موضوعات داغ

نا امیدی از کاهش قیمت ها؛ افزایش فروش خودروها به صورت قسطی

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
آشفتگی بازار خودرو در حالی است که افزایش قیمت های خودروهای وارداتی متوقف شده و همچنین با توجه به تجربه پیش فروش هفته گذشته سایپا می توان حدس زد که فروش 40 هزار دستگاهی ایران خودرو نیز شانسی برای آرام کردن قیمت ها نداشته باشد.
این در حالیست که مشتریان انتظار داشتند تا برنامه های تنظیم بازار تاثیر مناسبی در کنترل بازار خودرو بگذارند و اثرات آن ها مختص به پایان طرح ها نباشد. چرا که با توجه به تجارب قبلی تحریم انتظار می رفت که بعد از دور دوم تحریم صنعت خودرو کشور دیگر شاهد بی نظمی و جهش در قیمت خودرو و ارز نباشد، اما اینگونه نشد و طی ماه های اخیر مشتریان و شرکت های خودروساز عملا با چالش های عجیب و غریبی در این زمینه ها روبرو شدند. در این شرایط نیز به نظر می رسد که در نهایت تلاش برای حفظ قیمت ها به جایی نرسد و شاهد افزایش قیمت قابل توجه بهای کارخانه ای و کاهش سطح قیمت ها نسبت به بازار باشیم. در چنین شرایطی تنها توصیه می تواند تشویق به خرید خودروهای دست دوم با تفاوت قیمت کمتر نسبت به خودروهای صفر باشد. حتی شاید برای بخشی از مشتریان خرید خودرو به صورت اقساطی نسبت به صبر پیشه کردن برای کاهش یافتن قیمت ها منطقی تر باشد چرا که در این اوضاع و احوال امید چندانی وجود ندارد که حباب فرضی شکل گرفته در بازار خودرو از بین برود.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/25
رشد قیمت وارداتیا تموم نمیشه تازه هنوز شروع نشده چون دلار شده ۳ برابر ولی وارداتیا که تازه وارداتشم ممنوع شده ۲ برابر شده ولی به محض اینکه شرکتا بتونن واردات کنن قیمت های جدیدو که حداقل ۳ برابر میشه اعلام میکنن. من هرچی تو این بازار صبر کردم ضرر کردم دیگه با پولم هرچی دارم میخرم ترجیحا دست دوم وارداتی.
1397/6/25
باید خودرو صفر شرکت به بازار عرضه کند که قیمتها متعادل بشود در غیر این صورت با نبود خودروی صفر در بازار قیمتها پایین نمی اید
1397/6/25
تو این وضعیت خریدن ماشین چه نقد چه قسطی از این خودروسازها خریت محضه ! والسلام !
1397/6/26
وقتی 206 تیپ 5 مدل 84 85 میشه 30 تا 40 تومن ،زانتیا مدل 83 رو به اسم در حد صفر اگهی میکنن 150 میلیون تومن !!! وقتی تا رنج 80 90 تومن هیچ انتخاب معقولی نداری (سمند،پرشیا،ال 90 و... ) واقعا چیکار میشه کرد؟ اصلا چی میشه خرید ؟ میاد اونروزیکه میگیم اااااا پسر 206 تیپ 5 صفر بوده 90 تومن !! مفت بوده ، قطعا اون زمان 150 تومن شده تازه به علم به اینکه میدونیم محصول آشغالی و بی کیفیت ولی آیا اصلا حق انتخاب داریم مگه ؟؟؟