موضوعات داغ

عملکرد فوق‌العاده تسلا مدل Y در تست موس + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

تست‌های موس هم سرگرم‌کننده و هم آموزنده هستند. در این تست رانندگی مهم نیست که خودروی مورد آزمایش توسط یک برند لوکس ساخته شده باشد یا خیر. اگر خودرو در این تست شکست بخورد، دیگر شکست خورده است و هیچ اما و اگری وجود ندارد.

اما چیزی که همگی می‌دانیم این است که تسلاها همیشه عملکرد خیلی خوبی در تست موس دارند. قبلاً دیده بودیم که مدل ۳ عملکردی فوق‌العاده در تست موس داشت، در حالی که در یک تست موس واقعی و ناگهانی،‌ راننده یک تسلا مدل S توانست در یک جاده برفی از برخودرو خودرو با یک گوزن جلوگیری کند.

بنابراین وقتی کانال یوتیوبی km77 ویدیوی تست موس تسلا مدل Y را منتشر کرد، انتظار داشتیم این کراس‌اوور عملکردی فوق‌العاده در این تست دشوار داشته باشد که همین اتفاق هم افتاد.

مدل Y با وجود ارتفاع بیشتر از زمین نسبت به سایر مدل‌ها، توانست مخروط‌ها را با سرعت ۸۳ کیلومتر در ساعت پشت سر بگذارد. این با رکورد قبلی که همین گروه با مدل ۳ ثبت کرده بودند مشابه است.

طبق گفته اعضای km77، سیستم هدایت خوب مدل Y و کنترل پایداری الکترونیکی و تنظیمات سیستم تعلیق عالی آن، کنترل بزرگترین تسلا را در شرایط چالش برانگیز راحت‌تر می‌کنند.

البته کراس‌اوورهای برقی مانند فولکس‌ واگن ID.4 و مزدا MX-30 هر دو عملکرد خوبی در تست موس داشتند، اما به اندازه مدل Y خوب نبودند. در مقابل، فولکس ‌واگن پاسات و مرسدسAMG A45 S قبل از این در تست موس شکست خورده بودند، در حالی که بهترین عملکرد مرسدس با سرعت ۷۵ کیلومتر در ساعت ثبت شد.

اما هیچ خودرویی به اندازه تویوتا هایلوکس در تست موس ضعیف عمل نکرده است. این پیکاپ تراک اندازه متوسط به حدی در این زمینه بدنام شد که مردم حتی بعد از چند سال هنوز هم به ایمن بودن آن اعتماد نمی‌کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد