدل مثلاً فول بالای ۱۴۰ میلیونه.
1397/10/21
به نظرم قشر کارمند و کارگر با این وضعیت تورم و پایه حقوق ۱تومنی دیگه دوچرخه هم نمیتونن بخرن چه برسه به پراید و امثال این لگن های دوطنی
1397/10/21
امروز نمایشگاه بودم کیفیت کابین واقعا افتضاخ هست فک کنم پلتفرمش مثل برلیانس باشه
1397/10/22
خودروئی که بیسیک برلیانس سری 330 است ولی اگر تو این بلبشو پاش به خط تولید انبوه برسه از نمونه اصلی خودش هم گرونتر میخواد ارائه بشه،همون تولید نشه بهتره!!شماها لااقل انقدر مَرد نیستید مثل پروتون مالزی بیاید 30 درصد قیمت خودرو رو یارانه دولتی بدید تا مردم نسبت به خرید برند ملی ترغیب بشن.اینجا به زور برندهای مثلا ملی رو در آستین مردم فرومیکنند!!!
1397/10/22
جلو برلیانس
عقب سراتو
لاستیک فرغون
تو ارزونی 80 قیمت زدن ؟؟؟؟
تولید داخل خوبه ، کپی کاری هم بکنن خونه ؟ همین که دارن کار میکنن خوبه ... ولی قیمت چی ؟ کیباید 100 بده این ماشین رو بخره ؟ هرکی از خارج بیاد قیمت ماشین رو توی ایران ببینه ندونه فکر میکنه حد اقل حقوق کار 6تا7 تومنه ...
قیمتش بیاد زیر 60 به نظر ماشین خوبی میاد ....
ولی 100 !!! نه ..
1397/10/22
اما جدای از شوخی
اینا نشانه ی پیشرفت سایپاس
میدونم سایپا دزده و میدونم خون مردمو تو شیشه کرده و ...
ولی باید پیشرفتو از یه جایی شروع کرد دیگه !
1397/10/22
این آخر که گفتید یعنی چی؟؟
'باید قیمت آن در حدی باشد که افراد اقشار متوسط، نظیر کارمندان، به راحتی توانایی خرید آن را داشته باشند.'
از کی تاحالا کارمند قشر متوسطه حقوقش سر موقع تو حسابشه کسبه داره بیچاره میشه البته شاید کارمند رو متوسط قرار میدین پس با این شرایط قشر فقیر 100 درصد کسبه هستن باقی هم که زیر فقر
1397/10/23
عاقا من 1 ماه پیش ی جیلی امگرند 7 خریدم 70تومن . همه چیزش برقی . واقعا کیفیت داشبورد و صندلی هاش عالیه. موتورش هم g_power هستش ک واسه تویوتاس. ی چرخش می ارزه ب 100 تا از این ماشینا ک باید چند برابر بخریم. 100 میلیون لگن بخریم؟ مسخره میکنن مارو ؟؟؟
1397/10/23
از جلو شبیه تویوتا ، از عقب شبیه ب.ام.و ، از نمای چپ شبیه فراری ، از نمای راست ، خود لامبورگینی ، از بالا که نگاه کنی ، عین رولزرویس و اگه جک بزنی و از زیر نگاه کنی ، خود بنتلی کانتیننتال هست.
موتورش هم بوگاتی بهش داده.
مفته ، مففففففت، عااااالیه
1397/10/24
👍👍👍👍🤣🤣🤣🤣
1398/4/27
اگه تویوتا بی ام و فراری لامبور گینی رولز رویس و بنتلی چرت و پرت های تو رو بخونن ازت شکایت می کنند
1397/10/25
قبول دارم جلوش رو از میراژ کپی کردن و اکسنت ولی خدایی کلاس لنسر رو پایین نیارید لطفا