موضوعات داغ

عملکرد نیسان جوک در تست موس چگونه است؟ + فیلم

عکس مطلب اول
تست موس جزو سخت ترین تست هایی است که می توانید روی یک خودرو انجام دهید. تست موس یا همان گوزن، تستی است که قابلیت فرمان پذیری یک خودرو را نشان می دهد و فلسفه آن بدان معنا است که اگر در جاده ای در حال حرکت باشید و به یکباره گوزنی را در جلوی خود ببینید، آیا خودروی شما قابلیت تغییر مسیر و عدم برخورد با این گزون را دارد یا خیر؟ این تست به صورت استاندارد قوانینی دارد و اگر خاطرتان باشد در سال گذشته، در خودروبانک در فیلم لیفان X50 و در امسال نیز در فیلم مقایسه کیا سراتو و مزدا 3 ، به این تست پرداختیم و عملاً با این آزمایش آشنا شدیم.
اما در دنیای خودرو، هر از گاهی این تست روی خودروهای مختلفی انجام می شود و بعضی از آنها نتایج جالب و جنجالی دارند. بطور مثال می توانیم به عملکرد بد پورشه ماکان در تست موس اشاره کنیم که حدود دو سال پیش انجام شد و چه جنجال و اتفاقاتی بعد آن افتاد، و یا عملکرد ضعیف تویوتا هایلوکس در تست موس که امسال بر سر زبان ها افتاده بود. اما در این مقاله می خواهیم به مشاهده نیسان جوک ، خودروی جدید بازار در این تست بنشینیم. خودرویی که فروش بالایی در بازارهای جهانی داشته و چند وقتی است که به ایران نیز راه یافته است.



همانطورکه در این تست مشاهده می کنید، نیسان جوک در سرعت های بالای 70 کیلومتر آنچنان تعادل نداشته و حتی در مواقعی امکان چپ شدن آن نیز می رود. قطعاً مشخص است که از یک خودروی کراس اوور کوچک شهری نباید انتظار هندلینگ نیسان GTR و یا تویوتا GT86 را داشت و صرفاً عملکرد این خودرو به نمایش درآمده است، اما می توان این نتیجه را گرفت که نیسان جوک از نظر هندلینگ و فرمان پذیری، در این سطح قرار دارد و آنچنان نباید با این خودرو به عنوان یک سدان شهری رفتار کرد.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/11/24
پسرخالم زردشو داره اصلا ازش خوشم نمیاد...مث ادامس موزی بعد جویدن..
1395/11/25
اصلا قيمت گذاري درستي نداره ....اصلا نميرزه چه فکري کردن اين قيمتو روي اين ماشين گذاشتن
1395/11/25
پراید رشت
1395/11/27
محمد ن اقا واقعا!!!!بیا برو بنده خدا این بساط تبلیغ شهرت جای دیگه پهن کن
1396/10/5
نه بابا واقعا راست میگه دوستمون، بخاطر منطقه آزاد بودن گیلان و نیسان جوک و مزدا 3 بدلیل ارزون بودن نسبت به خودروهای دیگه تو رشت خیلی زیاده و تقریبا همه دارن