موضوعات داغ

جوابیه گروه سایپا در خصوص عایق حرارتی خودروی ساینا S دوگانه سوز

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

پس از انتشار اخبار در خصوص مقصر بودن شرکت سایپا در خصوص مشکل در حذف عایق حرارتی خودرو ساینا S دوگانه سوز این شرکت توضیحاتی را در ایران خصوص ارائه کرده است.

طبق گزارشی که از سوی سایپانیوز ارائه شده است، در حین اجرای پروژه ساینا S دوگانه‌سوز، به طراحی محصولات مشابه توجهی شده است. پس از بررسی‌های فنی و مهندسی، که شامل تجزیه تحلیل حالت خرابی محصول (DFMEA) و طراحی بر اساس امکانات تولید و تجمیع (DFA/DFMA) است، هیچ نقصی در قسمت مربوطه خودرو که در طول فرآیند تست بر روی نمونه خودرو رخ نداده است مشاهده نشده است. در دوره تغییرات مهندسی، به منظور سریع‌تر رسیدن دمای موتور به درجه کاری در مناطق سردسیر، تصمیم به حذف عایق حرارتی منبع عقب اگزوز گرفته شده است و این تغییرات در اواخر اسفندماه 1401 اجرا شده است.

مدل ساینا S با رعایت تمام استانداردها تولید و به مشتریان گرامی تحویل داده شده است. با اعلام اولین اعتراض از سوی شبکه خدمات پس از فروش سایپا، که مربوط به تغییر ظاهری رنگ بخشی از کف صندوق عقب در برخی از خودروها بود، به دلیل اهمیت رضایت مشتری، تصمیم به لغو تغییرات مهندسی و نصب مجدد قطعه روی خودرو در خط تولید گرفته شد و در حال حاضر خودروهای تولیدی دارای عایق حرارتی مورد نظر هستند.

لازم به تاکید است که تغییر رنگ مذکور صرفاً تغییر ظاهری است و در کیفیت، عملکرد و ایمنی هیچ قسمتی از خودروی ساینا S دوگانه‌سوز تأثیری ندارد. همچنین، طراحی این عایق در آن قسمت از خودرو شامل قطعات ایمنی نمی‌شود.

ارسال فراخوان همواره موضوعی معمول در صنعت خودرو است و تمامی شرکت‌های سازنده خودرو با این موضوع آشنا هستند. بنابراین، طبق برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های صورت‌گرفته، تمامی خودروهای تولید شده ساینا S دوگانه‌سوز که فاقد عایق حرارتی هستند، طبق فرایندهای تعیین شده در کیفیت و با هدف جلب رضایت مشتریان، فراخوان‌های لازم را دریافت کرده و قطعه مذکور را مجدداً به خودروها نسب خواهند کرد.

هزینه آسیب ظاهری خودرو ساینا S بر عهده کیست؟

یکی از موضوعاتی که در این اطلاعیه اشاره‌ای به آن نشده است موضوع آسیب ایجاد شده به رنگ بدنه و ظاهر خودرو در اثر این سهل انگاری کارشناسان و مسئولان سایپا برعهده چه کسی است و شرکت سایپا تنها در خصوص موضوع ایمنی این اتفاق توضیح داده است.

مطمئنا نصب قطعه حذف شده طی فراخوان عمومی از وظایف شرکت متخطی و یک روال جهانی است و نکته مثبتی در کارنامه این مجموعه به حساب نمی‌آید و این شرکت در خصوص ایراد ظاهری و ضرر مالی ایجاد شده نیز جوابگو باشد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/5/22
حتما حرارتی که رنگ کف صندوق عقب ساینا s دوگانه سوز را بدلیل حذف عایق حرارتی از بین برده این حرارت به داخل صندوق و اجسام قرار داده شده در صندوق انتقال می یابد.ولی متاسفانه به جای اینکه روز به روز کیفیت خودروهای داخلی بالاتر برود پایین تر می آید
1402/5/24
سپاس از پیگیریتان. چه جوابیه بچه گانه ای! برای رسیدن به دمای کار در پنتطق سردسیر عایق اگزوز رو حذف کردن؟ اتفاقا خیلی هم خطر داره انقدر داغ میشه که من حتی نمیتونم تو صندوق وسیله بزارم. خجالت بکشید