موضوعات داغ

پیکاپ KMC T9 در راه بازار ایران، خودرو جدید کرمان موتور در بازار + عکس

عکس مطلب اول

پیکاپ KMC T9 به عنوان برادر بزرگ‌تر KMC T8 یکی از جدیدترین خودروهای آینده بازار ایران است. این خودروی چینی با نام محلی جک T9 یا جک هانتر (شکارچی) شناخته می‌شود و در مقایسه با مدل قبلی، ظاهر جذاب‌تر، جثه بزرگ‌تر و امکانات بیشتری دارد و در حال گذراندن مراحل قانونی و تست فنی جهت بازار کشور است. این خودرو به صورت CKD توسط شرکت کرمان موتور عرضه خواهد شد.

پیکاپ جدید KMC T9 دارای ۵۳۳۰ میلی‌متر طول، ۱۹۶۵ میلی‌متر عرض و ۱۹۲۰ میلی‌متر ارتفاع بوده و فاصله بین دو محور آن به ۳۱۱۰ میلی‌متر می‌رسد. در مقایسه با T8، پیکاپ جدید ۵ میلی‌متر درازتر، ۸۵ میلی‌متر عریض‌تر و ۹۰ میلی‌متر بلندتر بوده و فاصله بین دو محور آن ۲ سانتیمتر بیشتر است.

کی‌ام‌سی T9 همچنین ظاهری متفاوت با مدل قبلی دارد. جلوپنجره بزرگ ماشین دارای الگوی مشبک بوده و دیگر اثری از تزئینات کرومی درون آن دیده نمی‌شود. جلوپنجره مابین چراغ‌های اصلی قرار گرفته و از دو گوشه بالا به دیلایت‌های باریک و کشیده متصل شده است. دورتادور المان‌ها (به غیر از چراغ‌های جلو) با نوار ضخیم پلاستیکی مشکی‌رنگ احاطه شده که از طرفین به قوس چرخ‌ها امتداد می‌یابد. سپر ماشین نیز تفاوت قابل‌ملاحظه‌ای با نسخه قبلی داشته و اسپرت تر شده است.

عقب ماشین به‌روزرسانی شده و حالا سپر فاصله بیشتری با زمین دارد. بدین ترتیب، پیکاپ T9 می‌تواند زاویه خروجی بهتری را برای عبور از مسیرهای صعب‌العبور فراهم آورد. فضای حمل بار نیز در مقایسه با مدل قبلی بزرگ‌تر شده است.

پیکاپ KMC T9

پیکاپ KMC T9 از لحاظ کابین ارتقای قابل‌توجهی نسبت به پیکاپ قدیمی‌تر کرمان موتور پیدا کرده است. برخلاف T8، کابین T9 بسیار به‌روز و مدرن به نظر می‌رسد. در وسط داشبورد، یک نمایشگر بزرگ عمودی ۱۰.۴ اینچی قرار گرفته که به سیستم اطلاعات سرگرمی تعلق دارد. در پشت غربیلک فرمان نیز یک پنل بزرگ دیجیتالی، اطلاعات حیاتی ماشین را به راننده نشان می‌دهد. غربیلک فرمان دارای طراحی D-Cut است و دکمه‌های کنترلی متعددی روی شاخه‌های آن مشاهده می‌شود. کنسول مرکزی به همراه تمام المان‌های موجود در آن، به صورت کاملا جدید طراحی شده است.

یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ قلب تپنده KMC T9 به حساب می‌آید که از فناوری GDi بهره گرفته و به گیربکس اتوماتیک ساخت کمپانی ZF متصل است. حدود ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور از طریق این گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به سمت چهار چرخ فرستاده می‌شود. البته سیستم انتقال قدرت در حالت رانندگی معمولی از نوع RWD است. راننده می‌تواند در هنگام عبور در مسیرهای آفرودی، سیستم دو دیفرانسیل را فعال کند.

KMC T9

داشتن گیربکس اتوماتیک، مهم‌ترین مزیت پیکاپ جدید نسبت به T8 است. از دیگر مشخصات فنی KMC T9 می‌توان به پیروی از استاندارد یورو۶، مصرف سوخت ترکیبی ۹.۵ لیتر در هر صد کیلومتر، حجم باک ۷۶ لیتری و حداکثر سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت اشاره کرد.

پکیج ترمز و پایداری این خودرو شامل سیستم‌های ABS، EBD، ESP، TRC، TCS، EBA، BAS، BA، ASR و DSC می‌شود. این ماشین با ۶ عدد ایربگ از سرنشینان در مقابل حوادث رانندگی محافظت می‌کند.

مهم‌ترین امکانات رفاهی و ایمنی KMC T9 عبارت‌اند از: سیستم پایش باد لاستیک‌ها، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم ورود بدون ملید، ترمز پارک برقی به همراه اتوهلد، آینه‌های جانبی برقی به همراه گرم‌کن و قابلیت تاشوندگی، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در ۶ جهت مختلف، صندلی برقی شاگرد راننده با قابلیت تنظیم در ۴ جهت مختلف، گرم‌کن صندلی‌ها، سانروف، سنسور باران و غیره.

کی‌ام‌سی T9 در بازار ایران باید با حریفان قدری همچون پیکاپ G9 بهمن موتور، مکث کلوت و فوتون تونلند رقابت کند. کرمان موتور هنوز قیمت دقیقی را برای پیکاپ جدید خود اعلام نکرده است، با این حال با توجه به استقبال مشتریان از خودروی T8 می‌توان حدس زد برادر بزرگ‌تر هم به موفقیت مورد انتظار در فروش دست پیدا ‌کند.

کی‌ام‌سی T9 در بازار ایران

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد