موضوعات داغ

معرفی سیستم خوشبو کننده تویوتا با کارکرد ضد سرقت

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
بسیاری از شرکت های خودروسازی، در طی سالهای گذشته برای از بین بردن بوی نامطبوع درون خودرو، اقدام به استفاده از سیستم هایی کرده اند که با انتشار گازهای خوشبو کننده، محیطی دلپذیر و مناسب را برای سرنشینان فراهم می آورد. استفاده از این سیستم اکنون به یک امر معمول در بسیاری از محصولات خودرویی تبدیل شده و حتی راننده می تواند در برخی محصولات لوکس، انواع رایحه را نیز انتخاب کند. با این حال، تویوتا استفاده متفاوتی از این سیستم کرده است.
اما سیستم خوشبو کننده تویوتا روندی کاملا جدید را در پیش گرفته و در مواردی، به جای ایجاد محیط دلپذیر و مطبوع، با انتشار گاز اشک آور، کابین خودرو را به یک مکان غیر قابل تحمل تبدیل می کند. سیستم توزیع گاز اشک آور تویوتا، در زمانی که موتور خودرو به طوری غیر معمول روشن شده و پروتکل های امنیتی را رعایت نکرده باشد، مانند زمانی که خودرو طعمه دزدان شده باشد، فعال شده و کابین خودرو را سرشار از این گاز می کند.
تویوتا این اختراع را به نام خود ثبت کرده است. در حقیقت این سیستم، یک سیستم دو کاره بوده که با تشخیص مسافران، بسته به آنکه سرنشین خودرو مجاز یا غیر مجاز باشد، اقدام به انتشار رایحه های خوشبو یا گاز اشک آور می کند. در ادامه می توانید فلوچارت عملکرد سیستم خوشبو کننده تویوتا را مشاهده کنید.
سیستم خوشبو کننده تویوتا

سیستم خوشبو کننده تویوتا

همانطور که مشاهده می کنید، این سیستم از یک ایموبیلایزر، دستگاه گیرنده، کنترل کننده عطر و ژنراتور عطر تشکیل شده است. عطرهای معمول و همیشگی جز رایحه های استاندارد این سیستم هستند، هرچند مالک می تواند رایحه های دیگری را نیز انتخاب کند. این سیستم به تلفن همراه مالک متصل شده و بسته به رایحه انتخابی مالک، این عطر را در خودرو منتشر می کند. این کار می تواند قبل از سوار شدن به خودرو انجام شود و هنگامی که وارد خودرو می شوید، با محیطی خوشبو و مطبوع روبرو خواهید شد.
سیستم خوشبو کننده تویوتا

سیستم خوشبو کننده تویوتا

ژنراتور عطر همچنین شامل نوع خاصی از عطر است که می تواند بوی درون کابین را خنثی کرده یا آخرین عطر موجود در کابین را به صورت کلی غیر فعال کند. در حال حاضر هیچ تضمینی وجود ندارد که شاهد استفاده از قسمت دوم سیستم در خودروهای تویوتا باشیم، اما به واسطه آمار بالای سرقت برخی محصولات تویوتا، همچون تویوتا هایلوکس و تویوتا کرولا ، این شرکت به طور جدی به روش های مبارزه با سارقان فکر میکند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/12/26
عجب فکره نابی
1397/12/27
سلام. این سیستم قبلا توسط سیستمهای ضد سرقت گاردمن در مقابل زورگیری از سوپر مارکتها ثبت جهانی شده به این صورت که سیستمی که به صورت خودکار یا دستی پشت سر صندوقدار قرار گرفته و بر اساس زمان از قبل تنظیم شده در فضای سوپر افشانه های خوش بو کننده اسپری میکنه، به یک پدال، ریموت کنترل و فرمان گیرنده صوتی نیز مجهز شده که به محض احساس خطر از طرف صندوقدار یا هرشخصی که به ریموت دسترسی داره با فشردن پدال یا دکمه ریموت یا حتی فرمان صوتی، گاز فلفل تو صورت مهاجم اسپری میشه.

ضمنا گاردمن برای پیشگیری از سرقت خودروها هم تدابیر زیادی داره، برای مثال قفل ضد سرقت گاردمن که روی تمام درها، صندوق عقب و کاپوت نصب میشه و حتی اگر قفل اصلی ماشین هک یا باز بشه، این قفل بدون انجام تمهیداتی که صاحب خودرو از قبل پیشبینی کرده به هیج وجهی باز نمیشه و همچنین برچسب مقاوم ساز کاملا شفاف و غیر قابل تشخیصی برای شیشه ها داره که وقتی روی شیشه های خودرو نصب بشه، دیگه امکان تخریب شیشه و نفوذ به داخل کابین هم وجود نداره. پس تنها راه سرقت خودرو، حمل با جرثقیل خواهد بود که اون هم با توجه به جی پی اس ماهواره ای غیر قابل هک که داره، به محض تغییر محل خودرو ضمن به صدا در آوردن آژیرهای اعلام خطر داخل کاپوت که قابل دسترسی و از کار انداختن نیست، محل دقیق خودرو را بدون نگرانی استفاده از مسدود کننده های امواج که مشکل اصلی جی پی اس هایی با ماژولهای جی اس ام هست را اعلام میکنه.