موضوعات داغ

برلیانس H220 – کوچک‌ترین و سر به زیرترین برلیانس بازار

19 فروردین 1396

مقدمه

بر خلاف اتومبیل های استیشن که هرگز نتوانستند نظر مردم ما را به خود جلب نمایند، هاچ بک ها سالیان سال است که در کنج قلب ایرانی ها جا خوش کرده اند. از گزینه های جذابی مثل سیویک، گلف و کورسا در دهه 90 میلادی که بگذریم به اتومبیل های ارزانتری مثل رنو 5، پژو 206 و حتی ماتیز و ام وی ام 110 میرسیم که میزان موفقیتشان در کشورمان نیازی به توضیح نخواهد داشت. همین الان هم مدل های هاچ بک پراید و تیبا علیرغم کارایی کمتر نسبت به نمونه صندوقدار با قیمت بالاتری عرضه میشوند و اتفاقاً مورد استقبال هم قرار میگیرند. پس اینجا، هاچ بک بودن حداقل در رده ارزان قیمت ها یک برگ برنده به حساب می آید و طبیعی است که هر خودروسازی سعی میکنید سهمی از این بازار خوش فروش را به خود اختصاص دهد؛ برلیانس H220 نیز برای رسیدن به همین هدف قدم به سرزمین ما گذاشته تا با استفاده از یک بدنه ی جوان پسندانه تر، شکست های مدل صندوقدارش (یعنی H230) را جبران نماید. بهتر است بیش از این شما را منتظر نگذاشته و بررسی را آغاز نمائیم.

طراحی ظاهری

خوب در این رده قیمتی توقع یک شاهکار در طراحی را نداریم، چرا که سایر محصولات این سطح از بازار نیز چندان دلربا نیستند. اما H220 حتی در میان همین رقبای ساده هم چهره چندان درخشانی ندارد و درمجموع نمره متوسطی بدست می آورد. در قسمت جلویی تک تک اجزاء، شکل و شمایل معمولی و قابل قبولی دارند اما وقتی آنها را در کنار یکدیگر قرار میدهیم با کمی ناهماهنگی روبرو میشویم. مثلاً چراغهای جلو زیادی از هم فاصله گرفته اند و زاویه تند و خطوط تیزشان با انحنای نرم جلوپنجره و سپر همخوانی پیدا نکرده؛ همچنین این دماغه مسطح و پَخ با بدنه تخم مرغی H220 چندان سازگار نیست. اما با گذر از این زاویه و رسیدن به قسمت کناری اوضاع بهبود می یابد چراکه خطوط جانبی بدنه، در کنار این آینه های اسپرت و رینگ های آلومینیومی طراوت نسبی را به این بخش از اتومبیل هدیه داده اند و در انتها نیز با یک H320 کوچک شده روبرو میشویم که همچون برادر بزرگش حال و هوای جوانی در سر دارد و نسبتاً هم جذاب از آب در آمده. خوب در یک جمع بندی کلی این اتومبیل نخواهد توانست مثل مدل H320 و یا ام وی ام 315 جدید، از عنصر زیبایی برای قانع کردن مشتریان استفاده نماید اما با توجه به قیمت، این شانس برای H220 وجود دارد که با پیرمردهای از رنگ و لعاب افتاده وطنی مقایسه شده و نظر افرادی که از قیافه های تکراری خسته شده اند را به خود جلب کند.

طراحی داخلی

با ورود به داخل کابین با طرحی نسبتاً فانتزی روبرو میشویم که برای یک هاچ بک ارزان قیمت قابل قبول است. ارگونومی کلی هم در سطح متوسطی قرار دارد و به غیر از محدودیت دید به اطراف و صندلی هایی که چندان عالی طراحی نشده اند، نمره ی قبولی را خواهد گرفت. اما ای کاش برلیانس در مورد کیفیت قطعات کابین خساست کمتری به خرج میداد و از متریال بهتری استفاده مینمود، چرا که حتی قبل از لمس قسمت های مختلف کابین نیز میتوان به خشکی و کیفیت پایین پلاستیک هایش پی برد. البته ما هم در این سطح قیمت توقع استفاده از چرم مرغوب و متریال لوکس را نداریم اما این میزان از خشکی نه تنها حس خوشایندی به سرنشینان نمیدهد بلکه داشبورد را در معرض خراشیدگی و به صدا افتان زود هنگام نیز قرار خواهد داد. البته ناگفته نماند که سایر اتومبیل های این رده نیز از این حیث، عملکرد افتخار آمیزی نداشته اند اما باز هم داشبورد اتومبیلی قدیمی مثل پژو 206 به غیر از بحث تکراری شدن حس بهتری به راننده و سرنشینان القا مینماید. ولی از حق نگذریم که شکل و شمایل غربیلک فرمان و نشانگرهای اسپرت پشت آمپر H220، از جذابیت مناسبی برخوردارند و قطعات کابین هم با دقت قابل قبولی در کنار هم مونتاژ شده اند. به تازگی هم خط مونتاژ این محصول به زیر مجموعه خوشنام تر سایپا یعنی پارس خودرو منتقل شده که خیلی ها معتقدند با توجه به سابقه بهتر این برند در مونتاژ اتومبیل های با کیفیت، این انتقال تاثیر مثبتی در کیفیت مونتاژ H220 خواهد داشت.

امکانات رفاهی و ایمنی

اتومبیل های چینی همواره به داشتن آپشن هایی فراتر از سطح قیمتشان معروف بوده اند اما قبل از اینکه توقعتان را خیلی بالا ببرید به یاد داشته باشید که با ارزان قیمت ترین برلیانس بازار طرف هستیم. با این حال در نمونه ی اتوماتیک این محصول گزینه هایی از جمله ترمزهای ضد قفل ABS بهمراه EBD (که در سایت سایپا از آنها به عنوان سیستم پیشرفته ترمز یاد شده!)، ایربگ راننده و سرنشین جلوئی، سانروف برقی، کامپیوتر سفری، رینگ های 15 اینچی آلومینیومی، سنسور دنده عقب، شیشه ها و آینه های جانبی برقی، چراغ مه شکن و... به چشم میخورند که برای این قیمت کافی به نظر میرسند اما نمونه ی دنده ای با حذف گزینه های مثل سانروف، رینگ آلومینیومی و حتی مه شکن جلو و سنسور دنده عقب به اتومبیلی کاملاً معمولی (و یا حتی کم آپشن) تبدیل شده است.

و اما در مورد ایمنی، H220 موفق به دریافت 5 ستاره ی چینی از موسسه C-NCAP شده که هرچند به ستاره های اروپایی نخواهد رسید اما باز هم به نسبت اتومبیل هایی که توسط هیچ موسسه ای تست نشده اند و یا از همینجا ستاره های کمتری بدست آورده اند نتیجه امیدوار کننده ای میباشد. البته این نکته از قلم نیفتد که نمونه های تست شده در چین، مجهز به ایربگ های جانبی بودند اما این آپشن در یک اقدام هوشمندانه و در جهت کنترل جمعیت(!) از برلیانس های وطنی حذف شده است! معمولاً در کشورهای صنعتی، پروسه ارزان سازی اتومبیل با حذف قطعات تزئینی آغاز و به کاهش امکانات رفاهی منتهی میگردد. اما در کشور عزیز ما، این کار با کاهش و یا حذف آپشن های ایمنی صورت میگیرد! البته در این مورد نمیتوان ایراد چندانی به H220 گرفت چرا که همه رقبای داخلی هم از همین رویه پیروی میکنند و از طرف دیگر متاسفانه مشتریان ایرانی نیز معمولاً سانروف را به ایربگ ترجیح میدهند. بگذریم.

پیشرانه و سیستم انتقال قدرت

میتوانیم از موتور H220، به عنوان یک نکته مثبت در این خودرو یاد کنیم. البته تصور نکنید که منظور ما از نکته مثبت وجود یک هیولا در زیر کاپوت است! خیر؛ اما با توجه به اینکه این محصول با وجود قیمت ارزانتر و وزن کمتر نسبت به H320 از موتور یکسانی استفاده نموده پس میشود شرایط قدرت به وزن و قدرت به وجه پرداختی این مدل را برتر از برادر بزرگش دانست. این پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر قادر است در دور 5800 حدود 103 اسب بخار را آزاد نموده و در 3800 دور بر دقیقه نیز 138 نیوتن متر گشتاور را تولید نماید. مصرف سوخت ترکیبی 6.5 لیتر به ازای صد کیلومتر (مدل دنده ای 6.4 لیتر) نیز برای یک اتومبیل اقتصادی حداقل در شرایط کشور ما راضی کننده میباشد. ضمناً برلیانس مورد تست به یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک (البته از نوع AMT) تجهیز شده که بر روی کاغذ به نسبت قیمت انتخاب جذابی به نظر میرسد اما متاسفانه در عمل اوضاع کمی متفاوت بود که در قسمت تجربه رانندگی بیشتر در موردش صحبت خواهیم کرد. همچنین میتوانید با قیمت کمتر نمونه 5 سرعته دستی این هاچ بک دیفرانسیل جلو را انتخب کنید که البته با این کار تعدادی از آپشن های جانبی را هم از دست خواهید داد.

تجربه رانندگی

بالاخره وقت آن رسیده که پشت فرمان بنشینیم و ببینیم میهمان امروزمان در عمل چه کاره است. در داخل کابین حس ارزان بودن متریال و ارگونومی نه چندان عالی صندلی ها کمی توی ذوق میزند اما به هر حال با یادآوری قیمت و رقبا کمی اعتماد به نفسمان را باز میابیم. فرمان برقی H220 به نرمی زیر دست میچرخد و هنگام استفاده از ادوات نیز مشکل خاصی وجود ندارد. البته دید کلی اتومبیل بدلیل ستون های پهن عقبی و دماغه پایین رفته چندان مناسب نیست، اما با توجه به ابعاد کوچک خودرو، پس از مدتی به اندازه های آن عادت خواهید کرد. کیفیت سواری مناسب و جذب ضربات ناشی از دست اندازهای ملی(!) قابل قبول ارزیابی شد که برای اتومبیلی در این سطح کاملاً راضی کننده میباشد؛ اما این سواری راحت بدون اشکال هم نیست و نرمی سیستم تعلیق برلیانس به قیمت کاهش هندلینگ تمام شده و بهتر است با این هاچ بک شرقی خیال فرمان دادن های سریع به سرتان نزند. در حقیقت علیرغم ظاهر جوانپسندانه H220 رفتار اتومبیل بیشتر برای یک رانندگی کم هیجان و خانوادگی برنامه ریزی شده. ولی بر خلاف این هندلینگ معمولی و با وجود کاسه ای بودن ترمزهای عقبی، پدال ترمز واکنش مناسبی از خود نشان میدهد و از پس جمع وجور کردن اتومبیل بر می آید؛ حتی ممکن است با استفاده از لاستیک های چسبنده تر نتیجه بهتری هم حاصل شود.

خوب اجازه دهید کمی هم با پدال گاز بازی کنیم. در شروع حرکت قدرت موتور خیلی عالی نیست و در سربالایی ها با یک حس تنبلی در استارت اولیه مواجه میشویم، همچنین با بالا رفتن دور موتور صدای تقریباً زیادی هم به داخل کابین نفوذ میکند؛ اما در مجموع کشش موتور برای این بدنه ی 1194 کیلوگرمی کافی به نظر میرسد و اگر خیال مسابقه دادن با سایر خودروها را نداشته باشید به راحتی پاسخگوی نیازهایتان خواهد بود. البته متاسفانه علیرغم این مزیت، عملکرد نا امید کننده گیربکس، لذت رانندگی با H220 را از بین برده است. در واقع وقتی صحبت از لذت رانندگی وسط باشد گیربکس های AMT حتی روی مدل CVT را هم سفید کرده اند! اجازه دهید ابتدا توضیح مختصری در مورد مکانیسم این نوع جعبه دنده بدهیم.

گیربکس AMT همانطور که از نامش معلوم است (Automated Manual Transmission) یک جعبه دنده دستی با قابلیت تعویض اتوماتیک میباشد. و این بدان معنیست که در این مدل بر خلاف مدل های اتوماتیک معمولی، بسیاری از قطعات مشابه با نمونه دنده ای هستند؛ با این تفاوت که در AMT، پردازشگر گیربکس (TCU) با همکاری پردازشگر مرکزی اتومبیل (ECU) و یک سری سنسور و الکتروموتور و.. به جای راننده عمل کلاچ، نیم کلاچ و تعویض دنده ها را انجام میدهند. انگار یک ربات هوشمند برای اتومبیل دنده ای خود استخدام کرده اید که کار تعویض دنده ها را او انجام دهد! از مزیت های همچین سیستمی میتوان به وزن سبک تر، هزینه تولید کمتر و سادگی تعمیرات اشاره کرد که همگی برای یک اتومبیل ارزان قیمت فاکتورهای مهمی به حساب می آیند. از همه اینها بهتر اینکه بدلیل نبود مبدل گشتاور در این نوع جعبه دنده (برخلاف مدل های اتوماتیک معمولی)، با پرت انرژی کمتری مواجه هستیم و توان موتور تقریباً مشابه با یک گیربکس دستی در مدار انتقال قرار میگیرد. خوب پس تا اینجای کار وجود همچین جعبه دنده ای برای اتومبیلهای ضعیف و ارزان، یک موهبت الهی محسوب میشود. اما ای کاش داستان به همین جا ختم میشد! متاسفانه دراین سیستم سرعت تعویض دنده ها به قدری کند است که در عمل بازدهی مناسبش را خنثی میکند. بدتر اینکه نافرمانی های گیربکس در کنار این کندی اعصاب خورد کن، لذت رانندگی را هم به شدت کاهش داده. انگار رباتی که چند خط قبل آن را هوشمند نامیدیم آنقدرها هم باهوش نیست و عملکرد یک راننده مبتدی را برایمان شبیه سازی میکند. حتی وقتی گیربکس را در حالت تعویض دستی قرار میدهیم باز هم اوضاع با حالت ایده آل فاصله دارد. البته شاید بگوئید که ما زیادی سخت گرفته ایم اما این مسائل، کم و بیش در ذات گیرباکس های AMT نهفته هستند. ناگفته نماند که پس از مدتی به این تاخیرها و رفتار خاص گیربکس عادت خواهید کرد و اصطلاحاً قلقش دستتان می آید و اگر کمی با حوصله باشید به مشکل خاصی هم بر نخواهید خورد؛ اما در هر صورت رانندگی با نمونه ی منوال H220 ، برای رانندگان عجولی "مثل من" لذت بخش تر است.

قبل از خداحافظی با اتومبیل نگاهی هم به صندلی های عقبی و محفظه صندوق انداختیم که هر دو به نسبت یک اتومبیل جمع و جور شهری اندازه های قابل قبولی داشتند اما خوب به هر حال نباید از خودرویی با این ابعاد توقع زیادی داشته باشیم.

نتیجه گیری

مشخص است که امروز با یک اتومبیل معمولی سر و کار داشتیم که نه پرفورمنس فوق العاده ای داشت، نه پایداری عالی و نه ظاهر فریبنده؛ اما این صحبت ها بدان معنا نیست که H220 را یک بازنده به تمام معنا بدانیم. همین ظاهر خاص و متفاوت، نظر برخی را به خود جلب کرده و از سوی دیگر سواری نسبتاً نرم برلیانس برای خیلی ها (بخصوص افرادی که فقط استفاده شهری دارند) مهمتر از پایداری و هندلینگ خواهد بود. ضمن اینکه H220 از نظر ایمنی هم حرف هایی برای گفتن دارد و در این رنج از بازار میشود به همین 5 ستاره چینی هم کاملاً افتخار نمود. جدای از همه اینها برای افرادی که بدنبال یک خودرو اتوماتیک هستند و به هر دلیل تمایلی به خرید اتومبیل دست دوم ندارند انتخاب های زیادی در این رنج قیمتی وجود نخواهد داشت.

ولی با تمامی این صحبت های امیدوار کننده مشاهده میشود که استقبال چندانی از سری 200 برلیانس (چه صندوقدار و چه هاچ بک) صورت نگرفته و گویا مردم بیشتر بر روی نقاط ضعف این محصول تمرکز کرده اند. پس شاید بهتر باشد که خودروساز وطنی با کمی کاهش قیمت (بخصوص در نمونه دنده ای کم آپشن) جای پای محصولش را در بازار کشور محکم نماید.

در پایان ضمن تشکر از آقای احسان حیدری، مالک محترم برلیانس مورد تست، توجه شما را به جدول خلاصه مشخصات H220 جلب مینمائیم:

مشخصات فني
مدلبرلیانس H220
پيشرانه4 سیلندر 16 سوپاپ
حجم موتور1498 سی سی
حداکثر قدرت103 اسب بخار در 5800 دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور138 نیوتن متر در 3800 دور بر دقیقه
شتاب رسمي 14.5 ثانیه
مصرف سوخت ترکيبي6.5 لیتر در صد کیلومتر (مدل دنده ای 6.4)
وزن1184 کیلوگرم
قيمت39 الی 44 میلیون تومان بسته به تیپ خودرو

37 عکس

نظرات کاربران

95 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/1/19
خیلی خوب بود من قبل از این مقاله قصد داشتم برلیانس h230 رو بخرم که از نظر فنی فرقی با هاچبک نداره ولی وقتی مقاله رو خوندم به طور کل نظرم عوض شد که درسته رنو ساندرو ظاهر زیبایی نداره و اتاقش هم خیلی ساده است ولی هر چی باشه فرانسوی هست و سه ستاره ایمنی رو از موسسه Euro-encap گرفته!
اگر امکان داره ویدیو تست و بررسی هایما S7 توربوشارژر و چری تیگو 5 رو هم در خودروبانک قرار دهید
1396/1/20
ساندرو ساخت داچيا كمپاني رومانيايي هستش و در ايران با برند رنو عرضه مي شه چون ايراني ها عاشق برند هستند اگر همين داچيا ساندرو با برند اصليش عرضه مي شد هيچكس نگاهش هم نميكرد
1396/1/19
سايپا اقلا نكرده هشدارهاي زير دسته دندشو به انگليسي سفارش بده
راسته ميگن چيني داره مي شه زبان دوما
1396/1/19
یه 206 مدل نود هزار بار به این مثلا ماشین شرف داره
1399/1/10
عزیز شما که تجربه رانندگی با این مدل رو نداری چرا نظر میدی؟
هم کم مصرف هم زیبا هم از نظر امنیت خیلی بالاتر از ۲۰۶ هست
در ضمن فرمان برقی رو با هیدرولیک مقایسه کن
من این ماشین رو دارم و قبلا ۲۰۶ داشتم واقعا سره به ۲۰۶
1396/1/19
مثل اینکه در سری های جدید(مدل های 95)مشکلات گیربکس amt بیشتره چون که بنده 230 مدل 94 رو دارم و با این مشکلاتی که خودرو بانک در مورد گیربکس گفته مواجه نشدم و عملکرد خیلی خوبی داره و حتی عملکرد بهتری نسبت به گیربکس جک j5 اتومات که به خنگی معروفه داره البته مدل های amt یه قلق خاصی دارن که تو تست کوتاه مدتی که خودروبانک انجام داده نتونسته اون به اون قلق برسه(در ضمن من قبل از این خودرو جیلی اتومات.جک j5 اتومات .206 sd v9 و مدتی هم که تقریبا وضع مالی خوبی داشتم ازرا مدل 2008 و کمری مدل 2006 داشتم)پس ماشین ندیده نیستم و یا به قول دوستان در فضای مجازی از پشت پراید نیومدم بشینم پشت برلیانس که بگم عجب ماشین توپیه. خلاصه کلام با توجه به محدوده قیمتی زیر 45 میلیون تومن هیچ خودرو اتومات صفر کیلومتر وجود نداره واقعا خودرو خوب و به صرفه و با مشخصات فنی خوب و سواری نرمی هستش.
1396/1/20
ایشالا که بازم وضع مالیت خوب بشه و آزرا و کمری برونی داداش
1396/1/19
من از ماشین های برلیانس خوشم میاد. به نظرم از ماشین های داخلی خیلی بهتره. اگه پول داشتم یکی میخریدم حتما
1398/3/10
از سر دلسوزی می گم .چینی توقف تولیدی نخرید . قطعاتش با قیمت نجومی و بسیار کم است . بعد از اینکه بخرید متوجه اشتباهتون میشید .
1396/1/19
آقا اگه ماشین چینی هم خواستید بخرید از کرمان موتور یا نهایتا گروه بهمن بخرید.
حتی ماشین های مونتاژی ایرانخودرو و سایپا هم مثل تولیدات خودشون به درد نخورن. برلیانس ها جزو بی کیفیت ترین ماشین ها هستن.
تو این قیمت یا ال نود بگیرید یا ده میلیون بذارید روش جک جی 5 اتوماتیک بخرید. حالا خودتون میدونید...
1396/1/19
اشغالي ديگر از سرزمين چيني ها.
1396/1/19
دوستانی که تجربه رانندگی با محصولات برلیانس مخصوصا این خودرو را دارند خرید انرا
توصیه می کنند و از مزایا و معایب ان بگویند.
1396/1/24
من قصد بی احترامی ندارم ولی خیلی اشغال فوق العاده بی کیفیته خرج واکنه که هیچ کلا بی خیال شو
1396/1/19
سلام
منتظر بررسی سورنتو هستیم
1396/1/19
سری 200 برلیانس وتقعا افتضاحه . هم قیافه نداره هم گیربوکسش بدرد نخوره . ولی برعکس سری 300 ظاهر واقعا جذابی داره و گیربوکسش هم گیربوکس خیلی خوبیه که ساخت هیوندای هست و تو مدل های i10 _ i20 _ و اکسنت استفاده شده و تو این رنج بهترین گبربوکس را داره
1396/3/24
قیافه کدوم ماشین خوبه تو این رنج قیمت

شما تو قرن گذشته زندگی می کنی!

گیربکس 6 دنده ای سری 200 در مدل اتوماتیک بدرد نخوره و گیربوکس 4 دنده ای سری 300 خیلی خوبه! (عجب) و تو این رنج بهترین گبربوکس را داره! (عب)

1396/4/15
اگر یک نفر ندونه قیمت خودروها چه قدره و این خپدرو رو کنار تویوتا پرسیوس بزاریم فکر نمی کنم تشخیص درستی بده
1396/5/10
چند کیلومتر با گیربکس این خودرو کار کرده اید؟
1396/7/6
من این ماشین یه ماه خریدم بنظرم تو این رنج قیمت بهترین ماشینیه که میشه خرید این ماشین با شراکت bmwو شرکت چینی ساخته شده است.هرچی باشه صد شرف می ارزه به ماشین ایرانی.
1396/1/20
زمان به تمام سوالات جواب خواهد داد ولي حيف که يکسري قرباني ميشوند.
1396/1/20
سلام و خسته نباشید لطفا تیگو ۵ فیس لیفت را بررسی نمایید ممنون از سایتتوت
1396/1/20
چرا ادبیات مقاله هایی که می نویسید خیلی مغرورانه است؟ در جای جای مقاله نوشته شده "کیفیت پایینه، اما خب توی این سطح قیمت توقعی بیش از این نیست". طوری حرف می زنید انگار زیر بنز و بی ام و سوار نمیشید و توقعتون در حد رولزرویس و بنتلی است. آقای نویسنده برادر من، مخاطبین ماشین های با رنج قیمتی زیر 50 میلیون تومان عامه مردمند و مطمئنا مخاطبین سایت شما همین قشرند. کسی که بخواد ماشین بالای 100-200 میلیون بخره که میره میخره، فوقش خوشش نیاد عوضش میکنه، دیگه نمیاد توی سایت مطالعه کنه.
لطفا ماشین های زیر 50 میلیون تومان را جدی تر بررسی کنید(دید اقتصادی تری داشته باشید) که خریداران آن واو به واو مقاله رو میخوانند و مقایسه می کنند.
باز هم ممنون از محتوای خوبتون
1396/1/20
اتفاقا به نظر من عبارت " تو این قیمت توقع زیادی نباید داشت" یه جور تعریف از ماشینه. یا شاید میخوان دل صاحباش نشکنه
چون داشبورد این برلیانسو با رولز رویس اینا نمیخواد مقایسه کنید با همین 206 و سمند هم قیمتش هم مقایسه کنی خشکی داشبوردش اعصاب خورد کنه. تو عکسا نگاه کن همین الان ماشین صفر چند جای داشبوردش خط خطی شده
1396/1/20
خب واقعیت رو دارن میگن میگه کیفیتش پایینه ولی با توجه به قیمتش و رقباش قابل قبوله. مثلا بیان بگن به به عجب کیفیت خارق العاده ای داره دنیا رو به شگفتی وا داشته!!! مثل تبلیغات ایران خودرو
1396/1/25
دمت گرم
1396/1/20
سورنتو پلیییییییز
1396/1/20
واقعا سگ رنو ساندرو هزار برابر شرف ب این داره حتی اگه مال ده کوره اروپا باشه
خداییش عکس از جلوشو ببینید؟
1396/1/21
متاسفانه گزارش داده شده با آنچه در واقعیت وجود دارد همخوان نیست. همچنین تناقضهای فراوانی در متن به چشم میخورد.. دوشته های کارشناس مربوطه قابل استناد نیست.
1396/1/21
البته تو متن من تناقضی ندیدم نمیدونم کجاشو میگید تناقض داشته ولی اگه اطلاعات بدور از واقعیته خوب بگید کدوم قسمت هاش که ما هم که قصد خرید داریم استفاده کنیم
طبق این متن ترمز و ایمنی و نرمی ماشین خوبه
کیفیت داشبورد و سرعت تعویض دنده ها بده
بقیه چیزا هم متوسطه
لطفاً بگید کدوم قسمت هاش اشتباهه چون من قصد خرید دارم و تا جایی که تحقیق کردم همه تقریباً همین چیزا رو میگند کم و بیش
1396/1/22
رنو ساندرو محصول رنو هست اولا هیچ برندی اجازه نداره لوگو یه خودرو را بذاره رو ماشینش
دوما داچیا متعلق به رنو-نیسان هست و محصولات اقتصادی رنو را با نام داچیا تولید می کند و در خود فرانسه این خودرو با برند رنو عرضه میشه
1396/1/28
همین سایپا داره برلیانس رو با لوگو خودش میده بیرون. دقت کن برادر. طرفداری داچیا ساندرو رو که حتی برف پا کنش حالت متناوب نداره رو نکن. من سمند دارم ولی یه بار سوار برلیانس شدم خوشم اومد. آغا بخرید . اینا که میگندخوب نیست برن بنتلی بخرن
1396/1/22
سلام
همه میدونید که چهره ماشین یه چیز کاملا سلیقه ای است
ولی به نظرم از لحاظ قیافه چه بیرون وچه داخلش رنو ساندرو حرفی برای گفتن نداره
ولی یه چیز جالبشو دقت کردید؟
آنتنش یه قسمتی ار سانروفشو پوشش میده
این دیگه واقعا ضایع به معنای کامله
1396/1/23
متاسفانه مردم تو کشور ما روی اتومبیل هاشون خیلی تعصب دارند
انگار ماشینشون بچشونه که بدی هاشو نمیبینند. ببینند هم نمیگند!
شایدم فکر میکنند اگه ایرادهاشو بگند و همه بفهمند فردا روز که میخوان بفروشند ماشینشون افت قیمت بیشتری میکنه
یا شاید نمیخوان بپذیرند که اشتباه کردند
نمیدونم. ولی من خودم از هر کی میپرسم داداش راضی ای از ماشینت میگه بهترینه! عالیه! حرف نداره! حتی اگه ماشین طرف پیکانم باشه میگه پیکان یه چیز دیکست! از بنز هم بهتره!
البته رضایت از چیزایی که داریم چیز خیلی خیلی خوبیه اما باید ایرادات ماشین رو بگی که طرفی که میخواد بخره بدونه. مثلا من خودم تیبا دارم هر کی میپرسه میگم در کل راضی ام اما صدای موتورش خیلی زیاده، قطعات داخلیش بی کیفیته. گیربکسش خشکه. ولی به نسبت قیمتش تا الان راضی بودم. یعنی اگرم راضی هستیم از ماشینمون بازم باید ایراداتش رو بگیم.
باز خدا پدر سایت های خودرویی رو بیامرزه که آدم دو سه تاشونو میخونه میتونه بفهمه که از نظر یک آدم بی طرف یه ماشین چطور ماشینیه.
ولی صاحبان خودرو که ده ها هزار کیلومتر با یه ماشین راه رفتند و تو خرابی و خرید قطعه و همه چی همراه اون ماشین بودند میتونند خیلی دقیق تر مشکلات ماشینشون رو بگند که متاسفانه بدلیل تعصبشون معمولا نمیگند
تشکر از خودروبانک
1396/1/23
سلام ممنون بابت تست خسته نباشید . لطفا هایما s7 turbo رو هم تست کنید باتشکر
1396/1/24
ابتدای متن رو که خوندم یک دفعه به آخرش رسیدم. واقعا نقد زیبا و فنی بود.با تشکر
1396/1/25
من که بیشتر از بی ام و 328 خوشم اومده خدایش عجب ماشین خوبیه تو سایت باما نگاه کردم واقعا" خوش قیافس ظاهرش هم بدک نیست قیمت هم مناسبه ولی ولی حیف قیمتش گرونه 95 میلیونه ! به سری به سایت باما بزنید
1396/3/21
سلام دوستان میشه کسایی که این ماشین رو داشتن تجربیاتشون رو با بچه ها در میون بزارن که از لحاظ افت قیمت ، شتاب ، هزینه نگهداری ، استهلاک و فنی چطور ماشینی هست و آیا نسبت سایر خودروهای تو این رنج ( تندر90 ، سمند سورن ، H30 Cross ، ساندرو و ...) چطور ماشینیه ممنون
1396/3/24
سلام

تمامی ماشین های پارس خودرو از 3 ستاره کیفی به بالا برخوردارند

دوست عزیز مهم نیست چه ماشینی رو انتخاب می کنید

مهم اینه که از پارس خودرو خرید کنید

نمی گم پارس خودرو فوق العادست! اما :
به سایپا و ایران خودرو نه بگید (درسته که سایپا بیشتر سهام پارس خودرو رو داراست، اما دو مجموعه مجزا هستند و پارس خودرو امتحانش رو پس داده)
1396/3/27
ممنون مهدی جان
1396/5/31
جالبه بعد این همه مدت که از ورود سری 200 نزدیک به دو سال میگذره و سایت های فروش باما و قیمت بازار که افت نکرده بلکه بالاتر هست بر خلاف خیلی خودروهای دیگه یعنی از ماشین استقبال شده چطور نویسنده نوشته شکست مدل صندوق دار ؟ بر چه سند و مدرکی شکست هستش؟
دوم اینکه با برسی خودروهای هم رده قیمتی این خودرو که بسیار قدیمی و خسته کننده و پر از ایراد و کیفیت پایین و حتی زشت چطور این خودرو معمولی به نظر میرسه؟
نویسنده این مقاله بدون در نظر گرفتن رقبای این خودرو تصویری کاملا اشتباه از این خودرو معرفی کرده که قطعا به اندازه بنده که اولین سری این خودرو دارم و با 900 نفر از دارندگان این خودرو در گروه تلگرامی در ارتباط هستم اطلاعات ندارند
این خودرو و 230 نمونه صندوق دار این خودرو بسار گزینه با کیفیت تر و بهتر و جدید تر و زیباتری نسبت به رقبا بوده و است.
1396/7/18
الان یکسال ماشین برلیانس h320دندە اتومات تحویل گرفتیم راستش ماشینە راحتیە اما نمایندگیها اصلا هیچ قطعاتی ندارن یعنی دندش مشکل داشت سە ماە طوڵ کشید اما درست نشدە والانم یە مشکل برا قفل مرکزی پیش اومدە کە اصلا نمایندگی بعهدە نمیگیرە متاسفانە
1396/8/16
مقاله 90 درصدش برعکسه واقعیته، مزایا و معایبو برعکس نوشتین استقبال مردم که خیلی خوب بوده الان پارس خودرو حواله هاشو با چند ماه تاخیر میده، ماشین نرم که نیست یکمی هم خشکه، بیشتر من حرم سر هندلینگه ضعیف که نیست اتفاقا مهمترین نقطه قوت برلیانس هندلینگشه بقیه ماشینهای هم رده حتی نزدیک برلیانسم نیستن سمند که به هندلینگ معروفه سر پیچ به برلیانس هاچبکم نمیرسه صندوقدارش بماند
قیمتم که از پارس و ال نود اتوماتم ارزونتره
1396/9/9
سلام من 2ماهه اتوماتش رو دارم . بعد از آببندی کشش موتور و همخوانی گیربکس خیلی بهتر شده. تو حالت دستی خیلی ازش راضیم. از لحاظ فرمانپذیری، ترمز، صدا و ... یه سروگردن از ماشینهای داخلی بالاتره.
1396/9/10
سلام دوستان من میخام هاچ‌بک بگیرم، آخر نفهمیدیم ۲۲۰ بهتره یا ۳۲۰، دستی بهتره یا اتومات؟؟؟ لطفن خواهشاً یه راهنمایی درست درمونی بکنید. واینکه کسی نمیدونه چرا ۲۲۰ اتومات فروش قسطی نداره؟؟
1396/9/20
سلام من برلیانس هاچ بک ۲۲۰ دارم
ماشین خوبیه از همه لحاظ ازش راضی هستم
1396/9/20
در ضمن به نطر بنده برلیانس ۲۲۰ دستی از اتومات بهتره
1396/9/22
اصلا سمت این ماشین نرین ، من 230 دنده گرفتم همون روز اول صدای تق تق از جلوش میومد بردم نمایندگی فرداش آچارکشی کرد صدا افتاد ولی فرمون میکشید و غربیلک فرمان کج شد بعد دوباره بردم نمایندگی مرکزی تو دماوند اونجا هم هیچ کاری نکردن و اوضاع بدتر شد که با هزینه شخصی خودم بردم میزون فرمون و و دوباره همون اوضاع ادامه داره ، دنده ها هم خوب جا نمیرن و روکش جدید پارس خودرو بسیار بی کیفیته . از خیابون ملت قیمت چند قطعشو پرسیدم اولا که خیلی کمه بعد دیسک و صفحه 500 تومن ، چراغ های جلو دونه ای 400 تومن ، شیشه جلو 600 تومن الانم مثله ..... پشیمونم ولی چکی گرفتم متاسفانه تا دو سال سند تو رهنه. شما میخوای چینی بخری از ایران خودرو و سایپا نخر که تو اونها هم تقلب میکنن
1396/10/20
والا منم قصد خرید هاچ بکشو دارم. ولی آخرش متوجه نشدم ماشین خوبیه یا نه . توی تست ک هم تعریفشو کردن هم زدنش زمین ماشین بیچاره رو . شما کمکم کنید
1396/11/1
من تجربه پیکان پراید ال 90 و 206 را دارم. الانم یه h220 گرفتم. اولش می ترسیدم بد باشه ولی بعد از دو ماه خیلی راضیم جوری که می خوام ال 90 رو که خیلی از کیفیتش راضی بودم رو بفروشم. سواری با هاش فوق العاده لذت بخشه عیب و ایرادی فنی هم ندیدم که هیچ نقاط قوت زیادی داره 1- مصرف کم 2- صدای داخل و بیرون کم 3- فرمان نرم و عالی 4- گیربکس اتوماتیک باحال فقط یه کم کند دنده رو عوض میکنه که فقط تو سربالایی نشون میده 5- کیفیت صندلی عالی آقا تو خریدش شک نکنید.
1396/11/2
سلام چرا فکر میکنید 44 ملیون قیمت کمی هست ... که اپشن ها تون و کیسه هوا و غیره رو برداشتن ، بعد حمایت از تولید داخل میکنن ، تعرفه رو هم بالا میبرن که مردم مجبور باشند اشغال 3 برابر قی مت واقعی بخرن .... عزیزان ما با این قیمت میتونیم تویوتا بخریم .
1396/11/10
سلام
يه نفر ميتونه كمكم كنه
چرا رقتي تو سرعت ب دست انداز نزديك ميشيم ميخواي دنده كم كني دنده رو حالت ازاد گير ميكنه و كم نميشه يعني نمياد رو چهار يا سه
از سه ب دو راحت مياد ولي از ب پنج ب پايين نمياد؟؟؟
1396/12/12
یک ماه هست که h220 دنده دستی پارس خودرو گرفتم قبلش سمند و پراید و پژو داشتم
البته الان زوده که قضاوت کنم اما چیزهایی که تو این مدت دیدم را سعی میکنم با توجه به ماشین های قبلی که داشتم بگم
داخلش درها و پنجره ها خیلی کیپ هست و گاهی پنجره را میکشیم پایین که هوای تازه بیاد داخل ماشین
موتورش وقتی ماشین ایستاده اونقدر بی صداست که نمیشه فهمید الان ماشین روشنه یا خاموش
اتاقش جادار هست، ترمز ها صدا میده، داشبوردش قشنگه ولی متریال بی کیفیت البته در حد قیمتش هست
قدرت موتورش مثل پژو نیست ولی اگه گاز بدی شتاب خوبی داره
تعادلش توی پیچ ها از سمند بهتره ولی صندلی هاش به راحتی سمند نیست
دید عقبش خوب نیست اما آینه های بغلش بزرگه جبران میکنه
خیلی خشکه و توی دست انداز مثل پرایدی میمونه که زیر و بندش نیاز به تعمیر داره
مصرفش خیلی پایینه حتی از cng به صرفه تره
180 تا باهاش رفتم لرزش نداشت و خوب کنترل میشد اما صدای موتورش خیلی زیاد شد
ستون جلوی پهنی داره توی چهار راه خطرناکه اطراف ماشین توی دید کامل نیست
میگن قطعاتش گرونه و کمیاب.
موتور کوچیک و جمع و جوری داره و مثل سمند و پژو زود داغ نمیکنه.
صندوق عقبش با اینکه هاچبک هست از سمندی که کپسول سی ان جی توش هست بزرگ تر و جادار تره
مسافرت رفتم 6 نفر داخل ماشین بودیم دوتا گونی سیب زمینی هم خریدم با ساک های خودمون توی صندوق عقب جا شد ماشین اذیت نکرد مصرفش حدود 6.5 بود اگه پژو بود داغ میکرد و مصرفش میرفت بالای 10
تا الان که راضی هستم و به نظر من از سمند و 206 و دنا و پارس بهتره.
رادیو و پخش خوبی داره کیفیت صداش خوبه
1396/12/14
دمت گرم ... بقیه یاد بگیرن اینجوری نظر میدن . لطفا تعصبی نباشید
1396/12/16
من میخوام ماشین بخرم چون نمیتونم شاسی بلند بخریم ساندزو و برلیانس میپسندم ولی میگن که ماشین ضعیفی هستش و 206 ترجیح میدن . حالا من موندم چکار کنم؟ و اینکه نمیتونم که هرچند وقت یه بار ماشینمو عوض کنم پس سالها باید با همین کنار بیام. لطفااااااااااااا راهنمایی دقیق....
1397/2/5
آیااین خودروسیستم تیپ ترونیک داردیعنی میشه دنده اتوماتیک رودرحین رانندگی به دستی تبدیل کرد
1397/2/27
من الان 2 هفته هست که تحویل گرفتم مدل h220 رو. واقعا تا اینجای کار که عالی بوده. اصلا دیگه تحمل خودروهای تکراری مثب 206 و 207 و... رو ندارم. ظاهر و آپشن ها به نظرم عالیه. برای داخل شهر خیلی خوبه فقط چون من برای بیرون شهر نیاز دارم می شد هاچ بک نگریم چون اندازه خودرو مهم نیست.
من پیشنهاد می کنم اگر ماشین خاص می خواین برلیانس h220 بگیرین
1397/2/27
سلام به همه.منم یه برلیانس ۲۲۰گرفتم.تقریبا ۳ماه.ماشین خوبیه ازلحاظ سواری و طراحی نسبت به ماشینای ایرانی.من ازروزی که این ماشین تحویل گرفتم یه صدای سوت کوچیک ازگیرباکس موقع کارکردن یا وقتی توی حرکت هستی میاد وزمانی که کلاچ ماشین فشارمیدی این صدا قطع میشه.بردم نمایندگی دوباربلبرینگ کلاچ عوض کردن ولی هنوزهمون مشکل دارم.کسی بااین مشکل برخوردکرده؟
1397/3/7
سلام
قصد خرید h220 دارم.من برام شتاب و سرعت مهمه.الان ۴۰۵ دارم و شتاب و قدرت خوبی داره.میخواستم ببینم که ۴۰۵ رو میگیره یا نع؟؟فقط این برام مهمه.لطفا دوستان با تجربه واقعی جواب بدن و بدون تعصب.سپاس
1397/3/9
شتاب اولیه در خودرو صفر کیلومتر بسیار کند است اما بعداز 5000کیلومتر بعد از آب بندی بسیار خوب میشود شتاب اولیه و شتاب ثانویه اش عالی تر میشود بخاطر زنجیر تایم مصرفش بسیار کم بخاطر دریچه گاز جدید و بخاطر فرمان الکتریکی چون هیدرولیک نیست و توان موتور را بخاطر همین بهینه میکنه همه خوب است صندلی های عقب برای سه نفر عالی در مسافرت چون اون برآمدگی وسط نیست که نفر وسطی اذیت بشه حتی ال نود با اون فضای باز برای نفر وسط سخت است اما رنگ سپرش بی کیفیت و کمک ها کمی ضعیف اما بدنه عالی و مستحکم حتی آینه ها در مدلهای 200دستی بهتر است اما اتوماتیک در مدل های300 اما به تازگی باموتوccر1650 شتاب ماشین بهبود یافته مخصوصا اتوماتیک ها.
ضمنا بنزین سوپر بهتر است برای این خودروها صدای موتور کمتر میشه مخصوصا در سرعت های بالا
1398/3/18
موتور 1800 خودرو 405، فقط 100 اسب بخار تولید می کنه
موتور 1500، برلیانس H200، مقدار 103 اسب بخار تولید می کنه

پس قدرت موتورش از 405 بهتره
1397/3/10
در ادامه هندلیگشم خوبه از 206 و ۲۰۷ خیلی بهتره . کی گفته چون تعلیقش مک فریون خوب و نرمه پس هندلیگش ضعیف میشه قبول ندارم من با بقیه مقایسه کردم بهتره
1397/5/27
سلام من قصد خريد برليانس ٢٢٠ دارم دوستاني كه اين ماشينو دارين ميشه بگين قطعاتش به راحتي پيدا ميشه يا نه؟
1397/6/4
باسلام خدمت دوستان من این خودرو دیماه 96 تحویل گرفتم واقعا واشین بیخودیه تو شتاب و هندلینگ صندوق عقبم صدا افتاده شدید دوم اینکه من ساکن گرگانم نمایندگیش اصلا پاسخگو نیستم من تو جاده فرمونم قفل کرد خدا بهم رحم کرد با خاموش و روشن کردم حالت اولیه برگشت تا حالا 4 بار قفل کرده تو پارکینگ قفل مرکزیمم خراب شد نمایندگی گردن نمیگیره با این پول دنا دسته دوم بگیرید راحترید من داداشم دنا داره واقعا عالیه پرشتاب داشبورد شیک رانندگی اسپرت اصلا کابینش صدا نداره من دارم میفروشمش دنا بخرم بخدا ماشین چینی ارزش نداره یک کلاممم
1397/6/20
سلام
من واقعا می خام برلیانس اچ 220 بخرم گرگان هم هستم واقعا اگر جالب نیست و توصیه نمی کنید نخرم الان استپ وی دارم خیلی راضیم ولی به دلایل مالی مجبورم بفروشم و هزینه کمتر برا ماشین بکنم ممنون میشم راهنمایی کنید و خصوصاً اینکه بحث نمایندگی و قفل کردن فرمون رو اگر بگید ممنون میشم
1397/6/6
سالها خانواده پژو داشتم،وقتی برلیانس ۲۲۰گرفتم از تعمیر وهرچی بدبختی که این ماشینای اشغال خانواده پژو راحت شدم،خدایی یه تایرش میرزه تمام خانواده پژو
1397/6/6
با سلام
اون های که میگن برلیانس خوب نیست ماشین چینیه باید بگم هر چی باشه از ماشین داخلی بهتره و تو رنج قیمت خودش نسبتا از بقیه رقباش سر تره خودم چند وقته میرونمش از سواریشم راضی هستم.
1397/6/26
منم یکی دارم ولی با این همه تفاسیر دلم نمیاد بفروشمش
1397/6/26
سلام .
من هم یکی از صاحبان بر لبانش 220هستم . بدون هیچگونه تعارف می تونم بگم که فرمان پذیری این ماشین فوق العاده است .کیفیت مواد به کار رفته درکابین متوسط ولی فضای سرنشینان به خصوص سرنشین های عقب خوب است و هم از عرض و هم طول ماشین فضای خوبی را در اختیار شما قرار میدهد . مصرف سوخت این خودرو واقعا پایین درحدود 8لیتر در شهر و 5.5 لیتر در جاده است. میدان دید برای دید جلو و کنار خوب ولی دید عقب ضعیف است . صدای موتور خیلی کم است و ماشین درحالت دنده خلاص واقعا بی صدا عمل می کند . ظاهر مناسب و جدیدی دارد به طوری که نصف افرادی که ماشین را می بینند اسمش را نمی دانند . مشکلی در عملکرد دنده دستی وجود ندارد . ایمنی ماشین قابل توجه است و اصلا لازم به مقایسه با 206 ندارد . ماشین مدل 97 است و بنده تا به حال با کمبود قطعه مواجه نشدم . خریدن یا نخریدن این خودرو را به خود شما واگذار میکنم ولی قبل از خرید هر ماشینی حتما خودتان سوار شوید و از نزدیک قضاوت کنید.
1397/7/4
دیگه کم کم باید با موتور های پر مصرف 1800و2000 سی سی خداحافظی کنیم .نشونه اش هم کاهش حجم موتور در پژو پارس و سمند و چری تیگو و هایما و ... . این طور ماشینا شتابشون ممکنه کم بشه ولی مصرف سوخت و بازده بالا تری دارند . تکنولوژی ساخت خودرو های داخلی مثل پژو دیگه جوابگوی بازار سال 2018 نیست . حالا که دنیا داره به سمت خودرو های هیبرید میره به نظرم دیگه تولید محصولاتی مثل پژو 405 و حتی پژو 206 با تکنولوژی دهه 1990 میلادی اشتباه است . بذارید منظورم رو به جور دیگه بگم اگه بگم کیفیت بنز 230 بهتر است یا پراید همه شما می گید بنز .ولی چرا همه پراید می خرند؟ جواب واضح است . چون دنیا منتظر تعصبات ما بر روی خودرو های قدیمی نمی ماند .
1397/7/6
راضیم ازش . راستش نمی خواستم چیزی کامنت بذارم ولی وقتی دیدم اینقدر داره در حق این ماشین دروغ گفته میشه خواستم بگم این ماشین تقریبا هم رده ماشین های هم قیمت خودشه و اصلا بد نیست . مگه دارید با بی ام و مقایسه اش میکنید .
1397/7/9
سلام ... من ماشین 230 دنده معمولی رو سه ماهه دارم ... ازش راضیم، فرمون و دنده خیییلی روونی به نسبت پژو 405 اس ال ایکسم داره و مصرفشم که خیلی کمتره ... اما موقعی که خریدمش سینی زیر موتور نداشت (خیییلی مهمه حتماً بخرین) من 140 تومن جدا خریدمش چون سایپا قبول نمیکرد گفت نداره چکار کنم، نمدی کاپوت و صندوق عقب هم نداشت، آب رادیاتش هم خیلی کم بود ... کلاً ماشین بدی نیس
1397/7/11
اگه میدونستم دخترا اینقدر از این ماشین خوششون میاد تا الان ده بار خریده بودمش.
1397/11/5
داداش اینو زود تر میخوندم بقیه نظراتو دیگه نمیخوندم😂😂
1397/7/13
برلیانس حرف نداره .عالیه . مگه از ام جی 3 چی کم داره .همین برلیانس رو هم اگه شرکت جک یا ام وی ام قیمت گذاری می کرد حداقل باید 25 درصد گرونتر می خریدینش . هر موقع هم که اشکال داشت خراب میشید رو سر نمایندگی . من می خواستم ساندرو بخرم 10 تومن کم داشتم بعد ساندرو 20 تومن گرون شد و به محض اینکه یکم دوباره پول دستم اومد بازم گرون شد . هم ساندرو رو روندم و هم برلیانس رو .جفتشون امکانات ندارند . قطعات ساندرو 15 و برلیانس 20 درصد گرونتر از 206 است .هزینه اولیه ساندرو بسیار زیاد تر از برلیانس 220 وقیمت بیمه بدنه ساندرو گرانتر است . فضای کابین ساندرو کوچک تر از برلیانس ولی جنس مصالح کابین مناسب تر است .نکته حائز اهمیت فرمان برقی برلیانس و مصرف سوخت فوق العاده آن است به طوری که حدودا 30 درصد کمتر به پمپ بنزین مراجعه می کنید (مصرف سوخت ساندرو از ال نود هم بیشتره ) . برلیانس با توجه به اینکه داره تاکسی میشه مشکل کمبود قطعاتشم کم کم حل میشه .این خودرو تازه 2 ساله که تولید میشه ولی ساندرو به دلیل اشتراک قطعاتش با ال نود که حدودا 10 سالی هست تولید میشه از این لحاظ بهتره . خلاصه اگه خواستید پولتون رو دور بریزید ساندرو بخرید -دیگه اینقدر گرون شده که اگه یه بارم با برلیانس چپ کنی لازم نیست اینقدر پول خرج کنی .
1397/7/13
برلیانس h220 رو باید سوار شی تا تفاوتش رو با ۲۰۶ ال۹۰ سمند و ۴۰۵ ببینی تو نمایندگی اجازه میدن تست کنید یه سری بزنید ضرر نداره من ۱ ساله خریدم اصلا قابل قیاس با ماشینای داخلی مثل سمند و ۴۰۵ و ۲۰۶ و بقیه نیست
فرمون برقی داره که اصلا احساسش نمیکنی و خیلی خیلی نرمه تو سرعت بالا هم اتوماتیک سفت میشه
بخاریش حرف نداره اگه دستت رو جلوی دریچه بگیری واقعا میسوزونه
کولرش تو بدترین شرایط کم نمیاره خیلی سرتر از ماشینهای دیگه هست
موتورش فوق العاده کم صدا و کم مصرفه و ۲۰۶ تیپ ۲ و ۴۰۵ رو پشت سر میزاره
صندلیهاش آخر راحتیه خیلی عالیه
ایراداتشم دید کم عقب و کمی سفت بودن کمکهای عقبه که اصلا مهم نیست
سواریش خیلی تو داخل شهر و خارج شهر عالیه اصلا نمیتونید تصور کنید این ماشین از چین اومده
تو ترافیک اصلا کلافه نمیشید چون نه صدای بیرون میاد و نه خودش صدا داره بخاری و کولرش هم که خوبه فرمونشم که اصلا انگار به جایی وصل نیست انقدر که نرمه در کل به نظر من خیلی خوبه و امکان نداره بعد از تست سراغ ماشین دیگه ای برید
ببخشید طولانی شد
1397/7/13
داداش اگه یکم صبر کنی با قیمت گذاری جدید متوجه می شی که 206 لگن پاره 20 سال پیشه و برلیانس تومنی دو هزار بیشتر می ارزه . از کاهش مصرف سوخت هم دیگه صحبت نمی کنم که اصلا لازم به توضیح نداره .هرکی عاقل بود منظور منو گرفت .
1397/7/19
سلام
یک ماهه 220 دارم و 2000 تا باهاش راه رفتم . قبل از خرید از نظرات دوستان اینجا استفاده کردم واجب بود بعد یک دوره منطقی بیام نظر بدم. ماشین فوق العاده کم صدا است و کمترین صدای بیرون را داخل ماشین دارید . ظاهر و سایزش به نظرم خوبه مخصوصا فضای داخلی که خیلی راحته . در عقب برآمدگی وسط را نداره که خیلی راحت و جادار میکنه ماشینو. نقطه ضعفش قدرت پایین موتوره که در سربالایی های تند کم میاره. سپر ضعیفه و باید مواظب باشی نخوره جایی بشکنه. سنسور دنده عقب و ضبط سی دی خور و سینی کف موتور و کامپیوتر سفر را هم شرکت محترم دزیده . در کل راضی ام.
1397/7/30
برلیانس به جای استفاده از تسمه تایم از زنجیر تایم استفاده می کنه که این یه تکنولوژی به روزه .فرمان برقی داره و با توجه به این در کنار باتری یه نشانگر داره که هر لحظه می تونید مقدار باتری ماشین رو چک کنید . اصلا اجزای کاپوت پیچیده نیست و هر مکانیکی ازش سر در میاره . مصرف سوختش رو می تونید هر لحظه از روی نشانگر کیلومتر چک کنید که واقعا پایینه . یه بارم برید به عنوان سرنشین عقب توش بنشینید و با هر ماشینی که دوست دارید مقایسه اش کنید .
1397/8/1
سلام . برلیانس رو اگه یه دستی به سر روش بکشی یه چیز خوفی میشه تا چهار کیلومتر چشم همه دنبالش می ره .مثلا میگم اگه چراغ هاشو برچسب دودی بزنی یا سقفش رو برچسب پانوراما ی مشکی کنی آخرت اسپرت میشه . صندلی هاو اتاقش هم که کاملا اسپرته .
1397/8/23
سلام من الان یکساله برلیانس 220 دارم و خیلی ازش راضیم و تا حالا هیچ خرجی هم نداشته و از لحاظ رانندگی و نرمی و قدرت موتور هم خوب بوده برادرم 206 تیپ 5 داره برلیانس من خیلی ازش سر تره خود برادرم هم میگه
1397/9/15
موتور 1500 میتسوبیشی و1650 هیوندایی است .جفتشون با کیفیت اند و خیالتون از بابت موتور تخت تخت .
1397/9/22
با این قیمت یک ام وی ام 315 لاکچری کارکرده میخرم که کلی هم امکانات و تجهیزات روشه و خوشگلتر و از همه لحاظ هم سرتر از برلیانس 220 هستش
1397/9/25
آپشن داره اکسلنته نه لاکچری . که یه ساب ووفر و مانیتور فسقلی بیشتر داره . که شرکت با احتساب 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده 93 میلیون قیمت گذاری کرده .
خخخخ
1397/9/25
315 دسته موتور پاره می کنه. سیستم ترمزش مشکل داره .با جونت بازی نکن .
1397/9/25
صرفا جهت اطلاع بگم اردیبهشت 97 قیمت برلیانس 220 حدودا 44میلیون و ام وی ام 315 اکسلنت 49 میلیون بود .
1397/10/13
قدرت 103 اسب بخاری موتور به خاطر استاندارد آلایندگی یورو 5. وگرنه در حالت یورو 4 حدودا 113 اسب بخار تولید می کنه که رو بایک سابرینا نصب شده . جک جی 4 هم در چین 113 اسب بخار اعلام شده و در ایران توسط کرمان موتور 103 اسب بخار اعلام شده .
1397/10/22
به نظر من هر کسی با برلیانس مشکل داره بره ساندرو بکنن تو پاچش .
1397/10/22
با استاندارد 5 ستاره ایمنی cncap و 3 ستاره استاندارد ایران بالاتر از ام وی ام 315 و لیفان x50 و دنا و سورن . از این به بعد هر کی بگه بی کیفیته دروغگو محضه .
1397/11/4
قیمت این ماشین در چین در نسخه دستی 54800 یوان و در نسخه اتوماتیک 65800 یوان چین است .قیمت 330 هم در نسخه 1.5 اتوماتیک 75800 یوان چین قیمت گذاری شده .جالبه چری زوتی z300 در نسخه اتوماتیک 1.6 لیتری 82000 یوان ، تیگو 7 153900 یوان ، تیگو 5 150900 یوان و چانگان cs35 با قیمت 92900 یوان قیمت گذاری شده اند . می تونید این قیمت ها رو روی سایت شرکت ها چک کنید .
1397/11/22
سلام دوستان هیچ ماشینی بی عیب و نقص نیست و من متاسفانه در چند پست آخر بی خودی از این ماشین تعریف کردم . البته نباید از ویژگی های خوب این ماشین گذشت اما انتخاب آخر رو شما باید انجام بدید . خواهش میکنم به این نظرات اعتماد نکنید و در مورد هر ماشینی که می خواهید بخرید دقت کنید . این نظرات چه تخریب این ماشین باشه چه تعریف ، مغرضانه است و خوب یا بد بودن رو باید متناسب با نیاز خودتون تشخیص بدید . عزیزانی که با این نظرات تصمیم به خرید یا عدم خرید می گیرند ضرر می کنند زیرا این ها نظرات بقیه افراد در مورد این ماشین است و شاید شما ایده متفاوتی داشته باشید .
1398/1/11
سلام دوستان . آمپر آب برلیانس ۲۳۰ چطوری است
1398/7/23
با سلام به دوستان
متاسفانه و متاسفانه اغلب نظرات مربوط به افرادی هست که یوزر این خودرو نبوده اند و فقط براساس شنیده ها صحبت میکنند. ببینید عزیزان دل تمام قطعات ماشنی های داخلی چینی هستش شما فقط اسم ماشین فرانسوی را اینجا دارید و دلیل پایین بودن کیفیت خودروهای این چند ساله داخلی کاملا مشخصه و میتونید با مال ده یا بیست ساله پیش مقایسه کنید. در کنار این مواردی که عرض کردم خدمتتون سری برلیانس 300 و 200 تقریبا بهترین چینی های موجود در ایران هستند و از تکنولوژی میتسوبیشی در موتورهایشان بهره می برند. که صد البته قابل مقایسه با پژو و .... که نه معلومه چینی هستند و نه ایرانی نیستند. بهرحال باید استفاده کننده باشید تا دقیق مزایای آنرا درک کنید. بنده تقریبا تمام ماشین های داخلی را داشتم و در رده قیمتی الان بهترین انتخاب برلیانس می باشد. اصلا شک نکنید.
1398/12/20
انقدرا هم که شما میگی بد نیست و از پرشیا و ۲۰۶ و پژو به قوله شما وطنی خیلی بهتره.اگه بخوای به اون چیزا نگاه کنی و به همه چی آیه یاس بیای من پرشیا صفر وطنی خریدم تسمه تایم پاره کرد و از همون روز اول با ده تا استارت روشن شد !
1400/2/20
من تازه خریدم البته قسطی میداد وگرنه میخواستم پراید نقدی بردارم
چند تا سوال داشتم
چرا بلندگوهای عقب صدا ندارن؟
چرا سنسور عقب کار نمیکنه؟ اصلن روی سپر عقب هم دایره هاش نیست! یعنی کلن نزاشتن نامردا؟! میشه کاریش کرد؟؟
میشه اون قطعه و سیم های زیر صندلی راننده رو جابجا کرد؟ آب نره توش!
همین خواهشا راهنمایی کنید ممنون
1400/7/10
سلام ما ۴ ساله برلیانس h220 داریم خیلی عالیه ما خیلی راضی هستیم