موضوعات داغ

چانگان CS35 در برابر ام وی ام X22؛ بررسی کراس‌اوورهای ریزنقش چینی

16 دی 1396

چند سالی است که تب شاسی‌بلند سواری وارد دنیای خودروهای کوچک و شهری شده و حالا می‌توان گفت که طیف وسیعی از هاچ‌بک‌های کراس و کراس‌اوورهای کوچک فاصله میان دو تیپ سنتی هاچ‌بک‌های شهری و کراس‌اوورهای خانوادگی را پر کرده‌اند.

در واقع اگر تا چند سال قبل، برخورداری از سیستم انتقال نیرو دو دیفرانسیل و چهارچرخ محرک، شرط لازم برای حضور یک خودرو در رده خودروهای کراس‌اوور تلقی می‌شد، حالا وضعیت به شکلی تغییر کرده که خریداران اهمیتی به وجود سیستم انتقال نیرو به چهار چرخ یا میزان ارتفاع کف خودرو از سطح زمین نمی‌دهند و تنها به ظاهر مرتفع و بلند قامت یک خودرو بسنده می‌کنند.

در چنین شرایطی کمپانی‌های چینی در حال گرفتن ماهی‌های چاق و چله از آب‌های به شدت گل آلود هستند و با استفاده از پلتفرم‌های ارزان قیمت خودروهای سواری، محصولاتی با ظاهر کراس‌اوور را به دست مشتریان علاقمند می‌رسانند.

البته در این زمینه چینی‌ها تنها نیستند و حالا می‌توان فهرست بزرگی از خودروسازان اروپایی و ژاپنی از پژو گرفته تا هوندا را نیز به نام‌های فعال در عرصه ساخت خودروهای کراس‌اوور تک دیفرانسیل افزود.

به هرحال در شرایط فعلی بازار کشورمان با گذر از هاچ‌بک‌های مرتفعی نظیر دانگ فنگ H30، لیفان X50 و رنو ساندرو استپ وی، به ام وی ام X22 و چانگان CS35 می‌رسیم که حداقل در ظاهر، چیزی بیشتر از یک هاچ‌بک معمولی را نشان می‌دهند، اما باید دید در بوته آزمایش تفاوت این دو کراس‌اوور مونتاژ داخل تا چه حد محسوس به نظر می‌رسد.

طراحی ظاهری

چانگان CS35 طراحی نسبتاً چشم نوازی دارد که ظاهراً ماحصل خط و خطوط طراحان ایتالیایی است، هماهنگی خودرو در نماهای مختلف قابل توجه است و حتی علیرغم گذشت حدود 3 سال از معرفی این مدل در بازار ایران می‌توان گفت که هنوز هم این طرح تازگی نسبی خود را حفظ کرده است.

شاید تنها نقطه ضعف این باشد که در جای جای بدنه از خط و انحناهای نرم و آیرودینامیک استفاده شده است و تا حد زیادی خشونتی که به طور معمول در یک خودرو کراس‌اوور یا SUV دیده می‌شود، در مورد چانگان CS35 به چشم نمی‌خورد، اما در مقابل، طراحان چری در مورد نمای جلو X22 فوق‌العاده عمل کرده‌اند و بی هیچ کم و کاستی، موفق شده‌اند که خشونت و حس و حالی نزدیک به خودروهای آفرود را به چهره X22 تزریق کنند.

در نمای جانبی هم طراحان تمام هنر خود را به کار بسته‌اند تا به لطف اضافه شدن روف لاین و استفاده از قطعات پلاستیکی در حاشیه داخلی گلگیرها و رینگ و تایر سایز بزرگ، احساسی از ارتفاع زیاد و قابلیت‌های آفرود را به ذهن مخاطب تزریق کنند. در نمای عقب هم فرم شیب‌دار ستون‌های C که نماد خودروهای هاچ‌بک به حساب می‌آید، با این حال ارتفاع هر دو خودروی ام وی ام X22 و چانگان CS35 نشان می‌دهد که با خودروهای شبه کراس‌اوور شهری طرف هستیم، از این رو در مجموع می‌توان طراحی CS35 را به عنوان یک کراس‌اوور کلاسیک‌تر از ام وی ام X22 قلمداد کرد، هرچند که به هرحال ام وی ام و نیز خودرو زیبایی و بروزی از نظر طراحی به نظر می‌رسد و از جذابیت‌های خاص خود به خصوص در نمای جلو برخوردار است.

مشخصات فنی

آنطور که از شواهد امر بر می‌آید در چین به دلیل شرایط زیست محیطی و آلودگی بسیاری از شهرهای بزرگ این کشور قوانین سفت و سختی در مورد تولید پیشرانه‌های پرحجم وجود دارد و به همین دلیل است که هر دو خودرو حاضر در این تست علیرغم جثه نسبتاً قابل توجه، به پیشرانه‌های کم حجم 1.5 و 1.6 لیتری با توانی نسبتاً محدود مجهز شده‌اند. در مورد ام وی ام X22 حداکثر قدرت و گشتاور به 105 اسب بخار و 135 نیوتن متر می‌رسد و چانگان CS35 نیز با موتور 1.6 لیتری مُدرن‌تر خود قادر به تولید 125 اسب بخار و 160 نیوتن متر گشتاور است که البته در قبال وزن بیشتر خودرو عملاً مزیت خاصی را نسبت به X22 به همراه ندارد. گیربکس هر دو خودرو به صورت اتوماتیک 4 سرعته یا 5 سرعته دستی قابل انتخاب است اما در این کلاس قیمتی معمولاً خریداران گزینه‌های اتوماتیک را نسبت به انواع گیربکس دستی ترجیح می‌دهند.

در نهایت باید گفت که شباهت های فنی دو خودرو در موارد متعددی دیده می‌شود و حتی در زمینه سیستم تعلیق نیز هر دو این کراس‌اوورها به ساختار مک فرسون برای چرخ‌های جلو و فنربندی یکپارچه با بازوهای دنباله‌ای برای چرخ‌های عقب مجهزند و مزیت خاصی از این نظر نسبت به یکدیگر ندارد.

فضای داخلی و امکانات

قضاوت در زمینه جنس و متریال فضای داخلی چنین خودروهایی چندان ساده نیست اما در یک نگاه کلی می‌توان گفت که ام وی ام X22 از کابینی مدرن اما تشکیل شده از پلاستیک خشک بهره می‌برد که البته وضعیت چانگان نیز چندان بهتر نیست و هر دو در یک شرایط هستند.

فارغ از این موضوع طرح کلی پشت آمپر چانگان نیز نسبت به ام وی ام X22 کاملاً متفاوت است و در چانگان شاهد طراحی آمپرهای ساده و در ام وی ام شاهد نوع چینش کاملاً متفاوتی از نمایشگرها هستیم، همچنین صندلی‌های X22 چندان راحت احساس نمی‌شوند و شاید در بلندمدت خسته‌کننده باشند.

فضای داخلی هر دو خودرو برای 4 سرنشین کفایت می‌کند اما در صورت اضافه شدن نفر پنجم، سرنشینان ردیف عقب با چالش‌هایی مواجه خواهند بود، فضای صندوق عقب ام وی ام X22 اندکی از چانگان بزرگ‌تر به نظر می‌رسد، با این وجود می‌توان مطمئن بود که هر دو خودرو در زمان سفرهای خانوادگی، شما را با کمبود فضای صندوق عقب مواجه خواهند کرد هرچند در سفرهای درون شهری صندوق ام وی ام جادارتر از چانگان است.

از حیث امکانات رفاهی هر دو خودرو تقریباً در یک سطح مشابه قراردارند و در نسخه‌های فول اتوماتیک طیف وسیعی از امکانات از سانروف گرفته تا حالت رانندگی اقتصادی را در اختیار شما می‌گذارند، مهمترین نکته تفاوت در زمینه تجهیزات ایمنی شاید وجود چهار ایربگ برای چانگان است اما در لیست تجهیزات ام وی ام X22 تنها دو ایربگ دیده می‌شود. از حیث تجهیزات رفاهی اما برتری از آن ام وی ام X22 است که با تهویه مطبوع اتوماتیک و دوربین دید عقب عرضه می‌شود اما چانگان به شکل استاندارد از هر دو این آپشن‌ها بی‌بهره است.

تجربه رانندگی

چانگان مدعی استفاده از تجارب فورد در توسعه این محصول است اما در دنیای واقعی سند و مدرک چندانی برای چنین همکاری‌ای وجود ندارد. با این حال پشت فرمان CS35 می‌توان به سرعت دریافت که با یک خودرو نسبتاً قابل قبول طرف هستید، البته شتاب خودرو چنگی به دل نمی‌زند و به نظر می‌رسد مانند MVM در محدوده 16 ثانیه باشد، اما تعویض دنده‌ها نسبتاً نرم انجام می‌شود و هندلینگ نیز علیرغم سادگی سیستم فنربندی و ارتفاع قابل توجه بدنه، مناسب به نظر می‌رسد. در مقابل X22 از هندلینگ پایین‌تری بهره می‌برد و به خصوص در مانورهای ناگهانی می‌توانید به خوبی نبود ESP را احساس کنید. گیربکس نیز علیرغم عملکرد قابل قبول در دنده‌های یک، دو و سه، در دنده چهارم بیش از حد اقتصادی عمل می‌کند و در زمان معکوس دادن به دنده‌های 2 و 3 در جهت شتاب گیری، فشار زیادی را به موتور وارد می‌کند. این وضعیت البته با صدای ناله پیشرانه نیز همراه می‌شود و مشخص است که در مجموع نباید در زمینه رانندگی اسپرت و سریع از نسخه اتوماتیک ام وی ام X22 انتظار بالایی داشته باشید.

اوضاع چانگان نیز در این زمینه چندان بهتر نیست اما به نظر می‌رسد که هماهنگی بیشتری بین موتور و گیربکس این خودرو نسبت به X22 وجود دارد.

هر دو خودرو در زمینه توان ترمزگیری و دقت فرمان پذیری در یک سطح ظاهر می‌شوند، البته فرمان برقی CS35 در سرعت‌های کم بیش از حد نرم و بی‌احساس به نظر می‌رسد اما وضعیت فرمان ام وی ام هم چندان بهتر نیست، شاید بزرگ‌ترین تفاوت در این میان اختلاف در کیفیت سواری باشد که در این زمینه چانگان گوی سبقت را از ام وی ام می‌رباید و به شکل محسوسی نرم‌تر از رقیب مرتفع خود ظاهر می‌شود.

نتیجه گیری

با توجه به شرایط بازار می‌توان گفت که هر دو خودرو حاضر در این تست تاکنون عملکرد موفقیت‌آمیزی از خود در بازار داخلی نشان داده‌اند و هر دو مشتریان خاص خود را دارند، در این بین چانگان در حدود 2 میلیون تومان از نسخه فول ام وی ام X22 گران ارزان‌تر است و با رقمی در حدود 69 میلیون تومان توسط سایپا (مدل 97) به فروش می‌رسد (کامل‌ترین نسخه ام وی ام X22 حدود 71 میلیون تومان قیمت دارد). آنطور که از بررسی ما مشخص است، از بعد فنی نقاط ضعف کمتری به چانگان CS35 وارد است و سایپا تاکنون این مدل را با کیفیتی قابل به مشتریان تحویل داده است، اما ام وی ام X22 در عین نداشتن مشکلات کیفی و البته اندکی آپشن‌های بیشتر، با شرایط فروش بهتری عرضه می‌شود، از طیف رنگ‌های متنوع و بسیار جذابی برخوردار است و از حیث خدمات پس از فروش نیز با توجه به اشتراک بسیاری از قطعات با مدل‌های دیگر ام وی ام، کم چالش‌تر به نظر می‌رسد، اما در عین حال افت قیمت زیاد ام وی ام X22 در بازار نسبت به چانگان قابل توجه است. از این رو تعیین برنده قطعی بین این دو خودرو چندان آسان نیست اما شکی نیست که مدیران خودرو تلاش می کند تا شرایط فروش بهتر و متنوع تر، بتواند سطح رقابت را با سایپا نگه دارد و حال این وسط تصمیم مشتریان است که بین چانگان با برتری نسبی از نظر فنی و کیفیت و یا ام وی ام X22 با چهره‌ای جدیدتر و شرایط فروشی بهتر یکی را انتخاب کنند.

59 عکس

نظرات کاربران

67 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/10/16
سلام بنده 3000 کیلومتر با چانگان مسافرت کردم،و 1000 کیلومتر رانندگی ،ابتدا باید عرض کنم صندلیهای عقب توی مسافت زیاد واقعا خسته کننده بود و بنده اصلا راضی نبودم ،صندلیهای جلو به مراتب بهتر بود ولی باز توی مسافت طولانی اذیت میشدی ،در مورد رانندگی بد نبود ولی در گردنه و سربالایی احساس میکردم کم میاره و دیر راه میوفته و به عبارتی ماشین تو زور بود،دندها رو خوب عوض میکرد ولی ای کاش 5 سرعته اتوماتیک بود.فضاش جا دار بود البته ما چهار نفر بودیم، دید کامل داشتم ،آینهای بغلش بزرگ و خوب بودن ،تهویه ش هم خوب عمل میکرد ،صدای بانداش تعریفی نبود با این قیمت ماشین ،متریال داخلی خشک ،فرمونش بد نبود ،ترمز قابل قبولی داشت ،زیاد حس امنیت نداشتی ،داخل پیچ یه خورده میترسیدم و سرعتو کم میکردم ،یه چیز هم که خیلی اذیتم کرد کوبش ماشین بود که توی دست انداز یا خرابی جاده خیلی سرنشینان عقب رو اذیت میکرد که پبشنهادم تعویض لاستیکه
1398/12/22
به نظر من این ماشین هارو باید در این دنده ای خرید چون شتاب خیلی بهتری دارن. مثلا x22 دنده ای شتاب 10.8 ثانيه ای داره در صورتی که اتوماتیکش 15 ثانيه در بهترین حالت هست. خودرو بانک لطفا اینارو تو تیپ دنده ای هم مقابسه
1396/10/16
دوستانی که چانگان دارند کیفیت و استهلاک انرا مناسب ارزیابی می کنند
و خرید انرا توصیه می کنند.
1396/10/16
شما رو به خدا اگر هم تصمیم به خرید ماشین چینی دارید حداقل از برند های با کیفیت تر مثل فاو (بسترن)، بی وای دی، گریت وال (وولیکس)، بایک، جک، جیلی یا ام جی استفاده کنید ولی سمت چری و ام وی ام و لیفان و دانگ فنگ و ..... نروید
1396/10/16
اتفاقا برند چری طبق اعلام موسسه جی دی پاور در خود چین جزو با کیفیت ترین خودرو سازی ها هست به همراه هاوال و ترامپچی و جیلی و نزدیک به خودرو ساز های کره ای میتونید سرچ کنید مربوط به سال 2016 هست اسم بقیه خودرو سازهای چینی توی لیست نبود.حالا ولی تو خاطره مردم ایکس 33 نسل اول میاد اونم کیفیت بدش بخاطر مونتاژ مدیران خودرو بود ولی خودرو های جدید چری مثل تیگو 5 و تیگو 7 واقعا کیفیت خوبی دارن و کیفیت ادوات داخلی ماشین هم نزدیک به کره ای ها هست.ولی متاسفانه مردم ما برند دوست دارن و بدون اینکه ماشین از نزدیک دیده باشن و تست کنن میگن اشغاله غافل از اینکه همه دنیا خصوصا چین در حال پیشرفت هستن بجز ایران که سمند کردیم دنا میگیم به به عجب ماشینی ساختیم.
1396/10/16
دوست عزیز هم اکنون یکی از باکیفیت ترین محصولات خودروسازی چین لیفان 820 است که روی پلتفرم تویوتا کمری 2008 تولید می شود. همینطور بایک سنوا که روی پلتفرم ساب 9.5 تولید میشه که البته این دومی به خاطر سیاست های اشتباه شرکت واردکننده آن دیارخودرو هیچ وقت توی بازار ما موفق نشد. هر دو این خودروها پنج ستاره ایمنی دارند.
1396/10/17
در پاسخ به علی:
درسته که ماشین های جدید این برند که با نام تجاری چری عرضه میشن پیشرفت خوبی نسبت به قبل داشتن و از خیلی از محصولات ایران خودرو و سایپا بهتر هستن ولی باید قبول کرد با این قیمت گذاری، رقبای بهتری در بازار هستن، من هیچ‌وقت و برای هیچ برندی از واژه "آشغال و یا کلمات مشابه" استفاده نمیکنم و این کار رو توهین هموطنان خودمون که اون برند ها رو انتخاب کردن میدونم. نمیگم آریزو فایو بده ولی حداقل در نسخه بدون توربو پایین تر از بسترن از نظر فنی قرار میگیره. این موضوع هم که در چین خوب فروش داشته به این دلیل هست که انتظار چینی ها از ماشین بیشتر به تنوع رنگ و تعداد تجهیزات و دکمه های الکترونیکی محدود میشه درضمن چری یه برند دیگه داره به نام کوروس که کیفیت به مراتب بهتری از خود برند چری داره که به علت سرمایه گذاری مشترک با یک کشور خاص اجازه ورود به ایران رو نداره و میزان فروش کوروس در چین هم جزء آمار فروش چری حساب میشه
در پاسخ به هومن:
دوست عزیز کاملا درسته منظور من بقیه مدل های لیفان بود ، 820 ماشین خوبیه تجربه سواریش رو دارم هرچند کیفیت ماتریال داخل کابین خیلی خشک هست و نسبت به جک و بسترن (به اذعان مالک ماشین) پایین تره و البته در مورد برند بایک هم همون اول عرض کردم از با کیفیت های چینی هست
در کل امیدوارم هر کدوم از هموطنان ایرانیمون هر ماشینی که داره مبارکش باشه و چرخش به سلامتی براش بچرخه
1396/10/17
عزیزم ام وی ام اصلا یک برند چینی نیست بلکه از قبل هم در ایران محصولات دوو را مونتاژ می کرد و بعدا رفت سراغ چری.
1400/4/8
حرفتون کاملا اشتباهه، قدرت موتور و کیفیتی که چری و ام وی ام دارن از توی بسترن و نمیدونم بی وای دی و ولکس نمیتونین پیداش کنین. این حرف رو طی بررسی هایی که خودرو بانک انجام داده گفتم.
1396/10/16
ام وی ام یک ماشین بزک شده ای بیش نیست و طراحی عقب افتضاحی هم داره و حرفی برای گفتن درمقابل چانگان نداره
از نظر فنی هم اختلاف زیادی بینشون هستش
شما خیلی چیزارو نگفتید مثل نبود حتی تیپ ترونیک در گیبرکس اعجوبه x22 و همچنین شتاب چانگان چیزی حدود 13 ثانیه هستش نه مثل ایکس22 16ثانیه(تفاوت قدرت و گشتاور باید خودشو نشون بده)
و همین طور که خودتون گفتید تفاوت محسوسی در کیفیت سواری و نرمی دارند و افت قیمت محصولات ام وی ام هم از مشکلات بزرگی هستش که دارندگان این ماشین از اون رنج میبرند اما چانگان نسبت به بقیه چینی ها از این نظر خیلی بهتره
در کل چانگان یک سرو گردن از ام وی ام بالاتره و اینرو شما در فروش محصولات برند چانگان نسبت به چری در چین میتونید ببینید که برند چانگان از جایگاه خیلی بالاتری نسبت به چری قرار داره و رقیب اصلی اون جیلی هستش نه چری
1396/10/16
دوست عزیز کاری به ایکس 22 ندارم ولی خودرو های چری تو چین خیلی بیشتر از چانگان فروش دارن نمونش آریزو 5 که پرفروش ترین سدان چینی در کشور چین در حال حاضر میباشد.و بزرگترین صادر کننده خودرو در چین چری میباشد که فقط 10 درصد به ایران و بقیه به جاهای مختلف دنیا صادر میشوند
1396/10/17
چی میگین شما
سوال اساسی اینجاست؟ اصلا پشت محصولات مدیران خودرو سوار شدی؟
حرف که کنتور نداره آدم زیاد میزنه
1396/10/17
جناب مهدی مدرک این حرفتون کجاست؟؟
من با استناد به سایت chinaautoweb و focus2move و پدال و باقی سایت های سطح وب اینو میگم(کافی این عبارت رو در گوگل سرچ کنیدbest selling car brand in china و سایت ویکی پدیا اطلاعات مفیدی بهتون داده)
چری در هیچ سگمنتی فروش اش بیشتر از چانگان نیست و چانگان پرفروش ترین برند چینی داخل چین هستش و بعد از اون جیلی قرار داره
برای مقایسة این دو خودرو هم کافیه داخل دوتاییش بشینید تا فاصله بین دو برند براتون مشخص بشه(بنابر تجربه و گفته های دوستانی که ۲ خودرو رو تست کردند)
شما از چانگان فقط ۳۵ رو نبین اگه مدل ۷۵ با ترمز دستی برقی و اتو هلد که حتی تیگو۷ هم نداره بیاد با کیفیت و سواری همیشگی چانگان بنظرتون چری حرفی برا گفتن داره؟(از سایر محصولات بالارده چانگان بگذریم)
1397/8/2
مگه میخوای با هاش کورس بزاری ماشین برای خانوادس اگه ماشین برا کورس میخوای زانتیا
1396/10/16
برسی خیلی ضعیفی بود . کارشناسانه بررسی و نمره بدید ، اینایی ک نوشتید رو با یک compare هم میشد فهمید . خسته نباشید واقعا
1396/10/16
بعضی وقتا ناامید میکنند واقعا ... باید تخصصی تر باشه ....
این ک میشه از 4 نفر ادم پرسید و ارزش خاصی نداره
1396/10/16
هر دوشان آشغالن.
1396/10/16
من تجربه سواری هر دو رو داشتم چانگان بسیار نرمتر و کشش خوبی داره ضمن اینکه صدای موتور به شکل محسوسی کمتر از ام وی ام و اصلا قابل مقایسه نیست به نظر من فقط نمای جلوی ام وی ام بهتر و دیگر هیچ مثلا ما سه نفری سوار ایکس ۲۲ با بد بختی تو سر بالایی میرفتیم
1396/10/16
به نظر شخصی من ساندرو استپ وی با اینکه هیج یک از این امکانات رو نداره ولی با صرفه تر و قابل اطمینان تر هستش. البته هر کس نظر شخصی خودش رو داره. البته این دوتا هم همچین بد نیستن و خیلی بهتر از خودروهای تولید داخله.
1396/10/16
اکثر ام وی ام ایکس22 ها جالبه با ایراد مونتاژی انحراف فرمون به مشتری تحویل داده می شن که روند کنترل کیفیت رو توی مدیران خودرو نشون میده و ایرادی که به راحتی قابل برطرف شدنه رو هم کاری نمی کنن.
1396/10/16
به نظر میاد نویسنده دوست داشت ام وی ام برنده این رقابت بشه اما هر چه سعی کرد نتوانسته از نظر فنی این موضوع رو ثابت کنه البته منظورم این نیست که چانگان خیلی محشره ولی حداقل پیشرانه قوی تری داره و به نظر من طراحی عقبش از X22 خیلی بهتره
1396/11/19
من ایکس 22 دارم . خیلی ماشین عالی هست . اصلا هم اینطور پر شده که موتور ضعیف و اینا نیست . من بعد ثبت نام پشیمون شده بودم انقدر پشت سر این ماشین حرف بود .خیلی هم موتورش کشش بالایی داره . در واقع موتور ایکس 22 قدرتی هست تا سرعتی . کیفیت داخلش خیلی خوبه . تو ترافیک هم کنار ماشین های دیگه کاملا حس میکنید . بلند تر هست . در ضمن من تو برف که خیلی از پایداریش لذت بردم . ایراداتی هم تو زمان آب بندی وارده به این ماشین . مثلا کمی زوزه گیربکس تو دنده دو که بعد آب بندی رفع میشه
1396/10/16
دوستان هرکی میخواد بخره فقط از کسایی که دارن به پرسه هردو ماشین بسیار عالی هستن اینایی که نظر بد میدن اینجا تا حالا سوار نشدن و چون ماشین ایرانی خریدن و تو پاچشون رفته زورشون میاد مردم ماشین خوب سوار شن ، هردو ماشین با کیفیت و عالی هستن شما نسبت به پولی که میدی بیشترم داری جنس میگیری ایناییم که با تویوتا و هیوندا قیاس میکنن اولا که قابل قیاس هستن دوما اونا ۳ برابر این ماشینا قیمت دارن مثل اینه که سوناتا با بی ام دبلیو ۷۳۰ مقایسه کنی آقایون خانوما کلام آخر بخرین سوار شین کلی هم کیف کنین حالشو ببرین و به حرف این حسودا گوش ندین راستی ایکس ۲۲ سبستم تعلیق داره ebs اینجا گفتین نداره معلومه فقط کپی کردین مطلبو
1396/10/17
سلام کاملا در مورد ایرانی سوارا حق با شماس خیلیاشون بدون هیچ منطقی میان نقد میکنن درصورتی که حتی تا حالا از نزدیکی یه چینی رد نشدن و ایرانی خریدنن و دارن به خودشون تلقین میکنن که خوبه البته اگه ایران ماشین خوبی تولید کنه با قیمت مناسب ما مشتریش میشیم ولی متاسفانه هنوز به اونجا نرسیدیم و خواهشا ایرانی سوارا بی خود نظر ندن متشکر از سایت خوبتون
1396/12/5
ظاهرا شما اصلا از استاندارد خودرویی هیچی نمیدونی که میگی این ماشین عالیه بچه پنج ساله هم میدونه که نه چانگان و نه ام وی ام x۲۲ راه نمیره
حالا اگه شما خریدی و رفته تو پاچت و نمیتونی بفروشیش دیگه مردمو گمراه نکن
1397/7/22
بنده خودم دنا دارم ولی سواری ماشین های چینی دوستامو تست کردم ........ اینا بودن ..... چانگان . جک s3 . و mvm x33 و x22 و لیفان x60 رو تجربه کردم دوستامم عشق ماشین چینی دارن........ اگر قبل از اب بندی حساب کنیم از لحاظ شتاب اول چانگان بعد جک s3 بعد mvm x33 بعد لیفان x60 و بعد x22 و تو قبل اب بندی همشون شتابشون از دنا کمتر بود ...... ولی بعد اب بندی تو شتاب اول جک s3 بعد چانگان بعد x33 بعد لیفان بعد x22 کا از همه ضعیف تر بود ..... به قاطعیت میگم بعد اب بندی تنها ماشینی که تونست منو تو شتاب بیشتر از دنا راضی کنه همون جک s3 بود از لحاظ نرمی و عملکرد فوق العاده موتور گیربکس اول جک بعد چانگان برتریشونو ثابت کردن تو جاداری هم جک s3 و لیفان x60 برای سرنشینان هم برتر بودن در کل جک s3 اول و دوم چانگان تو بحث فنی از همشون بهتر بودن

1396/10/16
حس میکنم از فروشندگان شرکت سایپا هستید!!
من چند بار رفتم نمایندگی؛چانگان مانیتور هم نداره ؛این ماشین هم رینگهاش هم مانیتورش خیلی چیزاش با نمونه نمایندگی تغییر کرده
1396/10/18
چه ربطی داره اونا همه برچسب هست که طرف چسبونده
مانیتور نداشتن نشان دهنده کیفیت و سواری یک خودرو نیست!!
کاپوت رو بزنی بالا به راحتی تفاوت و برتری چانگان مشخص حالا طراحی بهتر چانگان بماند.
1396/10/17
سلام دوستان تمام فرمایشات شما متین والبته صحیح .به یک نکته اینجا باید توجه کرد که این دو خودرو با این تفسیر که شماها و البته نویسنده محترم داشتید از قیمت مناسبی برخوردارند وچون سبد خرید مردم بسیار کاهش یافته چاره ای نیست جز خرید همین گزینه ها با شصت هفتاد تومن انتخاب دیگه ای نیست برندهای کره ای که از یکصد هفتاد به بالا هزینه داره ژاپنی ها هم همینطور سراغ اروپاییها که اصلا نمیشه رفت خداییش ساندرو هم نه خوش قیافه هست نه کابین باکیفیت داره فقط موتوری و فنی اون بهتره جک که کلا ده دوازده تومن گرونتره بی وای دی هم با اون کیفیت خوبش همینطور میمونه تیوولی و کپچر و کیا سول که اونها هم یه جهش قیمت غیر منطقی را دارند تجربه میکنند و البته خرید مدلهای پایین و کارکرده کره ای هم ریسک بالایی داره که هزینه سرویس نگهداری بالای را طلب میکنه پس تنها گزینه روی میز همین دو خودرو ذکر شده بالاست .
1396/10/17
حیف وقت نبود برای بررسی اینا گذاشتید.امیدوارم تست فنی و ایمنی سمند را از من وتو دیده باشید. اینهام دست کم از اون ندارند. کافی است دریکی از مراکز اروپا تست شوند. فنی؛ ایمنی؛ همه اوراق
1396/10/17
سلام من خودم ایکس 22 دارم مدل اکسلنت اسپورت دستی عموم هم چانگان داره وقتی عموم امد پشت ایکس 22 نشست واقعا تعجب کردن کیفیت سواریش گفت خیلی بهتر از چانگان هست کیفیت و متریال داشبرد و صندلی هاش گفت خیلی فرق دارن و ایکس 22 راحت تر بود براش . از نظر کم اوردن اینا همش حرف چرته مدل اتوماتش کم نمیاره فقط فشار بیشتر میده به موتور من که دستی دارم سربالایی های خوبی رو به راحتی باهاش رفتم . واقعا ایکس 22 سر تره امکاناتشم بیشتر . دوستانیم که سوار نشدن الکی نظر ندید
1396/10/18
خداییش دیگه طنزپردازی نکنید
یکبار سوار هر دو بشی کاملا میفهمی اگه ماشین شناس باشی که چانگان سرتر هست
1396/12/11
داستان خوبی بود. اما همونطوز که تو میتونی داستان بگی همه میتونن برن هر دورا ببینن و سوار بشن. فقط کافیه درب هر دو را باز کنن دوباره ببندن اونوقت نتیجه بگیرن.
1397/6/18
سلام، من ایکس ۲۲ مدل ۹۶ دارم که هنوز تو گارانتی است، در اولین سفر به شمال متوجه شدم که کمکهای عقب بشدت میکوبه، انگار کمکها قفل شده، هنوز جایی نشان ندادم، آیا شما چنین مشکلی نداشتید؟
1396/10/17
چانگان مگه با سقف دو رنگ مونتاژ میشه؟
چراغ عقبش هم انگار عوض شده!
1396/10/18
نه برچسب مشکی زدن
چراغ عقب هم برچسب هست
1396/10/17
هردو آشغالند مخصوصا ام وی ام!
1396/10/19
یعنی من نمیفهمم چرا عده دارن میجنگن بابت این اشغالا!!
هردو اشغال
1397/1/9
ببخشید که ما دویست میلیون نداریم تا اسپورتیج و سانتافه بخریم .. شما این ماشینا رو با تولید داخل مقایسه کن بعد ببین آشغال یعنی چی
1396/10/19
با سلام
مزاياي چانگان:
1-بسيار كم صدا+عايق بندي خوب اتاق كه باعث مي شه حداقل صدا به داخل اتاق منتقل شه
2-فرمان برقي بسيار نرم
3-مصرف سوخت معقول
4-شتاب خيلي خوب با رانندگي پرگاز
5-تعويض دنده به نرمي و بدون تقه انجام مي شه
6-صندلي هاي راحت كه خيلي خوب من 100 كيلويي رو در بر مي گيره و سفتي خوبي داره
7-كيفيت مونتاژ عالي
معايب چانگان:
1-باك بنزين با حجم كم 52 ليتر
2-كوبش در دست انداز
3-بلندگوهاي بسيار بي كيفيت
4-در سربالاييهاي شديد فشار زيادي به موتور مياد
5-پلاستيك خشك داشبورد
.............
در كل نسبت به قيمت خودرو ارزش خريد بالايي داره، مزاياي خودرو بسيار بيشتر از معايب اونه هرچند قابل قياس با خودروهاي گرانتر و لوكس بازار نيست دليلي هم نداره باشه؛ تارگتش قشر متوسط جامعس و به نظر بنده كاملا پاسخگوي نياز اين افراده و معتقدم توي رنج قيمت و كلاس خودش هم رقيبي نداره به اون صورت. سواري لذت بخشي داره و به نظر خودروي كم اصطحلاكيه.
1396/10/20
کجای چانگان ارزش خرید داره؟چانگان عین تراکتور صدامی ده(تو دور موتور بالا).بعد اگه کیفیت مونتاژش عالی بود.سازمان بازرسی کیفیت تو رنج قیمتی خودش 5ستاره کیفی رو بهش می داد.گیربکسش هم معمولیه(اتوماتیک).صندوق عقبش هم یه ذره س.
1396/10/20
ممنون از آقا شاهین که تجربه شخصی خوش رو بدون تعصب مطرح کرد
1396/10/20
اصلا 2 تاشونم به درد نمی خورن.چانگان تو دور موتور بالا صدا نعره پیکانهای 4دنده رو می ده.ایکس 22 هم که نسبت به خودروهایی که تو حجم موتور باهاشون مشترکه،ضعیفه.فقط اینا هم مثل همه ماشینهای چینی ظاهر و آپشن الکی دارن.آدم ساندرو اتوماتیک بگیره به نظر من بهتره،هم از نظر فضای سرنشین هم از نظر کیفیت.
1397/5/7
جز پیکان چیزی سوار نشدی هروقت تونستی پراید بخری بعد بیا بگو من ماشین سوارم
1396/10/20
سلام. نویسنده خیلی کم لطفی کرده به چانگان.
چانگان مدل 95 دارم . خیلی راضیم . سواریش حرف نداره. فرمان برقیش عالیه. صدای موتور خیلی پایینه.
شکل ظاهریش که حرف نداره. پشت آمپرش خیلی ظاهر زیباتری داره.دید آیینه های کناری مناسبه.
صندوق عقب هم مناسبه. البته کسی که بار زیادی داره حتما پیکاپ باید بخره.
1396/10/26
با سلام به همه..
من فقط یه نکته عرض کنم
انتظاری که از خرید چانگان داشتم پس از تحویل برآورده که شد هیچ بسیار خوشحال شدم از خرید چنین اتومبیلی
بنظر من که سوار ماشینهای مختلفی شدم واقعا چانگان در حد خودش عالیه.
مزیت این ماشین در گیربکس فوق العاده شه
پس هر عزیزی که قصد خرید داره با این بحث ها خودشو سردرگم نکنه
مطمئنا پس از خرید این اتومبیل از سواری و تک آف هاش لذت وافر خواهید برد.
هر چه بیشتر باهاش سواری میرم..بنظر میرسه که نرم تر و پر شتاب تر هم میشه
موید باشید.
1396/10/30
سلام دوستان بنده تقریبا 2 ماه هست چانگان خریدم و بسیار راضی هستم کسایی که میگن اشغال این ماشین یا دارن با بنز و بی ام دابلیو یا تیویتا مقایسه اش می کنن یا از جایی یه حرفی رو هوا شنیدن دارن تکرار میکنن یکم پشت فرمون ماشین بشینی نظرتون عوض میشه و حداقلش سمت خودروهای داخلی دیگه نمیرید
1396/11/4
سلام
آيا كسى ميدونه گير بكس چانگان ساخت كدوم كشور هست. كارشناسان محترم سايت يا دوستان عزيز كه چانگان دارن اگه ميدونن لطفا اطلاع بدن. ممنون
1396/11/7
این مطلبو باید خود دوستان خودروبانکی نظر بدند. ولی یا نمیدونستند یا نخواستند که بنویسند. چون برتری بی کم و کاست نصیب چانگان میشد. شاید بعد از خود تویوتا و لکسوس ، اولین ماشینی که گیربکس اصل آیسین ژاپن داشت و وارد کشور شد همون چانگان بود. شیرهای داخل گیربکسش طراحی خاص آیسین و پایین کار شده و برعکس گیربکسهای فرانسوی بالای گیربکس نیست. برای همین همیشه غرق در روغن هستند و کیفیت عمر گیربکسش سه برابر بقیه هست.الان تیوولی هم گیربکس آیسین داره.شک هم دارید از یه نفر مالک چانگان بخواهید به هزینه خودتان یه دیاگ بزنه. قشنگ معلوم میشه کیفیت قطعاتش خیلی بالا هست.تمام قطعات اصلیش برند هستند. از قبیل آیسین و بوش و مابقی. ضمنا ایکس 22 هم به نظر من زیبا و خوبه. هر کی هم هر کدومشان را خریده مبارکشون باشه و به شادی استفاده کند.ضمنا یک نکته هم بگم که تمام محصولات چانگان گیربکسشان ساخت آیسین ژاپن (زیرمجموعه تویوتا) و قطعات برقی هم ساخت بوش هست.همشون بلا استثناء.
1396/12/5
سلام
من رانا دارم و شتابش خیلی خوبه خصوصا در سربالایی و گردنه ها خیلی خوب میره خواستم ببینم آیا شتاب چانگان هم در این مسیرها راضی کننده هست.لطفا کسانی که چانگان دارند نظر بدهند.متشکرم
1397/3/31
متاسفانه چانگان در سربالاییها بسیار کند و لاکپشتیه. و رضایتبخش نیست
1396/12/11
اختلاف بین چانگان و ایکس 22 دقیقا مثل پرشیا و پراید هست. من نمیدونم بعضی حرفها چه جوری میتونه نقل بشه. کیفیت از همون اول در چانگان مشهوده. چانگان باید الان 80 باشه وقتی با ایکس 22 قیاس بشه.
1397/1/10
دوست عزیز شمایی که حتی سوار x22 هم نشدی چطور نظر میدی ، من سوار هر دو شدم و هر دو خودرو در یک سطح کیفی و سواری قرار دارند.
هر کس بنا به سلیقه خود انتخاب کنه پشیمون نخواهد شد .
نسبت به قیمت ارزش خرید دارند هم x22 و هم چانگان.
1397/2/27
سلام لطفا شانسي حرف نزنيد ، من 5 ماه x22 دارم ماشين فوق العاده خولي هست ، قدرتش ، سرعتش ، مصرفش ، امكاناتش مثل جي پي اس ، اتصال به موبايل ، نرميش ، ترمزش ، تو سر بالايي ، دماي ابش ، لطفا شما بگيد چانكان چه برتري نسبت به x22 داره ، ضمن انكه بالاترين رضايت مشتري را هم در سال ٩٦ داشته
1397/2/9
یه چیزی که‌شما‌ رو اذیت میکنه اینه که بدونی موتور ایکس ۲۲ همون موتوره ۳۱۵ هستش!!..و یه فرق تقریبا بزرگ چانگان‌و ایکس۲۲ که نویسنده هم‌ بهش اشاره نکرد تیپ ترونیک نبودن ایکس ۲۲‌ اتوماته!الان همه ماشینایه چینی‌از‌ اچ‌سی تا برلیانس‌و اریو همه‌تیپ‌ترونیکن!..ولی یه مشکل بزرگ‌چانگان داره اونم‌لوازم یدکیشه!برادرم چانگان ایدو داره یه وسایل کوچیک کولر رو حتما باس بره تعمیرگاه مرکزی جاده مخصوص تهیه کنه اونم قیمتش‌حدووا ۶۰۰ هزار تومن شد!البته تو گارانتی‌هستش‌پوای‌پرداخت نکرد!امان‌از روزی که گارانتی‌تموم‌شه و ماشین هم به خرج بیوفته!!!
1397/2/15
با سلام خدمت دوستان- من که دو ساله چانگان دارم واقعا راضی ام ازش و سازندگانشو دعا میکنم. چون در این رنج قیمتی واقعا ماشین با کیفیت و فوق العاده ای ساخته اند. گیربکس اتومات چند حالته پیشرفته، هماهنگی عالی موتور با گیر بکس، نرمی سواری، فرمان برقی هوشمند،کروز کنترل و ... یه ماشین کامل ازش ساخته. البته اقدام سایپا هم در راه اندازی خط مونتاژ این خودرو در ایران به دلیل مطالعات و بررسی هایی بوده که در خصوص بسیاری از خودروهای چینی کراس اور انجام شده و در نهایت به چانگان رسیدند.
1397/2/21
سلام من خودم X22 MT دارم خداییش تو شتابگیری اولیه و ثانویه حرف نداره اینم بگم که صدای پیشرانه زیاده ولی میشه تحمل کرد...ترمزهاش عالیه...نسبت به قیمتش ارزش خرید داره...امکانات رفاهیش خوبه... دیگه باید با خودمون روراست باشیم که تو این رده قیمتی نباید انتظار یه سانتافه یا کولیوس داشته باشیم...اما دوستانم که X22 AT دارن میگن اصلا شتاب اولیه و ثانویه خوب نیست و تو سربالایی هم دور موتور زیاد میشه و خیلی به ماشین فشار میاره و بعضی اوقات هم کم میاره...
1397/4/18
در مورد X22 چیزی که اولین بار احساس میشه اینه که برای افراد با قد متوسط به بالا عذاب آوره، چسبیدی به سقف، ولی دیزاینش خوبه
1397/2/21
چیزیکه که معلومه جفتشون از محصولات تکراری و اشغال داخلی بهترن
معلوم نیس تا کی قراره پراید که الان شده تیبا ۱تا ... و یا پژو با قطعات چینی درجه۵ ملت سوار بشن
مثلا ۱سال یا ۵سال یا ۱۰سال دیگه
من که شخصا خستگی از قیافه تکراری فرغونهای داخلی که ۳۰ساله بدون کوچکترین تغییری و یا افزایش ایمنی تولید میشن یکی از دلایل اصلیم بود برای اینکه دیگه نخرم ازشون
من ۱۴ماهه چانگان دارم حتی ۱قطعه ایراد نداشته و فوق العاده ازش راضیم
1397/3/29
هردوشون در مقایسه با پراید ۷۹ مو حرفی برا گفتن ندارم.
1397/3/31
بزرگترین ضعفش گیزبکس اتومات از رده خارجه که در هیچ جای دنیا استفاده نمیشه. شتاب ضعیفش کاملا به چش میاد و در سر بالاییها کلا لاکپشتی میشه از سروصداش که بگذریم و کندیش در سربالایی کلا اپشن هاش خوبه و مناسب
1397/5/6
با عرض سلام و خسته نباشید
چرا بعضی از دوستان وقتی تجربه استفاده از چیزی رو ندارن هی میخوان بگن بده یا خوبه و نمیزارن اونایی که دارن دربارش نظر بدن و اونایی که قصد خرید دارن رو از گمراهی در بیارن ؟
من به شخصه نه لکسوس سوارم نه تویوتا سوار از ماشینایی هم که داشتم پراید و ال نود و پارس بوده خدایی از پراید الان اونقد تنفر دارم که حاضرم بی ماشین بمونم اما سمتش نرم
من بعد کلی تحقیق و پرس و جو و هزار جور مشورت به چانگان رسیدم شاید بعضی ها مثل من هم عقیده باشن شاید نه اما من همیشه دوست دارم ماشین رو صفر بخرم و خودم از اب بندی در بیارم
خدارو شکر من با چانگان نه تو اب بندی به مشگل خوردم نه بعد اب بندی از لحاظ برو بودن به نوبه خودش خوبه ماشین مسابقه نیست اما تو جاده و نسبت به شرایط دست ادم رو تو حنا نمیزاره من نه خنگی تو تعویض دیدم نه کند بودن اونایی هم که مشگل سر بالایی دارن خواهشا یا بزارن مود اسپورت یا بزارن دنده دستی بعد عیب ایراد الکی نگیرن به شخصه من خودم نه تو دید مشگل داشتم نه برو بودن نه ترمز نه کولر نه بخاری و این رو هم بگم من برا مصرف شخصی خریدم و اپشن های اضافی هم گزاشتم که الان فوق العاده شده گرم کن صندلی و زنون و لیزر و دوربین و یه چند قلم دیگه تا تو جاده مشگلی نداشته باشم دوستانی که مثله من دو دل هستن و به زور پول در میارن این ماشین میشه گفت جزو یکی از بهترین هاست من ماکسیموم سرعتی هم که باهاش تجربه داشتم صد و هفتاد تو کف صدو سی تو سر بالایی سرازیری رو همیشه میترسم باهاش تند برم تو سرعت بالا هم سیستم تعلیق اذیت نمیکنه تعویض دنده خوبه و نمیزاره ماشین به محدوده تاک عاف برسه و تقه بزنه و اسیب به گیربکس بزنه اونایی هم که میخوان باهاش افرود برن این ماشین اصلا برا افرود نیس اگه میخواین فضای بارتون بیشتر بشه اسفنج کفیه صندوق عقب رو بردارین خیلی کمکتون میکنه و کلی جا باز میشه باز هر کی هر کمکی خواست یا سوالی داشت من در خدمتم
1397/5/9
سلام.میشه بگید بین x22 و چانگان کدوم از نظر کیفیت بهتره؟
1397/11/11
سلام آقای شاهین
این گرم کن صندلی مگه قابل نصبه رو چانگان، ممنون میشم راهنماییم کنی
1398/12/4
سلام احتمالا این مقاله برای سال ۹۶باشه
الان که داریم وارد ۹۹میشیم دیگه چانگان تولید نمیشه و از این به بعد مشکل لوازم یدکی داره
مسلما با این قیمت های امروز که ساندرو استپ وی داره میشه ۳۰۰تمن و ۲۰۷ شده ۲۲۰ خرید x22 یا چانگان یا جک یا هر ماشین چینی بهتر از محصولات مثلا داخلی با قطعات چینیه
1398/12/28
فعلا (در اواخر سال ۹۸) چانگان تولید نمیشه
و حتی حدود ۲۰تا۳۰میلیون گرونتر از mvm x22 هست
تازه به زودی بامشکل کمبود لوازم مواجه میشه
با توجه به این موارد فکر نکنم خرید چانگان توجیه داشته باشه

1399/6/30
واقعا از خودروبانك بعيد بود يه همچين لگني رو با چانگان مقايسه كنه ايكس ٢٢ تو سربالايي موتورش صداي جاروبرقي ميده آخه ام وي ام رو با چانگان مقايسه ميكنن چانگان جز برترين خودروسازاي چينه