موضوعات داغ

رونمایی از آریزو ۶ جی تی و پیش فروش این خودرو در نمایندگی خسروانی ۱۹۳ + عکس

عکس مطلب اول

سدان اسپرت آریزو ۶ جی‌تی به‌تازگی در نمایندگی خسروانی ۱۹۳ رونمایی شده است. اتوخسروانی در این مراسم از مشتریان دعوت به عمل آورده تا با مراجعه به وب‌سایت رسمی این نمایندگی در طرح پیش‌فروش آریزو ۶ جی‌تی شرکت کنند. قیمت این خودرو هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است.

مراسم رونمایی از Arrizo 6 GT در نمایندگی خسروانی ۱۹۳ با حضور جمعی از خبرنگاران و بازدیدکنندگان مشتاق برگزار شده است. سدان جدید چری، با چهره اسپرت و جوان‌پسند، در حقیقت محصول سال ۲۰۲۱ و نسخه متفاوتی از چری آریزو۵ به حساب می‌آید که با برند لوکس فونیکس عرضه می‌شود.

این ماشین دارای یک جلوپنجره بزرگ و چندضلعی بوده که در قسمت پایین با سپر ادغام شده و در قسمت بالا، بدون هیچ حاشیه خاصی به چراغ‌های زاویه‌دار و کشیده جلو وصل می‌شود. در دو طرف سپر، چراغ‌های مه‌شکن در قاب مثلثی مشکی‌رنگ قرار گرفته و در کنار باقی المان‌ها، نمایی جذاب، چابک و تهاجمی به خودرو بخشیده است.

نمای عقب آریزو ۶ جی تی

کابین آریزو ۶ جی‌تی مطابق با طراحی‌های امروزی ساخته شده و شامل یک نمایشگر عریض دوگانه می‌شود که پنل سمت راست آن به عنوان بخشی از سیستم اطلاعات سرگرمی به کار می‌رود. پنل پشت فرمان نیز اطلاعات حیاتی خودرو را به راننده نشان می‌دهد.

غربیلک فرمان به صورت دی-کات طراحی شده و دارای دکمه‌های کنترلی متعدد است. آریزو ۶ جی‌تی به عنوان یک خودروی اسپرت، شامل تریم دورنگ مشکی و قرمز، دریچه تهویه سرتاسری در قسمت داشبورد، روکش چرمی صندلی‌ها و کنسول مرکزی با طراحی ساده و نامتقارن می‌شود. در جای‌جای کابین، تودوزی‌های قرمزرنگ دیده می‌شود که یکی از خصوصیات رایج بین اکثر خودروهای اسپرت در ایران است.

داخل کابین آریزو ۶ gt

اما قلب تپنده محصول جدید مدیران خودرو، همان پیشرانه متعلق به فونیکس FX و فونیکس تیگو ۸ پرو است؛ یک موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندره که می‌تواند ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این پیشرانه به‌واسطه گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تر، قوای محرکه خود را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد و موجب حرکت ماشین ۱.۴ کیلوگرمی می‌شود.

از دیگر مشخصات آریزو ۶ جی‌تی می‌توان به شتاب صفر تا صد کمتر از ۷ ثانیه و همچنین مصرف سوخت ترکیبی ۶.۶ لیتر در هر صد کیلومتر اشاره کرد. البته سدان اسپرت فونیکس از استاندارد آلایندگی یورو۶ پیروی می‌کند. بنابراین جهت حفظ سلامت موتور، می‌بایست از بنزین‌های سوپر و باکیفیت و یا مکمل‌های اکتانی استفاده کرد.

Arrizo 6 GT

یکی از نقاط قوت فونیکس آریزو ۶ gt برخورداری از مجموعه کامل سیستم‌های ترمز و پایداری و همین‌طور لیست طویلی از امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی است.

سیستم‌های مختلف ABS، EBD، CBC، EBA، BAS، BA، ASR، TCS، TRC، ESC، ESP و DSC پایداری و کنترل‌پذیری خودرو را در مسیرهای متعدد تضمین می‌کنند.

در بخش ایمنی، شش کیسه هوا (جلو، جانبی و پرده‌ای) در صورت بروز تصادف از سرنشینان محافظت می‌کنند. دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل انطباقی، سیستم کنترل حرکت بین خطوط، دوربین عقب، سنسور پارک عقب و ... از دیگر امکانات آریزو ۶ جی‌تی به حساب می‌آیند.

سدان اسپرت و جدید مدیران خودرو به محض عرضه در بازار، باید با خودروهایی همچون KMC J7 کرمان موتور و ریسپکت پرایم بهمن موتور رقابت کند. با این وجود، شتاب و کشش فوق‌العاده Arrizo 6 GT این خودرو را در جایگاه بالاتری نسبت به رقبا قرار می‌دهد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/7/15
جلوش اصلا شبیه لکسوس نیست !!