موضوعات داغ

دیگنیتی پرستیژ محصول گروه بهمن، پرچمداری با مشخصات رقابتی

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

بازار کراس‌اوورهای کشور با ورود مدل‌های جدید و عمدتا پرچمدار در حال حرکت به سمت داغ‌شدن هرچه بیشتر است. خودروهایی که با تغییرات در مدل پیشرانه و سیستم جعبه دنده، توانمندی بالاتر را به نمایش گذاشته و سعی در ربودن گوی رقابت را از حریفان دارند.

یکی از محصولات جدید بازار خودرو محصول دیگنیتی پرستیژ است که به عنوان قدرتمندترین محصول گروه بهمن به پا به عرصه رقابت جذاب کراس‌اوورها گذاشته است. نسخه قبلی این محصول نیز با نام دیگنیتی پرایم با چهره مدرن و مشخصات فنی مناسب و البته قیمت کاملا رقابتی شرکتی، پیش از این نیز تجربه موفقی را در بازار خودرو رقم زده بود و مورد توجه علاقمندان این سبک از خودرو قرار گرفت و حالا نوبت به برادر کوچکتر البته تازه نفس و پرتوان رسیده است.

دیگنیتی یا همان دانگ‌فنگ Fengon ix5 را می‌توان یکی از موفق‌ترین محصولات مونتاژی عرضه شده در بازار ایران دانست که در مدت زمان کوتاه حضور خود توانست به جایگاه بسیار خوبی در میان خریداران ایرانی پیدا کند. این محصول گروه بهمن در نسخه دیگنیتی پرایم آن از نظر طراحی ظاهری چشم‌ها را به خود جلب می‌کرد اما در بخش فنی کاملا هم ردیف بسیاری از کراس‌اوورهای معمولی بازار قرار داشت. اما در نسخه جدید یا همان دیگنیتی پرستیژ داستان متفاوت شده است.

نمای عقبی دیگنیتی پرستیژ

در مدل دیگنیتی پرستیژ دیگر خبری از قانون نانوشته 1,5 لیتری توربوشارژ نیست و پیشرانه قبلی جای خود را به یک پیشرانه 2 لیتری توربو GDI داده است و توان تولیدی از 148 اسب بخار به 228 اسب بخار جهش پیدا کرده و به طبع آن گشتاور 220 نیوتن بر متر به عدد قابل توجه 355 افزایش یافته است که برای این کراس‌اوور عدد بسیار مناسب و خوبی محسوب می‌شود. گیربکس اقتصادی CVT حالا جای خود را به یک گیربکس چابک‌تر 6 سرعته AT ساخت پاورتک داده است که توان تولیدی را به چرخ‌های جلویی منتقل می‌کند. بسیار دوست داشتیم که این خودرو به صورت چهارچرخ محرک به بازار عرضه می‌شد و در آن صورت شاهد یک تغییر انقلابی در بازار کراس‌اوورهای مونتاژی چینی بودیم اما خب این اتفاق روی نداد البته این موضوع همچنان چیزی از ارزش‌های این کراس‌اوور توانمند کم نمی‌کند.

موضوع دیگری که بازار دیگنیتی پرستیژ را داغ‌تر و جذاب‌تر از همیشه می‌کند قیمت‌گذاری مناسب گروه بهمن برای این محصول است که آن را در رقابت با کراس‌اوورهای مانند تیگو 7 پرو و تیگو 8 پرو در سطح خیلی خوبی قرار می‌دهد. گروه بهمن در آخرین لیست قیمت محصولات خود عدد یک میلیارد و 120 میلیون تومان را برای دیگنیتی پرستیژ در نظر گرفته است که بسیار پایین‌تر از قیمت رقبای آن است. این قیمت‌گذاری باعث ایجاد بازار بسیار خوبی برای این خودرو شده است و با عرضه این خودرو در بورس نیز شاهد پیشنهادات قیمتی عجیب برای این محصول گروه بهمن بودیم.

در حال حاضر رقبای مستقیمی برای کراس‌اوور کوپه دیگنیتی پرستیژ وجود ندارد اما در آینده با عرضه فونیکس FX و چانگان Uni-T می‌توانیم شاهد ایجاد یک رقابت داغ باشیم.

فضای داخلی دیگنیتی پرستیژ

جدول مشخصات فنی دیگنیتی پرستیژ

مشخصات فنی دیگنیتی پرستیژ
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 2000 سی سی
تنفس موتور توربوشارژ
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 228 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 355 نیوتن متر در 2200 دور در دقیقه
جعبه دنده 6 سرعته خودکار
اندازه (میلیمتر) 4685 طول - 1865 عرض - 1645 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2830 میلیمتر

ویدیو معرفی دیگنیتی پرستیژ

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد