موضوعات داغ

تمدید دوباره مهلت ترخیص خودروهای دپویی

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیروی محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت به تازگی ابراز امیدواری کرده است که تمام خودروهای دپو شده در گمرکات کشور ترخیص خواهند شد.
به نقل از شاتا، رضا مفیدی ضمن اشاره به این موضوع که حتی با وجود تمدید مدت زمان ترخیص خودروهای وارداتی، تمامی خودروهای دپویی امکان ترخیص نیافته اند توضیح داد دولت برای پرهیز از زیان بیشتر مشتریان و واردکنندگان تصمیم گرفته است مجوز محدود برای ترخیص مابقی خودروها را صادر کند که البته باید منتظر ماند و دید مهلت جدید برای ترخیص خودروها چه زمانی آغاز خواهد شد.
وی در خصوص مجوز لازم برای واردات خودرو نیز توضیح داد که در راستای مدیریت منابع ارزی ثبت سفارش خودرو ممنوع بوده و انتشار اخبار ضد و نقیض در این خصوص شایعاتی بیش نیست. در شرایط فعلی تا زمانی که وضعیت منابع ارزی کشور بهبود نیابد ثبت سفارش خودرو همچنان ممنوع است.
مفیدی در خصوص قطع همکاری کیاموتورز کره با سایپا و نگرانی‌های ثبت نام کنندگان سراتو نیز توضیح داد که در حال حاضر هزار دستگاه سراتو پیش تولید شده و قطعات و لوازم یدکی این محصول نیز در انبار های گروه خودروسازی خودروسازی سایپا ذخیره است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد