موضوعات داغ

آریزو 5 اسپرت به صورت رسمی رونمایی شد + عکس و قیمت

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

دیروز در یک مراسم رسمی، ام وی ام آریزو 5 اسپرت (یا به اختصار آریزو 5 اس) به عنوان چهارمین نسخه فیس لیفت این سدان توسط شرکت مدیران خودرو و با حضور جمعی از اصحاب رسانه و مدیران این شرکت معرفی شد.

این مدل جدید، تغییراتی در زمینه اسپرت و لوکس بودن به خود دیده است تا بتواند بیشتر به سلیقه مشتریان جوان جذابیت بیافزاید.

آریزو 5 اسپرت دارای فیس لیفت مینیمالی است نسبت به نسخه قبلی. جلوپنجره کهکشانی قبلی حذف شده و جایگزین آن، یک جلوپنجره با خطوط کرومی عمودی به نام Waterfall قرار گرفته که در داخل آن حرف قرمز رنگ S وجود دارد که نشان از طراحی اسپرتی تر این مدل است. این طراحی جلوپنجره از محصولات جدید چری مانند کراس اوور تیگو 9 الهام گرفته شده است که باعث شده طراحی این خودرو مدرنتر به نظر برسد.

طراحی قسمت پایین سپر نیز تغییر کرده و خطوط برجسته بیشتری در این بخش دیده می‌شود که نمای جلوی خودرو را خشن‌تر نشان می‌دهد. از تریم مشکی پیانویی نیز در طراحی این بخش استفاده شده است که به زیبایی آریزو 5 اسپرت افزوده است. ورودی‌های هوای سپر به نام Windknife دارای خطوط تیز بسیاری است که موقعیت قرارگیری دیلایت‌ها را نشان می‌دهد.

نمای جلویی آریزو 5 اس

نمای جانبی آریزو 5 اس تغییری نداشته و رینگ‌ها همانند قبل مانده‌اند. در پشت رینگ‌ها همچنان کالیپرهای ترمز قرمز رنگ دیده می‌شوند. اما در بخش عقب، تغییرات جزیی و هوشمندانه‌ای اعمال شده است. چراغ‌ها تغییری نکرده و قالب بدنه شبیه به آریزو 5 توربو قبلی است. اما سپر عقب تغییر کرده و یک خط برجسته به دو گوشه آن اضافه شده است. همچنین، دیفیوزر جدیدی برای سپر عقب طراحی شده که درون آن دو خروجی اگزوز مصنوعی قرار دارند. با این‌ها، چهره آریزو 5 اسپرت با جذابیت و جوان‌پسندی بیشتری به نمایش درآمده است.

تغییرات فضای داخلی آریزو 5 اسپرت

طراحی کلی داشبورد آریزو 5 اسپرت به آریزو 6 پرو نزدیک است، اما اختلافاتی در متریال و دیزاین مالتی مدیا، کنسول میانی و نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان وجود دارد. طراحی کابین نسبت به آریزو 5 توربو تغییری نکرده است، اما تغییراتی در ظاهر کابین اعمال شده است تا ظاهر اسپرتی تری داشته باشد.

فضای داخلی ام وی ام آریزو 5 اسپرت

صندلی ها با پوشش چرم مصنوعی مجهز شده اند و در این نسخه روی چرم دوخت قرمز رنگی اعمال شده است که حس و حال اسپرتی تری را برای کابین ایجاد می کند. غربیلک فرمان از شکل دایره ای به شکل D کات درآمده است. در میان داشبورد، یک نمایشگر لمسی 8 اینچی وجود دارد و در پشت فرمان، نشانگرهای عقربه نمایشگر دیجیتالی کامپیوتر سفری را محاصره کرده اند.

پنل سیستم تهویه هوا در داشبورد تغییر کرده و کلیدهای میانبری از زیر نمایشگر مالتی مدیا حذف شده‌اند. همچنین، تریم مشکی پیانویی که در آریزو 5 وجود داشت، در این نسخه دیده نمی شود. شیفتر دنده آریزو 5 اس دارای طراحی مشابهی با نسخه قبلی است و همچنان عملکرد مکانیکی دارد. کلیدهای ترمز پارک برقی، اتوهلد و همچنین انتخاب مد رانندگی اکو و اسپرت در اطراف شیفتر دنده تعبیه شده‌اند.

امکانات خودرو ام وی ام آریزو 5 اسپرت

خودرو ام وی ام آریزو 5 اسپرت نسبت به نسخه قبلی امکانات بیشتری را شامل می‌شود. این خودرو دارای گرمکن صندلی های جلو و همچنین صندلی راننده با امکان تنظیم به صورت برقی است. محصول جدید مدیران خودرو دارای شش کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کنترل کشش، کمکی شروع حرکت در سربالایی، سنسور فشار باد تایرها، سنسور دنده عقب، دوربین دنده عقب، فرمان برقی، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، سانروف برقی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای و ریموت استارت است.

امکانات ام وی ام آریزو 5 اسپرت

مشخصات فنی ام وی ام آریزو 5 اسپرت

مشخصات فنی خودروی چری آریزو 5 اسپرت نسبت به نسخه قبلی تغییری نداشته است. این خودرو همچنان از موتور چهار سیلندر توربوشارژ 1.5 لیتری با توان 147 اسب بخار و گشتاور 210 نیوتن-متر استفاده می‌کند. همچنین دارای جعبه‌دنده اتوماتیک CVT با شبیه‌سازی ۹ دنده برای انتقال قدرت به چرخ‌های جلو است. با وجود عدم تغییر در موتور و جعبه‌دنده، انتظار می‌رود که عملکرد خودرو خوب باشد و مانند آریزو 5 توربو، قابل قبول باشد.

جدول مشخصات فنی ام وی ام آریزو 5 اسپرت

نام خودرو آریزو 5 اسپرت
سال (طراحی) 1401
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1498 سی سی
تنفس موتور توربوشارژ
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 147 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 210 نیوتن متر در 1750 دور در دقیقه
جعبه دنده 9 سرعته CVT
شتاب 0 تا 100 10.04 ثانیه
حداکثر سرعت 185 کیلومتر در ساعت
وزن 1278 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4532 طول - 1814 عرض - 1487 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2650 میلیمتر

مراسم رونمایی آریزو 5 اسپرت

قیمت و رقبای آریزو 5 اسپرت

قیمت آریزو 5 اسپرت هنوز به صورت دقیق از سوی مدیران خودرو اعلام نشده است اما به احتمال فراوان با عددی بین 1 میلیارد و صد تا یک میلیارد و 200 میلیون تومان عرضه خواهد شد که همچنان حدود 20 درصد از فونیکس آریزو 6 پرو کمتر است. رقیب مستقیم آریزو 5 اس در این محدوده قیمتی، بهمن ریسپکت پرایم با قیمت کارخانه‌ای یک میلیارد و 83 میلیون تومان است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/2/30
بابا موتور 1.6 توربو روش بزارید دیگه. یکم رغبت باشه بریم سمت خریدش.