موضوعات داغ

افت قیمت خودروی فیدلیتی در بازار آزاد، حباب هیجانی اولیه ترکید! + جدول

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

بازار خودرو ایران به لطف وجود انحصار و توزیع قطره چکانی خودرو، یکی از تشنه‌ترین شرایط را از سال 1398 تاکنون تجربه می‌کند. خودروهای جدید در کسری از ثانیه مورد توجه مخاطبان واقع می‌شوند و صف‌هایی طویل از مشتریان برای خرید آن‌ها شکل می‌گیرد، شرایطی که موجب ایجاد اختلاف شدید بین نرخ بازار و نرخ اعلامی کارخانه خواهد شد.

فیدلیتی نیز یکی از همین خودروهای جدید است که در بدو ورود به بازار، با هیجان عجیبی از سوی مصرف‌کنندگان روبرو شد. در حال حاضر قیمت اعلام شده برای فیدلیتی از سوی بهمن موتور 735 میلیون تومان است که در زمان عرضه اولیه این خودرو در خرداد 1400 معادل 655 تومان برای مدل 5 نفره و 670 تومان برای مدل 7 نفره بوده است.

همچنین ببینید:‌ فیلم تست و بررسی فیدلیتی

تشنگی بازار و استقبال گرم از این کراس اوور جدید سبب شد تا قیمت فیدلیتی در اوایل تابستان 1400 به حدود یک میلیارد و صد میلیون تومان برسد. قیمتی خارق‌العاده که با نرخ اعلامی کارخانه بیش از 300 میلیون تومان اختلاف داشت و هیجان بیش از حد مشتریان باعث چنین روندی شده بود. خوشبختانه این قیمت طی ماه‌های اخیر کاهش داشته و به کمتر از یک میلیارد تومان رسیده است. این روزها با بودجه‌ای در حدود 970 میلیون تومان، قادر به تهیه نسخه‌های صفرکیلومتر فیدلیتی از بازار آزاد هستید. البته همچنان قیمت مطالبه شده در برخی آگهی‌های فروش فیدلیتی گران مایه است که انتظار می‌رود این قیمت‌ها طی کوتاه مدت تعدیل شوند.

فیدلیتی

فیدلیتی در کنار دیگنیتی، دو محصول جدید بهمن موتور برای بازار ایران هستند. فیدلیتی کراس‌اوور بزرگتر است که نقص خودرو خانوادگی را ایفا می‌کند، در حالی‌که دیگنیتی با جنبه‌های اسپرت شناخته می‌شود. زیر کاپوت فیدلیتی پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر با 155 اسب‌بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور قرار دارد و برای جعبه دنده آن نیز از گیربکس شش سرعته اتوماتیک دوکلاچه استفاده شده است. بزرگترین نقطه ضعف فیدلیتی همانند دیگر کراس‌اوورهای جدید بازار، عدم بهره‌مندی از سیستم توزیع قدرت چهارچرخ محرک است که قابلیت آفرود را از این خودرو سلب می‌کند. در سوی دیگر امکانات رفاهی و ایمنی متعدد به همراه سه ردیف صندلی، از جمله مزایا فیدلیتی برای خریداران خواهند بود. کی ام سی K7 و جی ام سی S350 دو رقیب عمده فیدلیتی در بازار خودرو ایران هستند.

جدول قیمت فیدلیتی در بازار آزاد، مهرماه 1400:

تیپرنگبدنهکارکردقیمت
پنج نفرهسفیدبدون رنگصفرکیلومتر987,000,000 تومان
هفت نفرهمشکیبدون رنگصفرکیلومتر1,030,000,000 تومان
پنج نفرهخاکستریبدون رنگصفرکیلومتر970,000,000 تومان
پنج نفرهخاکستریبدون رنگصفرکیلومتر997,000,000 تومان
هفت نفرهسفیدبدون رنگصفرکیلومتر1,000,000,000 تومان

نظرات کاربران

12 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/7/29
اصلا خودروی فیدلیتی وجود خارجی نداره بجز تعدادی محدود که به نمایندگی های بهمن موتور داده شده شرکت بهمن موتور از فروردین ماه داره بصورت 3 ماهه -ثبت نام میکنه ولی هنوز هیچ خودرویی تحویل نشده در اصل کسی موفق به ثبت نام نشده و این بازی ها فقط واسه رانت و ارز دولتی هست
1400/7/30
بازار گرمی نکن ، قیمت واقعی این خودرو ، نهایتا ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیون هستش
1400/7/30
چی میگی؟ قیمت خالص این ماشین تو دبی حدود 600ه،میاین یه حرفی میگین آدم به عقلتون شک میکنه، جایی که لندکروز فروش میره این ماشین 600فروش میره بعد 400؟!
در ضمن نویسنده هم خودش میدونه کسی با 1030بهش فیدیلیتی نمیده
1400/7/30
شما بازار گرمی میکنی
قیمت واقعی این خودرو حداکثر باید ۱۵۰ تومن باشه نه ۵۰۰ تومن
1400/7/30
هموطن نه به گرانفروشی بگو ونخر وگول نخور
1400/7/30
چرا دروغ میگی؟ من مصرف کننده معمولی دور دوم که مرداد بود، ماشین 14 روزه تحویل گرفتم! بهترین شرکت خودرو سازی بهمن
1400/7/30
بزرگترین عیب فیدلیتی ۱-قدرت کم در سربالایی۲-داغ کردن موتور وگیربکس به خاطر فشار زیاد وعدم هماهنگی وزن وموتور،ایرادات برقی،نبود قطعات حتی چراغ وگرانی خیلی زیاد قطعات بدنه،صدای موتور در اطاق،.یک چرخ x55به فیدلیتی بیشتر ارزش داره،چالاک،بدون صدای موتور،ایمن،زیبا،فراوانی قطعات،بدون هیچ ایرادی،فپل آبشن،قدرت وسرعت مثل مزدا۳ وسراتو وحتی بیشتر.خودروی خوب خریدن هنر است نه اینکه با تبلیغ خودرو خرید.
1400/7/30
عجیبه که کسی نیست که بگه این حجم موتور و توان و تورک این خودرو که هفت نفره عنوان شده از شیب بیشتر از دوازده درجه چطور میخواد بالا بره و گفته شد فورویل درایو و مزیت آفرودی نداره که از اصل این حرف با این حجم موتور غلطه چون بحث توان به تنهایی نیست و تورک نقش اصلی رو داره
1400/7/30
مسولین، اشینای مزخرفه چینی رو میلیاردی به مردم میفروشن، حق این مردم همینه وگرنه اعتراض میکردن به این وضعیت فروش
1400/8/3
با این قیمت چرا نریم جوک تیوولی میتسوبیشی نخریم
واقعا همون ۶۵۵ هم نمی ارزید
1400/8/3
تو روزگاری که باید حدود یک میلیارد برای خرید ماشینای چینی ظاهر پسند پول بدی ، به عمق فاجعه ارزش پولی پی میبریم . تازه بدتر از این موضوع اینه که قدرت خرید همین ماشینا رو هم نداشته باشی .کاش یه رو روز از خواب بیدار میشدیم و میدیدیم که همه اینا یه کابوسه .
1400/8/5
با سلام فیدلیتی موجود در بازار اگر واقعی باشد تحت هیچ شرایطی ارزش این قیمت های کذایی که خود شرکت بهمن خودرو آن را ساخته نمی ارزد امیدوارم دولت جدید که مدعی مبارزه با فساد می باشد وزیر صمت در این اقدامات شرکت بهمن خودرو که با برهم زدن قیمت بازار به علت اینکه کلیه محصولات تولیدی این شرکت یعنی فیدلیتی بجای اینکه بدست مصرف کننده برسد در اختیار نمایشگاه های مرکز و شمال تهران موجود است
دولت مدعی مبارزه با فساد طبق گفته خودتان مردم لی پناه استدعا دارند نظارتی بر فروش شرکت بهمن خودرو داشته باشند و ترتیبی اتخاذ گردد که فروش فیدلیتی به دست مصرف کننده نهایی برسد نه دلالان و نه نمایشگاه داران