موضوعات داغ

رونمایی از تارا تمام برقی تا پایان سال 1401

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

قائم‌مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران‌خودرو در نشست خبری روز چهارشنبه 15 تیر 1401 با تشریح برنامه‌های کیفی این شرکت از رونمایی خودرو تارا تمام برقی تا پایان امسال خبر داد و گفت ساخت و توسعه خودرو برقی نیازمند ایجاد زیرساخت است و در صورت تأمین این زیرساخت‌ها، به‌صورت انبوه تولید آن شروع خواهد شد.

کیانوش پورمجیب؛ قائم‌مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران‌خودرو گفت که باتوجه‌به برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته کیفیت محصول تارا از نظر موتور و گیربکس در سطحی ارائه می‌شود که مشتریان تا 6 ماه دلیلی برای مراجعه به نمایندگی‌ها نداشته باشند. درصورتی‌که مراجعه مشتریان به نمایندگی‌ها در کمتر شش ماه باشد بسته خدماتی در حوزه موتور و گیربکس برای آن‌ها در نظر گرفته‌ایم. پس از محصول تارا دو محصول دیگر نیز به این بسته اضافه خواهد شد.

وی افزود این‌چنین طرحی در دهه گذشته صنعت خودرو ایران سابقه نداشته و اراده‌ای دراین‌خصوص وجود نداشته است و ارائه آن توسط شرکت ایران‌خودرو گامی مثبت در جهت کسب رضایتمندی مشتریان است.

او گفت که با اقدام راهبرد کلیدی ایران‌خودرو مانع تولید خودرو ناقص شده و با افزایش تیراژ تولید در هر 30 ثانیه یک خودرو به تولید رسیده است. سال 1401 را با تعداد 62500 خودرو ناقص شروع کردیم و در حاضر تعداد خودروهای ناقص به 22 هزار رسیده است و تا پایان مردادماه امیدواریم عدد به صفر برسد.

او در ادامه نشست خبری از رونمایی تارای تمام برقی تا پایان سال خبر داد و گفت: ساخت و توسعه خودروهای برقی مستلزم ایجاد زیرساخت‌های لازم و ارائه سوبسیدهایی است که در ایران وجود ندارد و در صورت تأمین زیرساخت‌ها تولید انبوه آن آغاز می‌شود. ‌

قائم‌مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران‌خودرو علاوه بر تولید خودرو برقی، تولید خودروهای هیبریدی را نیز در نظر داریم و از نیمه دوم سال 1402 وارد بازار خواهد شد. طی توافق انجام شده تولید خودروهای هیبریدی در یکی از زیرمجموعه ایران‌خودرو انجام می‌پذیرد و هدف اول تولید انبوه خودرو هیبریدی است که به کاهش مصرف ۱۰ درصدی سوخت منجر خواهد شد.

پورمجیب در خصوص مشکلاتی و انتقادات عنوان شده در رونمایی از کراس‌اوور ملی ری گفت رونمایی از خودرو در این مرحله اتفاق عجیبی نیست و البته کاستی‌هایی وجود داشته و انتقادها بجا هستند اما بازتاب بد نداشته است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/4/18
آیا میخواهید بر اثر برق گرفتگی کشته شوید
تارا برقی بخرید