موضوعات داغ

نگاهی به قیمت تارا در بازار آزاد + جدول قیمت آذرماه 1400

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

تارا جدیدترین محصول ایران خودرو است که از سال 1400 به خط تولید این شرکت افزوده شده است. در حال حاضر تنها نسخه‌ دنده‌ای این خودرو به بازار عرضه شده است و ایران خودرو وعده داده تا بزودی شاهد نسخه اتوماتیک تارا نیز باشیم. قیمت تارا نیز در حال حاضر از سوی کارخانه 290 میلیون تومان اعلام شده است اما اگر بخواهید این خودرو را از بازار آزاد خریداری کنید، بایستی حدود صد میلیون تومان وجه بیشتری را برای در اختیار گرفتن تارا بپردازید.

زیر کاپوت تارا پیشرانه TU5‌ پلاس قرار دارد که نسخه‌ای ارتقایافته از موتور معروف TU5 است. این پیشرانه اکنون به سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ‌ها مجهز است و از استاندارد آلایندگی یورو 5 پشتیبانی می‌کند. پیشرانه TU5‌ پلاس تارا اکنون قادر است تا 113 اسب‌بخار قدرت و 144 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. جعبه دنده پنج سرعته دستی وظیفه انتقال قدرت به دیفرانسیل جلو تارا را برعهده دارد، شتاب صفر تا صد رسمی تارا دنده‌ای نیز 11.5 ثانیه اعلام شده است و این خودرو در سیکل ترکیبی 7.1 لیتر در صد کیلومتر بنزین می‌سوزاند.

همچنین بخوانید: مقایسه شاهین با تارا - دو سدان پرحاشیه بازار خودرو ایران + فیلم درگ

اصلی‌ترین رقیب تارا در شرایط فعلی بازار شاهین سایپا است، هرچند می‌توان دنا پلاس توربوشارژر را به عنوان رقیب تارا نیز عنوان کرد. بهره‌مندی از امکانات ایمنی متعدد برگ برنده تارا در رقابت با شاهین سایپا و دنا پلاس توربوشارژر است، چرا که تجهیزاتی همچون سیستم کنترل پایداری و کنترل ایستایی در سربالایی را در تارا خواهید یافت.

فاصله قابل توجه قیمت تارا در بازار آزاد و کارخانه سبب شده است تا ارزش خرید این خودرو در حال حاضر زیر سوال برود. در حال حاضر رقیب نزدیک تارا یعنی شاهین سایپا با قیمت تقریبی 335 میلیون تومان در بازار آزاد به فروش می‌رسد، در حالی‌که برای خرید تارا به بودجه‌ای معادل 400 میلیون تومان نیاز خواهید داشت. با این حال قیمت تارا از دنا پلاس توربوشارژر در بازار ارزان‌تر است.

جدول قیمت تارا، آذرماه 1400:

مدلرنگبدنهکارکردقیمت
1400سفیدبدون رنگ5,500 کیلومتر398,000,000 تومان
1400سفیدبدون رنگصفرکیلومتر450,000,000 تومان
1400سفیدبدون رنگصفرکیلومتر425,000,000 تومان
1400مشکیبدون رنگصفرکیلومتر414,000,000 تومان

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/9/10
سلام مرسی از اطلاعات مفیدتون
لطفا قیمت کیا اسپورتیج ۲۰۱۲-۲۰۱۴ در بازار ازاد رو هم بگید
مرسی🙏
1400/9/10
با همون موتور
با همون گریبکس
با همان جعبه فرمان
با همان مدلاتور Abs

با همون دستگیره در از داخل!!
و البته متریال ایی که در عکس ها حتی هم مشخصه چقدر پسرفت داشته!
به اون پلاستیک زباله ( مثلا چرم) دور دنده نگاه کنید!
1400/9/11
موتور ارتقا داشته
سیستم کنترل پایداری داره
پلتفرم جدید تر
فضای بیشتر
1400/9/10
تارا صفر امروز ۴۱۵ هست صفرش اشتباه نگو
1400/9/10
یکی از دوستای من تارا دنده ای داره. مشکلات عدیده ای داره مثل: بد جا رفتن دنده یک و دو، روغن ریزی گیربکس، مشکل تهویه، کیفیت مونتاژ افتضاح جوری که مثلا تو فاصله کاپوت و گلگیر ها راحت انگشت میره داخل درز ، جنس پلاستیک خشک بی کیفیت داشبورد و رو دری ها، کیفیت بد بلندگو ها و خش خش در صدای بلند،  قالب درب صندوق با چراغ مچ نیست، سینی زیر موتور تا انتها پوشش نداده، جانمایی بد کلیدهای بالابر شیشه که روی درب نیست، مولتی مدیا اندروید نیست ، کفی صندوق که یک طرفش روکش نداره و با رطوبت حتما خراب میشه / و از همه بدتر کیفیت خیلی پایین ورق های بدنه خودرو در سقف و درب ها که جنس سقف واقعا مثل حلبی میمونه. واقعا به نسبت قیمتش ارزش خرید نداره
1400/9/10
این ماشین پلتفرم 301 رو داره و از لحاظ فنی بسیار ارزنده است اما نه با این قیمت بلکه نهایتا تا 350 تومان.ولی به هیچ وجه نمیشه شاهین با موتور توربوی تیبا رو رقیب این دونست!
1400/9/11
سیستم کنترل پایداری داره منظورتون همون EBD هست؟! که 206 هم متاسفانه داره و ای کاش نداشت!

موتور ارتقاء داشته؟!
به جز ایران خودرو کجا چنین چیزی گفته شده؟!

خیر این موتور به کیفیت ساخت فاجعه باری دچار هست و پسرفت داشته!

یعنی موتورهای جدید TU5 ایران خودرو هرکدام با دیگری فرق دارند ( دو قطعه یکسان نمیاند تولید کند!!)
به همین دلیل در مقایسه با Tu5 همان ایران خودرو اما نسل قبلی مصرف بیشتر شتاب کمتر و حرارتبیشتر تولید میکند و صدای سیستم خنک کننده موتور به صدای بقول نمایندگی! به صدای طبیعی ان تبدیل شده!

اینقدر راحت هرچه گفتند را تکرار نکنید GM نگفته ، ایران خودرو گفته!