موضوعات داغ

مقایسه آریزو 6 پرو و ریسپکت پرایم، دوقلوهای ناهمسان چینی

7 آبان 1401
عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده

برادران ناتنی چینی در ایران

چند وقتی بود که تب شاسی بلند سواری، سبد خودروسازان داخلی را تحت تاثیر قرار داده بود و تقریباً تمامی خودروسازان خصوصی با تمرکز روی کراس اوورهای شهری، محصولات جدیدی را عرضه کردند. اما حال با سیل عظیمی از این سگمنت در بازار ایران، نوبت به دیگر سگمنت های پرطرفدار یعنی سدان رسیده و شاهد عرضه محصولات جدیدی مثل چری آریزو 6 پرو و یا ریسپکت پرایم هستیم که از نظر ظاهری تفاوت های بسیار ولی از نظر فنی شباهت هایی انکارناشدنی با یکدیگر دارند.

در مبحث مقایسه دو خودرو سدان جدید بازار کشور یعنی چری آریزو 6 پرو محصول مدیران خودرو که با برند فونیکس عرضه می‌شود و سدان ریسپکت پرایم محصول جدید گروه بهمن موضوع شباهت وارد مرحله جدیدی شده و هر دو خودرو در حقیقت محصول شرکت چری هستند و شباهت‌های زیادی باهم دارند. بنظر می‌رسد که این شباهت‌ها آتش رقابت را بین این دو خودرو جدید یا به قولی برادران دوقلوی ناهمسان داغ و جذاب و همچنین مشتریان را برای انتخاب سردرگم خواهد کرد. در این مقاله خودروبانک قصد داریم به بررسی این دو تازه وارد هم‌خانواده و البته رقیب پرداخته و شباهت‌ها و تفاوت‌های آن‌ها را مقایسه کنیم.

لازم به ذکر است که این مقاله با همراهی نمایندگی بهمن موتور گودرزی کد 1049 واقع در تهران، کیلومتر 20 جاده قدیم تهران کرج، نرسیده به سه راهی شهر قدس، شهرک خودرو گودرزی تهیه شده و از این نمایندگی جهت همکاری برای تهیه این گزارش تشکر می کنیم.

فیلم مقایسه آریزو 6 پرو و ریسپکت پرایم

معرفی کلی

شرکت چری در آستانه 20 سالگی حضور خود در ایران و به دلیل موانع تحریم، برند فونیکس را در ایران معرفی کرد و خودروهای لوکس را تحت عنوان این زیربرند عرضه می‌کند. خودرو چری آریزو 6 پرو نیز از این دسته محصولاتی است که با این نشان عرضه شده است. محصولی که در ادامه تجربه خوب خانواده آریزو چری در ایران با چهره به روزتر و امکانات بیشتر، با هدف ادامه این مسیر عرضه شده است. شرکت بهمن موتور پس از عرضه دو کراس اوور جدید و البته محبوب، سدان ریسپکت پرایم را به بازار کشور معرفی کرد. سدان ریسپکت پرایم در حقیقت با نام Xuandu در چین شناخته می‌شود و تولید کمپانی Cowin از زیرمجموعه‌های چری چین است. این سدان با در نظر گرفتن شرایط تحریم و سیاست جدید خودروسازان با نام جدید ریسپکت به بازار ایران عرضه شده است.

طراحی ظاهری، یک روح در دو بدن

در خصوص نمای ظاهری این دو خودرو از زبان طراحی کاملاً متفاوت بهره می‌برند. سدان ریسپکت در طراحی بدنه از چهره جذاب و مدرنی بهره می‌برد و با ظاهر اسپرت نسبتاً عضلانی، مورد پسند جوان‌ها بوده و طرفداران خاص خود را خواهد داشت. در نمای جلو و بخش دماغه خودرو، یک جلوپنجره عریض دو تیکه وجود دارد که تا بخش پایینی سپر امتداد پیدا می کند که از طراحی هم‌راستا با ترند روز استفاده می‌کند. وجود چراغ‌های عصبانی، دی‌لایت‌های خطی شکل، کاپوت عضلانی و خطوط شکسته بکار رفته ظاهری تهاجمی و خشن را به سدان ریسپکت پرایم داده است.در نمای جانبی از پیچیدگی نمای جلو خبری نیست و از خطوط ساده اما جذاب و کامل یکپارچه با طراحی نمای کلی خودرو استفاده شده است که ظاهری شیک و خوش استایلی را به خودرو می‌دهد. حضور رینگ‌های 17 اینچی با طراحی خاص از سادگی نمای جانبی کاسته و هیجان را به خودرو تزریق کرده است.

سدان ریسپکت بهمن موتور

اوضاع طراحی در نمای عقب سدان ریسپکت بهمن موتور متفاوت است. استفاده از طراحی چراغ‌های کشیده و باریک، فرم کلی نمای عقب را کاملاً متفاوت و سلیقه‌ای کرده است. بخش دیفیوزر زیر سپر تنها بخشی است که تا حدودی وام‌دار نمای جلوی خودرو است. سطح تقریباً صاف و بدون المان زیر چراغ‌ها تا بخش سپر از میزان اسپرت بودن و جذابیت آن تا حدودی کاسته است. در مجموع این خودرو از چهره خوب و خاص برخوردار است که در میان بازار محصولات با طراحی تکراری یک تنوع محسوب می‌شود. نکته جالب لوگو جدید بهمن است که به طور جالبی با نمای جلو، شکل سپر و جلو پنجره ریسپکت پرایم هم‌خوانی دارد. همچنین می توانید فیلم بررسی ریسپکت پرایم را ببینید و به صورت کامل با این خودرو آشنا شوید.

در سمت دیگر خودرو چری آریزو 6 پرو به عنوان جدیدترین محصول شرکت مدیران و برند فونیکس، در واقع نسخه فیس‌لیفت شده آریزو 5 محسوب می‌شود و چهره آشناتری برای بیننده و مخاطب است. طراحی این خودرو تا حدودی زیادی یادآور مدل‌های قبلی یعنی آریزو 5 و آریزو 6 معمولی است که البته حالا به پختگی و هارمونی بسیار بهتری رسیده است و چهره هماهنگ‌تر و یکپارچه‌تری به خود گرفته است. در نمای جلو حضور یک جلوپنجره بزرگ با طراحی تخت جایگزین جلوپنجره برجسته و سه‌بعدی قبلی در آریزو 6 معمولی شده است. سپر خودرو نیز به طور کامل بازطراحی شده است و با جلوپنجره جدید یکپارچه شده است.

چری آریزو 6 پرو

در نمای جانبی شاهد تغییر خاص نیستیم و همان چهره خانواده آریزو نیز تکرار شده است. در نمای عقبی خودرو چری آریزو 6 پرو شاهد تغییرات عمده‌ای هستیم. چراغ‌های عقب کاملاً جدید شده و سپر و صندوق عقب نیز تغییر کرده اند. این طراحی جدید نمای عقب را اسپرت‌تر کرده و چهره خشن‌ و جدید را به این خودرو داده است. در مجموعه چهره کلی خودرو آریزو 6 پرو نسبت به قبل هماهنگ‌تر شده و از حجم‌های اغراق شده پرهیز گردیده و جذابیت بیشتری را به خودرو داده است.

فضای کابین، مدرن به سبک چینی

در نمای داخلی هر دو خودرو حال و هوای مدرن و به روز داشته و از طیف گسترده‌ای از امکانات داخل کابین بهره می‌برند. سدان ریسپکت امکاناتی مانند سیستم مولتی‌مدیا با نمایشگر 10.25 اینچی، رهیاب ماهواره‌ای، سه عدد درگاه (USB دو عدد در جلو و یکی عقب)، 6 عدد اسپیکر، دوربین دید عقب با خطوط راهنمای پویا، دوربین 360 درجه، فرمان برقی (EPS)، سیستم نمایش لحظه‌ای فشار باد تایرها TPMS، سانروف برقی و ... را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌‌دهد.

فضای داخلی سدان ریسپکت پرایم

در سمت دیگر آریزو 6 پرو نیز از لیست مشابهی از امکانات بهره می‌برد. یک نمایشگر 10.25 اینچی نیز به عنوان پشت آمپر خودرو سدان چری جانمایی شده است که در خودرو ریسپکت پرایم وجود ندارد. نمای داشبورد و فضای داخلی سدان ریسپکت با استفاده از طراحی جدید و متفاوت حال و هوای اسپرت داشته و بکارگیری خطوط و دوخت قرمز در زمینه مشکی جذابت بالایی را به نمای داخلی این خودرو داده است و همچین طرح لانه زنبوری مانند روی دو طرف داشبورد نیز به میزان این اسپرت بودن افزوده است. در مقابل سدان آریزو 6 پرو با طراحی ساده و در عین حال مدرن، به خودروهای لوکس و گران قیمت شبیه است و تداعی کننده این دسته از خودروهاست. داشبورد این خودرو از 3 مدل متریال چرم مصنوعی مشکی، چرم مصنوعی قرمز رنگ و پلاستیک مشکی پیانویی تشکیل شده است. خروجی سراسری تهویه مطبوع در وسط داشبورد چهره خاصی را به فضای داخلی این خودرو می‌دهد. وجود 2 مانیتور 10,25 اینچی بر روی داشبورد سدان جدید مدیران خودرو میزان مدرن بودن را در این خودرو افزایش می‌دهد. کنسول میانی عریض و با دسته دنده جدید از المان‌های لوکس این خودرو در فضای داخلی است. شکل غربیلک فرمان هر دو خودرو کاملاً شبیه است و از فرمت دی کات پیروی می‌کنند. نورپردازی محیط داخلی در هر دو رقیب وجود دارد و به جذابیت بصری هر دو می‌افزاید.

فضای داخلی آریزو 6 پرو

در بخش ابعاد اتاق تفاوت‌های دو خودرو‌ نمایان می‌شود. آریزو 6 پرو از نظر ابعاد 1490 میلیمتر طول، 1825 میلیمتر عرض و 4710 میلیمتر ارتفاع دارد و سدان ریسپکت با 1483 میلیمتر طول، 1825 میلیمتر عرض و 4670 میلیمتر ارتفاع یک مقدار کوچک‌تر است. از نظر فاصله دو محور آریزو 6 پرو با 2670 میلیمتر فاصله، 3 سانتیمتر از ریسپکت با 2700 میلیمتر کمتر است.

آپشن‌های رفاهی و ایمنی، پرآپشن و جذاب

با توجه به سابقه برندهای چینی در خصوص تجهیزات، این دو خودرو نیز از لیست مناسبی از تجهیزات بهره می‌برند که تا حدود زیادی مشابه یکدیگر است.

نمایشگر ریسپکت پرایم

هر دو خودرو از امکاناتی مانند ترمزهای چهارچرخ دیسکی مجهز به انواع و اقسام سیستم‌های کمکی شامل ABS, EBD, BA, ESP, EBA, TC, HA، ترمز پارک برقی بهمراه اتوهلد، کنترل حرکت در سربالایی HAC، کیسه هوا برای راننده و سرنشین کناری بهمراه ایربگ‎‌های جانبی و پرده‌ای (جمعاً 6 عدد)، سیستم مولتی‌مدیا با نمایشگر 10.25 اینچی، رهیاب ماهواره‌ای، سه عدد درگاه USB دوتاجلو و یکی عقب، 6 عدد اسپیکر، دوربین دید عقب با خطوط راهنمای پویا، دوربین 360 درجه، فرمان برقی EPS، سیستم نمایش لحظه‌ای فشار باد تایرها TPMS، سانروف برقی، ورود و استارد بدون کلید، امکان انتخاب حالت‌های رانندگی اقتصادی و اسپرت، کروزکنترل، تهویه مطبوع بهمراه دریچه جداگانه برای سرنشینان عقب، روکش‌های چرمی صندلی‌ها و فرمان، شارژر وایرلس، نورپردازی داخلی، چراغ‌های روشنایی در روز، سنسور نور یا همان چراغ‎‌ اتوماتیک، تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو از داخل، چراغ مشایعت، آینه داخلی ضد انعکاس، صندلی‌ راننده مجهز به تنظیمات برقی در 6 جهت و گرمکن صندلی‌های جلو و ... بهره می‌برند.

نمایشگر پشت آمپر دیجیتالی 10,25 اینچی خودرو آریزو 6 پرو

خودرو آریزو 6 پرو از یک نمایشگر پشت آمپر دیجیتالی 10,25 اینچی اضافه بر نمایشگر میانی برخوردار است که در ریسپکت این موضوع وجود ندارد. نکته قابل توجه و جذاب در خودرو آریزو 6 پرو وجود سیستم کمکی رانندگی ADAS بوده که شامل کروز کنترل تطبیقی، رادار نقطه کور، رادار هشدار ترافیک جانبی و رادار هشدار تغییر لاین است. البته این سیستم به کاملی خودرو تیگو 8 پرو نیست و از داشتن سیستم خودران محروم است. در خودرو ریسپکت بهمن موتور نیز از این سیستم بی بهره هستیم.

پیشرانه مشترک با مشخصات بسیار نزدیک

مشخصات فنی، قلب مشترک

این دو سدان از یک پیشرانه مشترک با مشخصات بسیار نزدیک به هم بهره می‌برند. پیرو سنت اکثریت قریب به اتفاق خودروهای چینی، آریزو 6 پرو و ریسپکت پرایم از یک موتور 1,5 لیتری مجهز به توربوشارژ با حجم دقیق 1498 سی سی استفاده می‌کنند. در بخش تولید قدرت اختلاف جزئی در اسب بخار و گشتاور دو خودرو وجود دارد و ریسپکت پرایم 7 اسب بخار و 10 نیوتن متر قویتر از آریزو 6 پرو است البته وزن آریزو 6 پرو 50 کیلوگرم از ریسپکت سبک تر است که تفاوت قدرت را جبران می‌کند. در ادامه جدول مشخصات فنی دو خودرو را مشاهد می‌کنید.

مشخصات فنی آریزو 6 پرو ریسپکت پرایم
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1498 سی سی 1498 سی سی
تنفس موتور توربوشارژ توربوشارژ
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 147 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه 154 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 220 نیوتن متر در 1750 دور در دقیقه 230 نیوتن متر در 1750 دور در دقیقه
جعبه دنده CVT 9 سرعته CVT 9 سرعته
اندازه (میلیمتر) 4710 طول - 1825 عرض - 1490 ارتفاع 4670 طول - 1825 عرض - 1483 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2650 میلیمتر 2700 میلیمتر
وزن 1358 کیلوگرم 1408 کیلوگرم

تجربه رانندگی

تجربه رانندگی

در بخش تجربه رانندگی هر دو خودرو تا حد بسیار زیادی مشابه هم هستند. پیشرانه مشترک در هر دو خودرو شاهد یک رانندگی نرم هستیم که حس خوبی را به راننده منتقل می‌کند و گیربکس 9 سرعته CVT جدید کمک بسزایی به تجربه بهتر رانندگی این دو سدان جدید کرده، اما همچنان مقداری لگ و تأخیر در عملکرد توربو در هر دو خودرو حس می‌شود که تا حدودی طبیعی است. فرمان برقی باعث می‌شود تا کنترل خودرو به نرمی و آسانی انجام شود. فضای کابین‌ها هم تا حد زیادی بی‌صدا و آرام هست و این موضوع کیفیت سواری را بهتر می‌کند. البته باید انتقادی به تعلیق عقب آریزو 6 پرو داشته باشیم که با چنین قیمتی، از نوع Torsion Beam است و برای چنین خودرویی که از برند لوکس فونیکس عرضه شده، توقع می رود که از تعلیق های مولتی لینک استفاده شود.

آریزو 6 پرو بخریم یا ریسپکت پرایم؟

موضوع مهم در رقابت این دو خودرو تفاوت قیمتی آن‌ها است که مطمئناً برای آریزو 6 پرو دردسرساز خواهد بود. قیمت خودرو آریزو 6 پرو یک میلیارد و 60 میلیون تومان و سدان ریسپکت پرایم بهمن موتور 737 میلیون تومان اعلام شده است. اما باید گفت که در هر زمان که اراده کنید، آریزو 6 پرو را می توانید از هر نمایندگی خریداری کنید، اما ریسپکت پرایم را تقریباً غیرممکن است که با قیمت اعلامی کارخانه بتوانید بخرید و همان داستان های خرید دیگنیتی و فیدلیتی نیز برقرار است و شاید حتی در زمان عرضه، قیمت ریسپکت پرایم در بازار آزاد به شدت افزایش داشته باشد و نزدیک به آریزو 6 پرو شود. همچنین باید گفت که همواره مدیران خودرو کارت برنده همیشگی خود یعنی شرایط اقساطی را برای آریزو 6 پرو در نظر گرفته که برای بسیاری از مشتریان جذاب است.

به نظر شما کدام یک انتخاب بهتری است و شما به عنوان یک مشتری، آریزو 6 پرو را انتخاب می کنید یا ریسپکت پرایم؟

62 عکس

نظرات کاربران

30 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/8/7
اگر قصد خرید از بازار آزاد داشته باشم هر کدام که سورای نرم تری داشته باشد.
1401/8/7
ریسپکت ماشین خوبیه ولی نه برای ۱میلیارد😐
اریزو ۶پرو خیلی بهتره تا ریسپکت پرایم حداقل اپشناش بیشتره
ظاهری هم خیلیی قشنگ تره
یهمن موتور گفته بود ۷۳۷ تومن الان گفته یک میلیارد تو دروغگویی دومی نداره😂😐
1402/5/12
ریسپکت نسبت به آریزو ۶ پرو جوان پسند تره و در آپشن های داخلی چیزی از آریزو ۶ پرو کم نداره از لحاظ قدرت موتور ریسپکت هم اسب بخارش و هم گشتاورش از آریزو ۶ پرو بیشتره
1401/8/7
از نظر کیفیت ساخت قطعا اریزو6 پرو ماشین برتری هستش گارانتی و خدمات بهتر داره امکانات مهمی نظیر رادار های مختلف که امکانات ماشین های 2 میلیارد به بالاست که بسیار جذاب و مهم هستش اما شخصا ترجیح میدم ریسپکت بخرم درسته رادار نداره درسته قطره چکانی عرضه میشه ولی وقتی سیستم تعلیقش با وجود قیمت کمتر مولتی لینک هستش و چیزی شبیه مزدا3 هستش در کنار سیستم های پایداری که داره بسیار تعادل بهتری و این خودش لذت بیشتری میده هنگام رانندگی به هر روی جفت ماشین ها توربو سی وی تی هستن لذت ماشین اتومات تورک کانورتور ندارن یا دوکلاچه ولی قابل قبول هستن
1401/8/7
صد درصد اریزو ۶ پرو حتی اگرم رسپکت بشه با قیمت کارخونه خرید اما من اختلافشون قسطی میدم و ماشین بسیار لوکس تری سوار میشم
1401/8/7
ریسپکت هم رده آریزو 5 جدید هستش نه اریزو 6 پرو...
1401/8/9
دقیقا👌🏻👍🏻
1401/12/20
آفرین ریسپکت هم رده آریزو 5 جدید هست 6 پرو یه سر و گردن بهتره. در مورد ظاهر هم الان که من این متن رو مینویسم بیرون ریسپکت زیاد شده بیشتر شبیه اسباب بازیه تا ماشین 1500 دی
1401/8/8
ریسپکت وقتی قطره ای میاد تو بازار و میدن فقط به دلال ها قطعا قیمتش زیر 980 تو بازار نیست و خریدار جز این قیمت چیزی گیرش نمیاد که نزدیک اریزو 6 پرو هست و هردو ظاهری خوب هستن البته بشخصه اریزو 6 توی ظاهر ترجیه میدم چراغای عقب رسپکت نتونستم ارتباط بگیرم باهاش کیفیت ساخت اریزو 6 پرو هم یک لول بالاتره توی جفتشون نشسته باشید متوجه میشید چون توی رسپکت پلاستیک نرم هیچ جا کار نشده چرم معمولی هم توش هست درصورتی که اریزو 6 داشبوردش پلاستیک نرمه کیفیت ساختم ببینید جالب تره توش اما بحث سواری احتمال زیاد وضع رسپکت بهتر باشه اونم بخاطر مولتی لینک بودن عقبش کوبش کمتری داره (نمیگم اریزو 6 میکوبه ولی قطعا کمی خشک تره) بحث فنیم که شبیه همن کیفیت رنگ رسپکت احتمالا پایین تره (همه وضعیت اتاق رنگ های بهمن موتور میدونن )
مبارک هرکی خرید هرکدوم رو
1401/8/8
خسته ایم از ماشین چینی!!!ماشین چینی هم باید باشه امـا در کنار برندهای بین المللی اونوقته که ارزش فکر کردن روشون برای خرید پیدا میکنن
1401/9/17
سگ زرد برادر شغاله!
1401/11/5
با این تعریفهایی که از آریزو چیش کردید صددرصد باید ریسپکت بهمن خودرو را خرید،یه درصد هم در خریدش شک نکنید که پشیمون میشیو.
1401/12/25
آفرین به شما کا صاف زدی وسط هدف.....
1401/11/18
صد در صد آریزو ۶ پرو
1401/12/19
چین در صنعت خودرو واقعا پیشرفت کرده هردوتاش عالیه کسانی هم که فقط میگن چینی بده دستشون به ماشین نمیرسه به خدا اگه داشتن نفر اول بودن که میخریدن
1402/2/1
از نظر فنی با آریزو ۶ برابره و از نظر ظاهری به سلیقه افراد مربوط میشه.
کسی که میگه ریسپکت با آریزو۵ برابره قطعا داره متعصبانه صحبت میکنه.
مبارکه هر کی که سوار جفتشونه
1402/2/6
سلام
من ریسپکت رو بیشتر می پسندم چون از طراحی بیرونی و داخلی ریسپکت زیبا تره اما آریزو ۶ پرو هم طراحی خوبی داره. در طراحی در های ریسپکت ساده و شکیل تره و شیشه ها هم از دور شکل زیبایی دارند و تالیق عقب ریسپکت مولتی لینگه و بهتره و طراحی پشت فرمون از نظر من قشنگ تره که قسمتی از آن مانیتوری باشه ولی بهتر بود دنده اش اتوماتیک برقی باشه ولی در کل به نظرم ماشین بهتریه با توجه به آپشن ها و قیمتش
1402/3/11
با سلام سیستم مولتی لینك در رانندگی و نرم بودن خیلی موثره صد در صد ریسژكت
1402/3/12
من الان چند ماهه که رسپکت مشکی دارم. یعنی همون سری اولی که وارد بازار شد خریدم.
از لحاظ کیفیت ساخت، موتور، آپشن ها و... با آریزو 6 پرو (بجز یکی دو تا مورد) هیچ فرقی نداره و کاملا مشخصه که هر دو از یک کمپانی (چری) هستند.
از لحاظ ظاهر خودرو کاملاً سلیقه‌ای هست اما من به شخصه طراحی هم بیرون و هم داخل رسپکت رو خیلی بیشتر می‌پسندم. حسی که از نزدیک دریافت می کنید با تصاویر اینترنتی خیلی فرق داره. خودم به شخصه توی اینترنت که سرچ می کردم فکر می کردم آریزو زیباتره اما از نزدیک نظرم کاملا عوض شد، رسپکت مشکی خیلی جذاب تره. به هر حال کاملاً سلیقه ایه و نظر هر کسی میتونه متفاوت باشه.
در کل ماشين بسیار خوبیه و ازش راضیم.
1402/4/29
سلام
اقا هنوزم از رسیپکت راصی هستی؟ توصیه میکنی بگیریم؟؟
1402/5/12
ریسپکت صد در صد
1402/5/12
معلومه آریزو خیلی تلاش کرده جلو ماشین رو خشن دربیاره ولی نتونسته
1402/5/12
سلام من آریزو ۶ پرو رو خریدم اوایل خیلی ماشین خوبی بود
ولی یک روز از سر کار بر میگشتم ماشین روشن نمی شد ساعت های ۷ شب به امداد خودرو زنگ زدم اومدن گفتم باتری خوابونده
آقا ماشین رو بوردن باتری رو عوض کردن بعد ماشین روشن شد بعد رفتیم دیدیم تورموز کار نمی کنه
بعد تلاش برای درست شدن تورموز تا یک هفته کار می‌کرد
یه روز تو اتوبان میرفتم دیدم ماشین خاموش شد روشن هم نمی شد آقا زنگ زدیم به ایران خودرو گفتن که موتور ماشین سوخته گفته آقا من کلی پول دادم که ماشین یک ماه خراب شه
الان ۴ روزی میشه که من بی ماشین دارم با تاکسی میرم میام
گفتم که آقا از آریزو ۶ پرو هیچی دست گیرتون نگیشه
1402/6/2
آقایی که میگی قدرت رسپکت بیشتره قطعا پشت این دوتا ماشین ننشستی بله اسما بهمن قدرت و گشتاورش بیشتره اما بشین پشتش میفهمی چی میگم با توجه به وزنش یا نمیدونم چیز دیگه تفاوت محسوسی رو نسبت به اریزو حس نمیکنی نماتی پشت رسپکت قطعا دلیلی بسیار کافی و مناسب برای نخریدنش هست واقعا مگر و مگر رنگ مشکی رو بخرید. در ضمتن خدمات پس از فروش گسسترده تر مدیران خودرو رو در نظر بگیر.( من اریزو 5 قدیم دارم این دوتا ماشین رو دوتا از همکارام داشتن پشتشون نشستم نظر دادم)
1402/8/2
بنده آریزو ۶ پرو دارم، همکارم همزمان ریسپکت خرید، نکنه ای که این دو تا رو متفاوت می کنه مصرف بنزین بیشتر ریسپکت نسبت به آریزو ۶ در شرایط مساویه. تا میانگین دو لیتر اختلاف مصرف دارن. نکته منفی مشترک دو ماشین صدای ناک زدن موتور به دلیل حساسیت موتور به سوخت نامرغوبه که جز با بنزین سوپر رفع نشد.
1402/9/29
سلام .
ریسپکت ماشین خوبیه . از نظر خدمات و نمایندگی وهزینه تعمیرات بهمن موتور بهتر از مدیران خودرو هست . ماشین های مدیران خودرو از نظر بازار دست دوم وضعیت ضعیف تری نسبت بهمن موتور و ایرانخودرو و سایپا داره علت هم این هست که مدیران خودرو شرایط اقساطی داره که برای مصرف کننده خوبه اما همین باعث میشه اکثریت به جای خرید ماشین دست دوم مدیران خودرو ،ماشین صفر اقیاطی از مدیران خودرو خریداری کنند . درصورتی که برای فروش محصولات بهمن موتور در بازار شرایط بهتر و بورس بهتری وجود دارد .
هر دو ماشین یکی هستند با تفاوت یکی دوتا اپشن بیشتر اریزو
انتخاب بین این دوتا سلیقه ای هست . من ظاهر اریزو را بیشتر دوست دارم بعضیاهم طاهر اسپرت تر و عجیب غریب تر دوست دارن که ریسپکت رو انتخاب میکنن اما خرید ریسپکت با توجه به بازار اینده ،منطقی تره .
تعصبی به هیچ کدوم ندارم اما الان تارا اتومات وی ۴ در بازار در استانه ۱ میلیاردی شدن هست با توجه به این قیمت ها این دوتا ماشین ارزش خرید دارن .
1402/8/4
به نظر من ریسپکت جذابیت نرمی قدرت بیشتر داره درسته دفتر خدمات کمتر هیچست ولی رسیدگی بیشتره ولب اریزو چند تا اپشن بیشتر داره در نهایت نظر بنده رو ریسپکت هست با این تفاوت قیمت که در بازار ازاد بوجود امده خرید منطقی تر و بهتری هست
1402/9/24
به نظر من کیفیت و متریال داخل ریسپکت بهتره و در ضمن ریسپکت جدید ی به بازار آمد
1402/9/29
ریسپکت
1402/10/22
پلتفرم این ماشینا یکیه باهم و موتور و گیربکس یکیه.اگه کسی اپشن و فیس بهتری می‌خواد به نظرم اریزو ۶ پرو بهتره اگرم کسی سواری نرم تری می‌خواد ریسپکت بهتره ولی اینم در نظر بگیرین که اریزو ۶ تو بازار از ریسپکت گرون تره