موضوعات داغ

حضور کراس اوور چانگان UNI-K در گمرک امیرآباد مازندران

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

ویدیویی توسط یکی از مخاطبان سایت خودروبانک بدست ما رسیده است که خبر از حضور کراس‌اوور چانگان UNI-K در گمرک امیرآباد شهر بهشهر مازندران می‌دهد. البته این کراس‌اوور جدید چانگان با هدف صادرات به کشور قزاقستان در این بندر حضور پیدا کرده است اما شایعاتی نیز مبنی بر برنامه‌ریزی شرکت سایپا برای واردات و در مرحله بعد مونتاژ کراس‌اوور چانگان UNI-K وجود دارد.

شرکت سایپا که پیش از این در تجربه‌ای تقریبا محصول چانگان CS35 را به صورت مونتاژی عرضه نموده، به تازگی در حال برنامه‌ریزی و فعالیت برای واردات و همچنین مونتاژ محصولات جدید چانگان اعم از چانگان CS35، چانگان UNI-T است. بنظر می‌رسد که دیگر محصولات چانگان اعم از کراس‌اوور چانگان UNI-K نیز در برنامه واردات و مونتاژ نارنجی‌پوشان قرار دارد.

چانگان Uni-K به عنوان پرچمدار کراس‌اوورهای این شرکت در کلاس کراس‌اوور کوپه قرار دارد

مشخصات فنی چانگان UNI-K

چانگان Uni-K به عنوان پرچمدار کراس‌اوورهای این شرکت در کلاس کراس‌اوور کوپه قرار دارد. این خودرو خوش استایل از لحاظ طراحی و مشخصات ظاهری حذابیت و نوآوری‌های زیادی را به همراه خود آورده است. از جمله طراحی پیچیده جلوپنجره جلو، چراغ های دی‌لایت به شکل حرف Y، دستگیره های الکترونیکی و رینگ های بزرگ 21 اینچی نمای ظاهری هیجان انگیز را به نمای گذاشته است. با نگاهی نمای جانبی چانگان UNI-K، شاید این تصور به وجود بیاید که این خودرو یک SUV خاص با منشا آلمانی است که در کارخانه گروه فولکس واگن در براتیسلاوا ساخته شده است. شباهت‌های این کراس‌کوپه با پورشه کاین کوپه پس از بررسی نمای عقب وچراغ‌های عقب که با نوار نور در درب عقب ادغام شده‌اند، ادامه می‌یابد.

از لحاظ ابعاد در طول 4865 میلی متر (191.5 اینچ)، عرض 1948 میلی متر (76.7 اینچ) و ارتفاع 1700 میلی متر (66.9 اینچ)، نسبت کاین کوپه از لحاظ طولی کمی کوتاه‌تر و از لحاظ پهنای بدنه باریک تر و از نظر ارتفاع بلندتر است. البته فضای داخلی چانگان UNI-K برای همچین خودروی بزرگی کوچک بنظر می‌رسد. از نشانه‌های جالب توجه و خاص در طراحی ظاهری این کراس‌اوور می‌توان به چراغ ترمز سوم نصب شده روی سقف با یک جفت چراغ عمودی اشاره کرد.

اگزوزهای بزرگ چهارگانه نمای قدرتمندی را به بخش عقبی چانگان UNI-K داده است اما خب پیشرانه این خودرو آنقدر با این نمای قدرتمند سازگار نیست و در سطح کاملا معمول خودروهای چینی قرار دارد. شرکت چانگان از قدرتمندترین موتور خانواده Blue Core NE در مدل UNI-K استفاده نموده است. این پیشرانه 2 لیتری مجهز به توربوشارژ توان تولید حدود 233 اسب بخار و گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر را دارد و یک گیربکس 8 سرعته اتومات Aisin توان تولیدی پیشرانه چانگان UNI-K را به چهارچرخ منتقل می‌کند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/9/23
سلام خدمت اعضای وبسیات خوب خودروبانک، از پشت شیشه کاملا کیفیت متریال داخل کابین مشخص هست، اگر Hongqi هم وارد کشور بشه از این هم بهتر هست،امروزه کیفیت ماشینهای برند درجه یک چینی از کره ای ها هم جلو میزنه،اگر کسی برند ها رو بشناسه توی ویدیو کلی مدل های جدید پاترول و اوتلندر و خیلی مدل های برند های کره ای و ژاپنی به چشم میخوره.
1401/9/26
خودرو چانگان UNI_K از نظر امکانات وآپشین وقدرت موتور خیلی عالی هست به امید اینکه قیمت مناسبی داشته باشه وزمان تحویل هم بدقولی نکنند