موضوعات داغ

چگونه ماشین به قیمت کارخانه بخریم؟

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

مطابق با اعلام مسئولان کشور و سازمان بورس، فروش فوری خودرو در بورس کالا و با کف قیمت صورت می‌‌گیرد. در این میان تعداد محدودی از خودروهای تولیدی شرکت ایران‌خودرو و بدون انجام قرعه‌کشی به فروش می‌رسد. به گفته مسئولان این حوزه، این روند ادامه خواهد داشت و شرکت‌های مختلف خودروهای خودرو را در بورس کالا عرضه خواهند کرد. به گفته مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو قرار است تا یکی دو ماه دیگر، تولید تارا افزایش داشته باشد و عملاً فروش آن از طریق قرعه‌کشی متوقف خواهد شد.

به گفته خطیبی، عرضه خودرو نسبت به مدت مشابه پارسال در حدود ۳۴ درصد افزایش داشته است. بنا به گفته ایشان، تولید خودرو توسط شرکت ایران‌خودرو امسال به حدود ۲۹۰ هزار دستگاه کامل در حوزه سنگین و سبک رسیده است و اگر روند تولید با این سرعت افزایش یابد، فرایند قرعه‌کشی حذف خواهد شد.

بااین‌وجود طرح‌های فروش خودرو از طریق قرعه‌کشی ادامه دارد و در این مدت، خودروهایی همچون پژو پارس، دنا اتومات و دستی، رانا پلاس، پژو ۲۰۷ و غیره در طرح‌های مختلف عادی، مادران و طرح جوانان قرعه‌کشی می‌شوند. موعد تحویل این خودروها سی‌روزه، سه‌ماهه، شش ماه و یک‌ساله خواهد بود. البته خودروهای خارجی مانند ماشین لاماری هم توسط برخی واردکنندگان برای پیش‌فروش در دسترس قرار دارند و هر کدام شرایط مخصوص خود را اعلام کرده‌اند.

خرید ماشین های سایپا

خرید خودرو از سایپا

با افزایش تولید شرکت خودروسازی سایپا، عملاً خودروهای این شرکت از فرایند قرعه‌کشی خارج شده‌اند و شما می‌توانید به‌راحتی و با ثبت‌نام از طریق نمایندگی و سایت شرکت سایپا، خودروهای تولیدی این شرکت را با قیمت کارخانه خریداری کنید. طبق گفته‌های معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته است تا شرکت‌های خودروسازی ماهانه صدهزار خودرو برای فروش به بازار عرضه کنند. همچنین واردکنندگان خودروهایی مانند ماشین دیگنیتی را نیز برای علاقمندان به این ماشین خارجی پیش‌فروش می‌کنند.

قرعه‌کشی ایران خودرو

خرید خودرو از ایران‌خودرو

بنا بر گفته‌های آقای منطقی، عرضه خودروی تمام شرکت‌های خودروسازی اگر جوابگوی تقاضا باشد، توسط خود شرکت و یا از طریق بورس کالا انجام خواهد شد و از این طریق مشتریان می‌توانند با قیمت کارخانه اقدام به خرید خودرو کنند. اما همان‌طور که قبلاً نیز گفتیم، فعلاً بخشی از فروش شرکت ایران‌خودرو از طریق سامانه فروش این شرکت و از طریق برنامه‌های قرعه‌کشی انجام خواهد گرفت. علاوه بر این معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت اشاره کرد که مطابق با مصوبه مجلس شورای اسلامی، ۵۰ درصد از تولیدات شرکت ایران‌خودرو به طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و ۱۰ درصد از تولیدات آن، به طرح جایگزینی خودروهای فرسوده اختصاص خواهد یافت. طبق گفته‌های این مسئول، مقرر شده است که با افزایش کمیت و کیفیت تولید، تمام خودروهای سفارش داده شده در وقت تعیین شده به دست مشتری برسد و مشکلی از بابت تحویل آنها وجود نداشته باشد. علاوه بر این موارد، سازوکاری برای واردات خودرو در نظر گرفته شده است که کمک می‌کند با ورود خودرو جدید رقابت بیشتری بین تولیدکنندگان صورت بگیرد و از این طریق قیمت‌ها کاهش پیدا کرده و کیفیت محصولات افزایش یابد.

اگر طرفدار ماشین فیدلتی هستید، کمپانی بهمن موتور امکان خرید آن را برای شما فراهم کرده است.

فرصت خرید ماشین به قیمت کارخانه

برای جمع‌بندی نهایی می‌توان گفت که طرح افزایش تولید خودرو هنوز به طور کامل به ثمر نرسیده است و این نشان می‌دهد که افزایش تولید با دستور دادن میسر نشده و باید به فکر راه‌حل دیگری بود. بااین‌حال شما می‌‌توانید محصولات شرکت سایپا و برخی شرکت‌های دیگر را بدون قرعه‌کشی و از طریق خود کارخانه یا بورس کالا خریداری کنید. در طرف مقابل اما هنوز شرکت ایران‌خودرو محصولات پرفروش خودرو را از طریق قرعه‌کشی به فروش می‌رساند. در کنار قرعه‌کشی، فروش محصولات کم طرفداری همچون تارا از طریق بورس کالا انجام می‌شود و باید امیدوار باشیم در آینده با افزایش تولید، بتوانیم سایر محصولات ایران‌خودرو را نیز با قیمت کارخانه خریداری کنیم. فهرست چه ماشین هایی نخریم راهنمای کاملی برای خرید و سرمایه‌گذاری روی ماشین است.

نظرات کاربران

12 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/11/21
سایتتون با اینکه مطالبش کم بود ولی سایت خوبی بود این مطالب سخیفی که این اواخر میزارید تو گروه چیه؟ چگونه ماشین را براق کنیم؟ چگونه ماشین بخریم؟ واقعا اعتبارتون رو به خطر نندازید.
1402/1/9
سلام من یک خودرو به قیمت کارخانه میخواهم چکار کنم به کجا مراجعه کنم
1402/1/11
منم میخوام باید چه کار کنم
1402/1/19
سورن پلاس مشکی
1402/2/17
سلام بهترین راحل جهت خرید خودرو‌پژو‌پارس به قیمت کارخانه وسری چگونه میباشدلطفأ راهنمایی کنید.
باتشکروسپاس بی کران از شماعزیزان زحمتکش
1402/2/31
سلام من میخام ماشین به قیمت درب ڪارخونه بخرم باید چڪارڪنم.شرایط شرکت در طرح یکپارچه رو ندارم.میخام نقدی بخرم
1402/3/13
سلام اقا من برای ثبت نام ایران خودرو که اسفند 1401 بود نرسیدم ،دوره دوم هم که ایران خودور در طرح شرکت نداشت من برای خرید خودرو به قیمت کارخانه چیکااااار کنم هر روز دارم اخبار ایران خودرو رو دنبال میکنم دیگه ناامید شدم لطفا راهنمایی
1402/3/15
خب برای خرید خودرو به قیمت درب کارخانه به طرف درب کارخانه حرکت نموده و از کیوسک جلویه کارخونه خرید بفرمایید
1402/4/28
سلام خداقوت من سورن پلاس دوگانه سوزبه قیمت شرکت میخوام چکار کنم
1402/7/7
سلام من می‌خوام یک دستگاه خودرو از درب کارخانه بخرم لطفاً راهنمایی کنید شرایط خرید خودرو را هم دارا هستم
1402/8/18
سلام قیمت پراید در کارخانه چقدره
1402/10/9
میخام از کارخانه ماشین خرید کنم ایران خودرو ۲۰۷