موضوعات داغ

مقایسه کی ام سی K7 و کوپا - سرنوشت متفاوت دو کراس‌اوور مشابه

11 مهر 1400

مقدمه

دورانی که در آن گزینه‌های خودروهایی موجود در کشور، به ندرت از تعداد انگشتان دستانمان فراتر ‌می‌رفت را به خوبی به یاد می‌آورم. در آن زمان آرزو می‌کردم روزی برسد که در ایران هم مثل کشورهای توسعه‌یافته، شاهد تنوع خودرویی مطلوبی باشیم تا هم خیابان‌هایمان زیباتر شوند و هم با ایجاد رقابت میان فروشندگان، در نهایت همه چیز به سود مصرف‌کننده خاتمه یابد. اما انگار خدا فقط بخش اول آرزوی مرا شنید و اجابت کرد! چراکه امروزه در هر سگمنت شاهد حضور چندین انتخاب متنوع هستیم اما چیزی به سود مصرف‌کننده تغییر نکرده است. در واقع برعکس، بجای اینکه کمپانی‌ها برای فروش با یکدیگر رقابت کنند، این مشتریان هستند که در صف‌های طولانی در حال رقابت باهم و واسطه‌گران هستند تا بلکه بتوانند خودرویی هرچند گران قیمت، اما مناسب‌تر از بازار آزاد تهیه نمایند. تازه این تنها مشکل پیش رویمان نیست؛ در این بین عرضه بسیاری از خودروهای جدید، در میانه راه و بدون پشتیبانی کافی، رها شد تا خریداران بخت برگشته میان زمین و هوا معلق گردند! خودروهایی نظیر ریگان کوپا، بایک سنوا، سوبارو لگاسی، سوزوکی کیزاشی و بسیاری دیگر تنها بخشی از لیست بلندبالای این افتضاح مدیریتی را تشکیل می‌دهند. البته منکر این نمی‌شویم که خیانت کشورهای بیگانه هم در افزایش وخامت اوضاع دخیل بوده اما به نظرم می‌شد با مقداری درایت، جلوی این سوء مدیریت را گرفت. بگذریم؛ در هر صورت امروز قصد داریم یکی از همین خودروهای نیمه کاره رها شده، یعنی "ریگان کوپا" را با نماینده تازه وارد شرکت کرمان موتور بنام KMC K7 به رقابت دعوت کنیم. رقابتی که در صورت اجرای تعهدات ریگان‌خودرو می‌توانست خیلی جذاب‌تر و نزدیک‌تر برگزار شود اما هنوز هم دیدن مبارزه این دو کراس‌اوور زیبا و نسبتاً مدرن چینی، خالی از لطف نخواهد بود. پس لطفاً مثل همیشه با خودروبانک همراه باشید.

معرفی کلی

کمپانی JAC در سال‌های اخیر، حضور موفقیت‌آمیزی را در کشورمان تجربه کرده و محصولاتش توانسته‌اند نظرات بسیاری را به خود جلب نمایند. بخصوص در سگمنت کراس‌اوورها که مشاهده تعداد بالای جک S5 و جک S3 در خیابان‌ها، میزان استقبال از این برند را ثابت می‌کند. اما کرمان‌موتور این بار تصمیم گرفته پا را مقداری فراتر بگذارد و با ارائه محصولی لوکس‌تر از خانواده JAC، ماجراجویی‌های خود را وارد مرحله جدیدی کند. محصول انتخابی کرمان، جک X7 است. خودرویی که در واقع نسخه ارتقاء یافته S7 محسوب می‌شود و در کشور ما بنا به دلایلی با نام کی ام سی K7 ارائه می‌گردد. طراحی بسیار مدرن این ماشین از همان ابتدا نظرات را به خود جلب نمود و حالا که عرضه خودرو آغاز شده، ماشین‌دوستان بیش از هر زمان دیگر پیگیر خصوصیات و جزئیاتش هستند.

مقایسه KMC K7 و کوپا

اما در طرف مقابل ریگان کوپا یا همان "زوتی T600 کوپه" ایستاده است. خودرویی باوقار و شیک که با طراحی مشابه خودروهای آلمانی و امکانات بسیار خوب (بخصوص به نسبت زمان عرضه) این پتانسیل را داشت تا حضور موفق و پررنگی را در بازارمان تجربه کند. اما صد حیف که افتضاح ریگان خودرو در خصوص عدم تامین و عرضه خودروهای ثبت‌نامی و سردرگمی مشتریان در خصوص شرایط خدماتی و گارانتی، باعث شد که این خودرو خوش ساخت به محصولی ترد شده تبدیل گردد که حالا مالکین‌اش نه می‌توانند از بابت آینده خدماتی خیال راحتی داشته باشند و نه دلشان می‌آید خودرو محبوب و نسبتاً با کیفیت خود را در این بازار دست دوم ضعیف، با قیمت ارزان‌تر از رقبا به حراج بگذارند.

طراحی ظاهری

با اولین نگاه به ظاهر کوپا متوجه می‌شویم که برای ساخت این ماشین از خودروهای آلمانی "به طور اختصاصی کمپانی فولکس واگن" الهام گرفته شده است. البته در برخی قسمت‌ها کار از الهام گرفتن گذشته و به کپی‌کاری رسیده، اما در هر صورت ظاهر نهایی ماشین خیلی شیک و هماهنگ از کار درآمده است. در واقع از هر طرف که به نماینده ریگان می‌نگریم نمی‌توانیم ایرادی از طراحی بگیریم یا قسمتی را ناموزون و بدقواره توصیف کنیم. خطوط اصولی بدنه در کنار حجم‌های منطقی کار شده، ظاهری باوقار و متین به خودرو بخشیده‌اند و دقت به ریزه‌کاری‌هایی نظیر ستون معلق C، چشمان هر بیننده‌ای را نوازش میدهند. در واقع کوپا به سبک خودروهای اقتصادی فولکس واگن، نکته اعجاب‌انگیزی در ظاهرش ارائه نمی‌کند اما با همین سادگی‌ها زیبایی را به تصویر می‌کشد و دل انسان را به‌دست می‌آورد.

مقایسه کوپا و کی ام سی K7

البته تعداد بسیار محدودی از نسخه فیس‌لیفت شده کوپا با چراغ‌ها، سپرها و جلوپنجره کاملاً جدید و متفاوت در این اواخر به مشتریان تحویل داده شد که ظاهر مدرن‌تری در قیاس با میهمان امروزمان دارد. در آن نسخه کابین خودرو هم دست خوش اصلاحات اساسی شده و جلوه زیباتری بدست آورده است.

اما نگاهی هم به نماینده کرمان بیندازیم. جک برای ساخت K7 (یا همان X7) سبک کاملاً متفاوتی در پیش گرفته است. یعنی هرچه زوتی سعی کرده با محافظه‌کاری زیبایی را به تصویر بکشد، مهندسان جک کاملاً برعکس عمل نموده‌اند و با ایده‌هایی جسورانه دست به قلم برده‌اند. البته این سبک نوین طراحی که در آن چراغ‌های کوچک در قسمت بالائی و چراغ‌های اصلی در سپر قرار دارند را قبلاً در خودروهایی نظیر نیسان جوک و جیپ چروکی دیده بودیم اما با این حال همچنان دیدن دماغه K7 حس متفاوتی به ما منتقل کرد. البته این تم خاص، که حتی روی سانتافه جدید هم کار شده، مخالفان خاص خودش را دارد. در واقع می‌توان گفت که ظاهر باوقار کوپا، مقداری عامه‌پسندتر است اما در عوض K7 از چهره مدرن، متفاوت و خشنی بهره میبرد که توجهات بیشتری را در خیابان به خود جلب خواهد نمود.

در قسمت دماغه، چشمان بادامی K7 که نقش چراغ‌های کوچک، راهنما و دیلایت را بر عهده دارند ظاهری خاص و عجیب را پدید آورده‌اند، چراغ‌های اصلی هم در داخل سپر اسپرت ماشین مخفی شده‌اند تا اینطور به نظر برسد که همان نوار باریک بالایی، تمام سیستم روشنایی جلو را تشکیل داده است. حالت منحصر به فرد جلوپنجره هم در خشونت ظاهری ماشین بی‌تاثیر نبوده چراکه فرورفتگی میانه این قسمت، حالتی تهاجمی و درنده به ماشین بخشیده، طوری که انگار K7 قصد دارد با این دهان باز، هر آنچه در سر راهش قرار میگیرد را ببلعد. خطوط کناری هم علیرغم تمامی سادگی‌هایشان هدفمند ترسیم شده‌اند تا ضمن القاء حس پویایی بیشتر، قسمت جلوئی را با انتهای اتومبیل پیوند دهند. البته طراحی بخش عقبی مقداری ساده‌تر است اما در این قسمت هم به سبک بسیاری از خودروهای امروزی (همانند نسخه فیس‌لیفت همین کوپا) از چراغ‌های پیوسته استفاده شده که ترکیبشان با سراگزوزهای چهارگانه، جلوه‌ای اسپرت به اتومبیل بخشیده‌ است.

طراحی کابین

برخلاف طراحی بدنه که با دو سبک کاملاً متفاوت روبرو بودیم، اینجا در داخل کابین شرایط دو خودرو بهم نزدیک‌تر می‌شود. در این قسمت هر دو کمپانی با استفاده از خطوط افقی، نمایشگر مرکزی کشیده و نشانگرهای پشت آمپر تمام دیجیتال، ظاهری مدرن و قابل قبول را پیش رویمان قرار داده‌اند. البته در جزئیات تفاوت‌هایی هم دیده می‌شود. مثلاً نماینده جک از کلیدهای لمسی بیشتری استفاده کرده و با استفاده از ادوات ظریف‌تر، یک فضای نسبتاً فانتزی و لوکس را خلق نموده. اما کوپا با استفاده از ادوات اندکی زمخت‌تر و غربیلک فرمان اسپرتش حالت خشن‌تری دارد.

کابین KMC K7

در واقع با وجود اینکه ظاهر بیرونی کوپا ساده‌تر و باوقارتر بود اما در داخل کابین حس و حال اسپرت بیشتری در قیاس با نماینده KMC دارد. در طرف مقابل K7 هرچند نتوانسته خشونت قسمت بیرونی را در داخل کابین تکرار نماید اما با طرح آینده‌نگرانه خود، حس یک خودرو مدرن‌تر را به انسان منتقل می‌کند.

در خصوص فضاسازی هم باید گفت باتوجه به ابعاد بزرگ‌تر K7 فضای داخلی نماینده جک مقداری دلبازتر است، بخصوص روی صندلی‌های عقب شاهد جای پای بیشتری هستیم اما در نهایت شرایط کوپا هم قابل قبول است و هر دو محصول قادرند به راحتی از 5 مسافر میزبانی ‌نماید.

کابین کوپا

این وضعیت در خصوص صندوق عقب هم پا برجاست و میشود برای مسافرت‌ها روی محفظه صندوق میهمانان امروزمان حساب باز کرد.

آپشن‌های رفاهی و ایمنی

کوپا T210 از نظر سطح آپشن در سه تیپ متفاوت Exclusive، Royal و Flagship به بازار عرضه شده که آخری لقب فول‌آپشن را یدک می‌کشد و با ارائه امکانات پرشمار نظیر: سیستم ورود و استارت بدون کلید، سانروف برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، صندلی‌های چرمی، فرمان برقی، کروز کنترل، شارژر بی‌سیم، سنسورهای پارک، چراغ مشایعت، نمایشگر لمسی مرکزی مجهز به رهیاب ماهواره‌ای و دوربین 360 درجه، سنسورهای پارک جلو و عقب، صندلی‌های برقی جلو، سقف پانورامیک بهمراه سانروف برقی، آینه‌های جانبی تاشوبرقی، آینه الکتروکرومیک وسط، سنسورهای نور و باران، صندوق عقب برقی به همراه حسگر پا، گرمکن صندلی‌های جلو و هشدار فشار باد تایرها TPMS و همچنین گزینه‌های امنیتی متنوع نظیر هشدار خروج از خط، رادار نقطه کور، ترمزهای چهار چرخ دیسکی مجهز به انواع سیستم‌های کمکیABS ،EBD ، ESP ، TCS ، HAC ، EPB ، EBA ، BOS و کیسه هوا جلو، جانبی و پرده‌ای، جای گله و شکایتی باقی نمیگذارد.

البته کی ام سی K7 هم دست خالی به میدان نیامده و با ارائه گزینه‌هایی از قبیل: نمایشگر لمسی مرکزی با سیستم رهیاب ماهواره‌ای، دوربین نمایش پیرامونی، سنسورهای پارک جلو و عقب، صندلی‌های جلو مجهز به گرمکن و تنظیمات برقی، صندلی راننده دارای دارای حافظه و ماساژور، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، سقف پانوراما با سانروف برقی، کیلس و استارتر دکمه‌ای، سیستم پخش از برند اینفینیتی، سنسور نور و چراغ مشایعت، درب صندوق برقی با قابلیت تنظیم ارتفاع مجهز به حسگر پا، کروزکنترل، آینه وسط الکتروکرومیک و آینه‌های جانبی تاشوبرقی، سیستم‌های ترمز و پایداری نظیر ABS,EBD, ESC, BAS,TCS کنترل حرکت در سربالایی HSA و سرازیری HDC کیسه‌های هوا جلو و جانبی (جمعاً 4 عدد) و ترمز پارک برقی بهمراه اتوهلد، هر آنچه از یک کراس‌اوور نیمه لوکس انتظار دارید را در اختیارتان قرار میدهد. هرچند همچنان در مقایسه با تیپ فلگشیپ کوپا کمبودهایی دارد.

در خصوص ایمنی هم باید گفت کوپا 4 ستاره از موسسه CNCAP چین بدست آورده که برای این رده قیمتی امتیاز متوسطی محسوب می‌شود. در واقع برای این رده، انتظارات ما در سطح ستاره‌های اروپایی است اما حالا که به استانداردهای چینی هم قانع شده‌ایم انتظار داریم که حداقل هر 5 ستاره کامل را در کارنامه خودرو ببینیم.

البته کی ام سی K7 هم با حذف چند آپشن ایمنی نظیر رادار تغییرلاین، نقطه کور و پیشگیری از تصادف جلو، قدم به سرزمینمان گذاشته و 2 ایربگ هم کمتر از کوپا دارد. جدا از این موارد، این محصول هنوز مورد تست ایمنی قرار نگرفته تا میزان امنیتش فعلاً در هاله‌ای از ابهام قرار داشته باشد. هرچند دریافت 5 ستاره ایمنی CNCAP توسط جک S7 که به نوعی پدر K7 محسوب می‌شود، می‌تواند مقداری امیدوارکننده باشد چرا که آن مدل اشتراکات ساختاری بسیاری با نماینده KMC دارد.

مشخصات فنی

در قسمت مشخصات فنی اشتراکات و اختلافات زیادی میان کراس‌اوورهای امروزمان دیده می‌شود. مثلاً اینکه هر دو ماشین دیفرانسیل جلو هستند و برای سیستم انتقال قدرت از گیربکس‌های 6 سرعته اتوماتیک استفاده نموده‌اند. حتی از نظر حجم موتور و تعداد سیلندر و سوپاپ هم همه چیز مشابه است و هر دو برای تقویت موتورهای خود دست به دامان پرخوران از نوع توربوشارژر شده‌اند.

موتور کی ام سی K7

اما در میان تمامی این شباهت‌ها تفاوت‌های زیادی هم به چشم می‌خورد که کفه ترازو را اندکی به سمت کی ام سی K7 سنگین‌تر خواهد کرد. به عنوان مثال جعبه‌دنده KMC از نوع دوکلاچه است در صورتیکه گیریکس کوپا ساختار ساده‌تری دارد. این قضیه می‌توانند به رفتار چالاک‌تر گیربکس نماینده کرمان منتهی شود هرچند انواع دوکلاچه علیرغم تمامی برتری‌هایشان، هزینه استهلاک بالاتری دارند. همچنین استفاده از فن‌آوری‌های به روزتر در پیشرانه تزریق مستقیم کی ام سی K7 باعث شده که راندمان کلی موتور بهتر از کوپا باشد تا علیرغم حجم موتور مشابه، به قدرت و گشتاور بیشتر، آن هم در دور موتور پایین‌تر دسترسی داشته باشیم. هرچند مقداری از این برتری‌ها به دنبال وزن سنگین‌تر اتومبیل خنثی می‌شود تا در عمل نسبت قدرت به وزن ماشین‌ها نزدیک به یکدیگر قرار گیرد.

موتور کوپا

همچنین به علت وجود اشتراکات فنی میان کی ام سی K7 با جک S5 جدید، میتوان امیدوار بود که در همین ابتدای کار هم با مشکل چندانی در خصوص قطعات یدکی موتوری K7 مواجه نشویم.

خودروKMC K7ریگان کوپا
نوع پیشرانه4 سلیندر 16 سوپاپ توربو4 سلیندر 16 سوپاپ توربو
حجم موتور1.5 لیتر1.5 لیتر
حداکثر قدرت174 اسب بخار در دور 4850156 اسب بخار در دور 4850
حداکثر گشتاور251 نیوتن متر از دور 1500210 نیوتن متر از دور 2100
گیربکس6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه6 سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت ترکیبی8.6 لیتر8.4 لیتر
وزن1735 کیلوگرم1590 کیلوگرم

تجربه رانندگی

با توجه به ابعاد بزرگ و ارتفاع بالای ماشین‌ها از سطح زمین، پشت فرمان هر دو خودرو حس قدرت و تسلط مناسبی به راننده منتقل می‌شود. البته این اندام‌های درشت، برای شهرهای شلوغی همچون تهران می‌تواند گاه دردسرساز باشد اما خوشبختانه میهمانان امروزمان بواسطه طراحی نسبتاً خوب شیشه‌ها و ستون‌ها در کنار موقعیت قرارگیری مناسب راننده و همچنین بهره‌مندی از آپشن‌های کاربردی نظیر سنسوهای پیرامونی و دوربین 360 درجه، حتی در چنین شرایطی هم مشکل خاصی برایتان ایجاد نخواهند کرد. از نظر ارگونومی هم اوضاع کلی مناسب ارزیابی شد. البته در مقام مقایسه می‌توان گفت کار با کلیدهای زمخت‌تر کوپا مقداری ساده‌تر است اما در عوض ادوات ظریف و فانتزی کی ام سی K7 حس و حال ماشین‌های مدرن‌تر امروزی را دارد. فرمان برقی هر دو خودرو هم بسیار نرم است و تقریباً تمامی کلیدها، عملکرد روان و خوبی از خود نشان می‌دهند، همچنین نمایشگرهای پشت‌آمپر و کنسول میانی نیز از نظر کیفیت و وضوح تصویر، وضعیت خوبی دارند.

در خصوص کیفیت سواری می‌توان گفت هر دو ماشین به نسبت انتظاری که از این کلاس بدنه می‌رود شرایط قابل قبولی دارند و حداقل در برخورد با دست‌اندازهای کوچک، آرامش سرنشینان را بر هم نمی‌زنند اما در هر صورت خصلت ذاتی سیستم تعلیق خودروهای کراس‌اوور (حداقل در این سطح از بازار) با اندکی خشکی همراه است چراکه اگر اینطور نباشد، بدلیل ارتفاع بالاتر از سطح زمین اسیر حرکات گهواره‌ای زیادی می‌شویم. در واقع همین الان هم هندلینگ میهمانان امروزمان در سطح متوسطی قرار دارد که البته با توجه به سگمنت و تک دیفرانسیل بودن اتومبیل‌ها تا حدودی طبیعی است. البته در این پارامتر (فرمان‌پذیری) وضعیت K7 اندکی بهتر ارزیابی شد.

مقایسه کوپا و کی ام سی K7

پدال ترمز کوپا قلق خاصی دارد که در ابتدا ممکن است باعث احساس ناامنی شود، چراکه مقداری دیر یا بهتر است بگوئیم پایین عمل می‌کند، اما بعد از اینکه به این مورد عادت کردید مشکل خاصی با ترمزگیری کوپا نیز نخواهید داشت. همچنین در دورهای پایین سکوت مناسبی در داخل کابین هر دو خودرو حکم فرماست اما با افزایش دور موتور، نماینده جک فضای نسبتاً آرام‌تری به شما هدیه می‌کند.

هر دو خودرو از نظر شتاب و کشش شرایط نسبتاً خوبی دارند اما سبک رفتاری آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. مثلاً کوپا بدلیل وزن سبک‌ترش در شروع حرکت مقداری چالاک‌تر نشان می‌دهد اما پس از اندک زمانی کی ام سی K7 به لطف رفتار سریع‌تر جعبه دنده و قدرت و گشتاور بالاتر میدان را بدست می‌گیرد. البته این ماشین‌ها برای مسابقه دادن طراحی نشده‌اند و ما فقط انتظار داریم بتوانند در سربالایی‌ها کشش کافی و در سبقت‌گیری‌ها شتاب مناسب را ارائه کنند که خوشبختانه هر دو برای همچنین انتظاراتی عالی هستند. فقط ای‌کاش سیستم تمام چرخ محرک هم روی این خودروها سوار می‌شد تا هم در پیچ‌های تند پایداری بهتری داشته باشند و هم در خارج از جاده برتر از سدان‌های ارزانتر از خود ظاهر شوند. نکته‌ای که متاسفانه در هیچ‎کدام از دو خودرو امروز ما دیده نمی‌شود و حالا مجبوریم دلمان را به نکاتی مثل وزن سبک‌تر و مصرف سوخت کمتر خودروهای تک دیفرانسیل خوش کنیم.

نتیجه گیری پایانی

KMC K7 در ابتدا با قیمت نسبتاً مناسب 950 میلیون تومان در بازار ارزش‌گذاری شده بود اما پس از آن به یکباره با جهشی عجیب، به عدد 1 میلیارد و 200 میلیون تومان رسید. اما ریگان کوپا فلگشیپ در آخرین‌ نسخه عرضه شده یعنی فیس‌لیفت مدل سال 1399، همچنان در همان محدوده قیمتی 950 میلیون تومان قرار دارد (نسخه مورد تست مقداری ارزانتر است).

خوب با نگاهی به قیمت‌های جهانی (حتی بدون در نظر گرفتن میزان درآمد ریالی عموم مردم) کاملاً مشخص است که این دو ماشین هم مثل تمامی خودروهای داخل کشور از قیمت گرانی برخوردارند. اما فعلاً من در مورد این گرانی کاری از دستم برنمی‌آید پس بهتر است درباره مقایسه ماشین‌ها صحبت کنم!

اگر شاهکار ریگان‌خودرو در بحث ثبت‌نام و تحویل و شماره‌گذاری محصولاتش "که در نهایت به دستگیری مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره ریگان‌خودرو ختم شد" مطرح نبود و کوپا از نظر خدمات پس از فروش در شرایط مبهمی به سر نمی‌برد، می‌توانستیم این رقابت را پایاپای و نزدیک بدانیم چراکه از یک طرف کوپا با طراحی شیک و عامه‌پسند، آپشن‌های امنیتی بیشتر و قیمت مناسب‌تر میتوانست برنده رقابت باشد و در طرف مقابل کی ام سی K7 هم با بهره‌مندی از ظاهر مدرن‌تر، جثه بزرگ‌تر، پیشرانه قوی‌تر و گیربکس چالاک‌تر می‌توانست توجهات را به خود جلب نماید.

اما اینک توقف عرضه و آینده مبهم وضعیت قطعات یدکی و خدمات پس از فروش و گارانتی کوپا، معادلات را برهم زده چراکه این موارد می‌تواند برای مشتریان ریسک بیشتری به دنبال داشته باشد. بخصوص که در کشور ما خودرو یک کالای سرمایه‌ای محسوب می‌شود و در صورت ادامه این روند، بازار دست دوم کوپا حتی بدتر از این هم خواهد شد. در واقع درست است که هنوز نمی‌توان در مورد کیفیت فنی و دوام محصول تازه وارد جک هم نظر قطعی داد اما حداقل این امید وجود دارد که عرضه K7 همچون سایر محصولات کرمان‎‌موتور چند سالی ادامه داشته باشد که این مهم، امکان برخورداری از نمایندگی‌های خدماتی پرشمار خودرساز وطنی را برای هموطنان مهیا می‌سازد. هرچند افزایش قیمت اخیر KMC k7 باعث شد که این محصول به ناچار از لیست گزینه‌های مورد نظر بسیاری افراد خارج شود. حالا شاید برخی حاضر باشند در ازای یک صرفه‌جویی چند صد میلیونی، ریسک خرید محصول بداقبال ریگان را به جان بخرند.

80 عکس

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/7/11
mamnon ali bood coupa ba 500000 kar kard ofty nadasht
1400/7/12
لطفا مقایسه k7 و فیدلیتی هم تهیه کنید
1400/7/12
سلام
لطفاً مقایسه‌ی فیدلیتی و k7 رو هم تهیه بفرمایید
1401/12/26
این خودروها تنها مشکلشون ضعف قدرت و توانایی موتورشونه که این موتور ضعیف علیرغم استفاده از توربو قدرت خاصی نداره و بعد از مدت کوتاهی البته بسته ب نوع استفاده هم داره. مصتهلک میشن. برا این خودروها تو این سگمنت حداقل ی موتور 2یا 2.5نیازه