موضوعات داغ

آپشن ‌های مخفی خودروهای داخلی و خارجی

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

آپشن‌های رفاهی-ایمنی در خودروهای امروزی جزو ارکان مهم و ویژگی‌های اساسی به حساب می‌آیند. بیشتر این آپشن‌ها به راحتی قابل دسترس هستند و با کلیدهای مختلف یا به کمک نمایشگر داشبورد می‌توان آنها را فعال کرد. اما برخی آپشن‌ها نیز به راحتی در دسترس نیستند و شاید حتی خیلی‌ها از وجود این آپشن‌ها بی‌خبر باشند. در ادامه بعضی از آپشن‌ های مخفی خودروهای داخلی و خارجی را به شما معرفی می‌کنیم.

آپشن مخفی بعضی از ماشین های داخلی و خارجی

در زیر چند مورد از آپشن‌های مخفی خودروهای موجود در کشور یا سایر بازارها اشاره کرده‌ایم.

آپشن‌های مخفی خودرو پژو ۲۰۶

آپشن‌های مخفی خودرو پژو ۲۰۶

پژو ۲۰۶ خودروی پر آپشنی نیست و در مقایسه با محصولات روز، امکانات رفاهی و ایمنی چندانی ارائه نمی‌دهد. با این حال برخی آپشن‌ها و تجهیزات مخفی نسبتا مفید در این خودرو وجود دارد که می‌توان آنها را به کمک دستگاه دیاگ فعال کرد:

• روشن شدن اتوماتیک جفت راهنما هنگام ترمز گرفتن شدید

• روشن شدن هم‌زمان نور بالا و نور پایین، هنگام روشن کردن نور بالای دائمی

• قفل شدن اتوماتیک تمام درهای خودرو بعد از افزایش سرعت ماشین به بالاتر از ۱۰ کیلومتر بر ساعت

• فعال کردن هشدار صوتی سرعت غیرمجاز با قابلیت تعیین رقم سقف سرعت مطابق میل راننده

• اگر بعد از ۳۰ ثانیه از باز شدن قفل مرکزی، هیچ یک از درها باز نشوند، مجدداً تمامی درها به صورت اتوماتیک قفل شود.

• فعال بودن برف پاک‌کن عقب هنگام استفاده از دنده عقب

• فعال کردن چراغ بدرقه به مدت ۳۰ ثانیه بعد از خاموش کردن خودرو

آپشن‌های مخفی خودرو ال ۹۰

آپشن‌های مخفی خودرو ال ۹۰

خودروی ال ۹۰ و رنو مگان موجود در بازار ایران دارای یک سری آپشن مخفی هستند . شما می‌توانید با فشردن کلید مشکی رنگ استوانه‌ای روی صفحه آمپر و باز کردن سوئیچ، به برخی اطلاعات ضروری دست پیدا کنید. اگر این کار را انجام دهید، ابتدا نشانگرهای سرعت و دور موتور به صورت پله‌ای حرکت می‌کنند تا نشان دهند که سالم هستند. سپس روی نمایشگر کوچک اطلاعاتی حاصل می‌شود که نشان می‌دهد کلیه آمپرها سالم هستند.

با فشردن کلید میتوانیم از میزان بنزین موجود در باک ماشین به طور نسبتا دقیق مطلع شویم. اگر یک بار دیگر کلید را فشار دهید و ماشین را روشن کنید و گاز بدهید، مصرف سوخت لحظه‌ای ماشین را به شما نمایش خواهد داد. اگر یک مرتبه دیگر کلید را فشار دهید، خطاهای روی کامپیوتر خودرو و موتور ماشین در صفحه ظاهر می‌شود و شما نسبت به ایرادات خودرو مطلع خواهید شد.

علامت تشخیص سمت صحیح درب باک

بسیاری از ما با وجود آنکه بارها از ماشین خود استفاده کرده و به آن بنزین زده‌ایم، اما باز هم ممکن است که سمت صحیح درب باک بنزین را فراموش کنیم و از طرف اشتباه وارد جایگاه بنزین شویم. برای رفع این مشکل خودروسازان آپشن ساده‌ای را در نظر گرفته‌اند. آنها در نمایشگر آمپر بنزین و کنار علامت نازل بنزین یک فلش مثلثی شکل قرار داده‌اند که نوک این مثلث جهت صحیح درب باک را به راننده نشان می‌دهد.

نگهدارنده درب باک

یکی از مشکلات هنگام بنزین زدن این است که باید حواسمان به درب باک باشد تا گم نشود و یا این طرف و آن طرف نیفتد. گاهی اوقات هم آنقدر با استرس و عجله بنزین می‌زنیم که اصلاً نمی‌دانیم درب باک را کجا گذاشتیم. برای رفع این مشکل خودروسازان روی درپوش محفظه در باک یک جایگاه تعیین کرده‌اند تا شما بتوانید درِ باک را روی آن قرار دهید تا گم نشود.

بنابراین از این به بعد به جای آنکه نگران گم شدن درب باک باشید، آن را روی جایگاه مخصوص خود در قسمت درپوش روی بدنه خودرو بگذارید تا بعداً دنبال آن نگردید

یخ زدای دستی در خودروهای اشکودا

ممکن است که برخی مالکان خودروهای اشکودا این مورد را ندانند اما شرکت سازنده برای زدودن یخ و برف از روی شیشه‌ها، یک وسیله کاربردی ساده روی درپوش باک خودرو مخفی کرده است. شما با استفاده از این وسیله پلاستیکی می‌توانید یخ‌های نازک روی شیشه را به راحتی پاک کنید و لازم نیست در زمستان خیلی منتظر بمانید تا این یخ‌ها آب شوند.

جالیوانی مخفی در قسمت موتور داج چلنجر

معمولاً صاحبان خودروهای آمریکایی نظیر داج چلنجر زیاد به سراغ موتور ماشین خود می‌روند و تعمیرات جزئی یا کلی روی آن انجام می‌دهند. بسیاری هم علاقه دارند که اجزای موتور را به طور کامل تمیز کنند. در این زمان خستگی بر مالک خودرو چیره می‌شود و هیچ چیز مانند یک فنجان نوشیدنی سرد یا گرم نمی‌تواند خستگی او را از تن به در کند.

برای این منظور شرکت داج یک جالیوانی در گوشه جلویی محفظه موتور تعبیه کرده تا مالک خودرو بتواند نوشیدنی خود را روی آن قرار دهد و هم‌زمان مشغول به کار باشد.

محفظه‌های مخفی

بسیاری از ما هنگام قرار دادن لوازم همراه خود درون خودرو با مشکل مواجه می‌شویم؛ چراکه جای خوبی برای قرار دادن آن در تودری‌ها یا دیگر محفظه‌های آشکار داخل کابین پیدا نمی‌کنیم‌. برای رفع این مشکل برخی خودروسازان در بخش زیر استراحتگاه دست بین صندلی‌های جلو یا عقب، یک محفظه مخفی قرار داده‌اند تا مالک خودرو و سرنشینان بتوانند لوازم همراه خود را داخل آن بگذارند، بدون آنکه نگران گم شدن یا افتادن آنها باشند.

چتر مخفی در تودری‌ها

چتر مخفی در تودری‌ها رولزرویس

شرکت‌هایی همچون رولزرویس از قدیم آپشن چتر مخفی را برای مالکان ثروتمند محصولات خود ارائه می‌دادند. اما این دلیل نمی‌شود که چتر مخفی صرفاً برای خودروهای گران‌قیمت تدارک دیده شده باشد. در سال‌های اخیر شرکت اشکودا نیز برخی محصولات خود را به این آپشن مجهز کرده است تا راننده یا سرنشینان در هوای بارانی نگران خیس شدن لباس‌های خود و سرماخوردگی نباشند.

زیردریایی در خودروهای تسلا

مالکان برخی از تیپ‌های تسلا مدل ایکس و مدل اس می‌توانند با فشردن نماد تسلا در نمایشگر به مدت ۵ ثانیه و وارد کردن کد ۰۰۷ ، تصویر ماشین خود را در نمایشگر مرکزی به شکل زیردریایی لوتوس اسپریت سری فیلم‌های جیمز باند تغییر دهند. ضمناً با این کار می‌توان ارتفاع سیستم تعلیق را هم تنظیم کرد.

تناسب نام تویوتا جی تی ۸۶ با بعضی ابعاد فنی

تویوتا جی تی ۸۶ به عنوان ادای احترام به کرولا کوپه دهه هشتاد با کد شناسایی AE86 ساخته شده است جالب است بدانید که کورس پیستون این خودرو معادل ۸۶ میلیمتر است و اگر قطر خروجی‌های اگزوز آن را نیز اندازه بگیرید به همین رقم ۸۶ میلیمتر خواهید رسید.

طرح کوسه در خودروهای واکسهال

برند واکسهال شاخه انگلیسی اوپل محسوب می‌شود. این برند در سال ۲۰۰۶ از طرح کوسه در قسمت لولای داشبورد خود استفاده کرد. سپس برخی محصولات دیگر همچون اوپل آسترا و اینسیگنیا نیز از همین طرح جالب برای لولای درب داشبورد خود استفاده کردند.

طرح پیست مسابقه در داج وایپر

داج وایپر اس آر تی یکی از خودروهای پرقدرت و محبوب آمریکایی محسوب می‌شود که عملکرد مطلوبی در پیست نیز از خود نشان می‌دهد. شرکت سازنده به منظور یادآوری قابلیت‌های بالای عملکرد این خودرو در پیست‌های مسابقه ، طرح برخی از پیست‌های مشهور را در بعضی از قسمت‌های ماشین به طور مخفی هک کرده است. به عنوان مثال در کفپوش پلاستیکی کنسول میانی طرح پیست لاگونا دیده می‌شود و طرح پیست نوربرگرینگ نیز در کنار تنظیمات شیشه برقی در سمت سرنشین هک شده است.

طرح عنکبوت در ولوو ایکس

صندلی‌های ردیف سوم خودروهای شاسی بلند نظیر ولوو XC90، بیشتر محل نشستن کودکان است‌ بر این اساس شرکت ولوو یک خلاقیت به خرج داده و زیر درب پلاستیکی محفظه ذخیره‌سازی در این بخش ، طرح تار عنکبوت به همراه یک عنکبوت را هک کرده است تا راحت‌تر بتواند کودکان را در این قسمت سرگرم نگه دارد.

آپشن‌های مخفی برلیانس H300

آپشن‌های مخفی برلیانس H300

شما با فشردن دکمه استوانه‌ای روی صفحه کیلومتر برلیانس h۳۰۰ می‌توانید در حالت سوئیچ باز یا خودرو روشن، مواردی مثل مصرف سوخت لحظه‌ای و دیگر اطلاعات مورد نیاز را مشاهده کنید. همچنین با چرخاندن کلید استوانه‌ای می‌توان شدت نور صفحه کیلومتر را تنظیم کرد.

ضمناً با نگه داشتن کلید قفل روی ریموت، پاور ویندوز فعال می‌شود و کلیه شیشه‌های باز به طور خودکار بسته خواهند شد. ضمناً مثل اکثر خودروهای موجود در بازار درهای عقب این خودرو نیز دارای قفل کودک است که با جابجایی کلید کوچک آن روی قسمت داخلی درب عقب می‌توان این آپشن کاربردی را فعال کرد. با توجه به مخفی بودن محل کلید قفل کودک، شاید بسیاری از افراد از وجود آن بی‌اطلاع باشند.

سخن پایانی

آپشن های مخفی خودروها تنها به همین موارد محدود نمی‌شود و شما بهتر است با عضویت در کانال‌های هواداری خودرو خودتان و یا جستجوی بیشتر در سایت‌های اینترنتی خارجی، از امکانات مخفی ماشین خود مطلع شوید.

شاید این مطالب هم برای شما مفید باشد:

ماشین دیگنیتی

آپشن ماشین های ایرانی

تشخیص مدل ماشین از روی شماره شاسی

بهترین ماشین برای رانندگان تازه کار

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد