موضوعات داغ

لاماری ایما، محصول جدید آرین پارس موتور در نمایشگاه خودرو تهران 1401 + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

آرین موتور در سری‌های قبلی نمایشگاه خودرو تهران به عنوان عرضه کننده محصولات میتسوبیشی و دی اس حضور یافته بود اما اکنون با خودرویی تولید داخل به نام لاماری ایما به شهر آفتاب آمده است. لاماری ایما که نسخه اسپرت دانگ فنگ ix5 محسوب می‌شود، کراس‌اووری جذاب و قدرتمند است که به نظر می‌رسد حرف‌های زیادی برای گفتن در بازار ایران خواهد داشت.

مراسم رونمایی رسمی از لاماری ایما در اسفندماه 1400 انجام شد و آرین موتور برچسب قیمت 989 میلیون تومان را برای این خودرو در نظر گرفته است. با توجه به ظاهر جذاب و مشخصات فنی رضایت‌بخش، لاماری ایما در همین زمان کوتاه نیز محبوب کاربران واقع شده است.

لاماری ایما همانند اکثر کراس‌اوورهای چینی از پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر استفاده می‌کند اما در این زمینه برتری‌هایی بر رقبا دارد. این پیشرانه از سیستم تزریق مستقیم سوخت بهره می‌برد و با دارا بودن دو خروجی اگزوز در قسمت عقب، تنفس بهتری نسبت به کراس‌اوورهای معمول خواهد داشت. حداکثر قدرت پیشرانه لاماری ایما 195 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن 285 نیوتن‌متر است که برای یک موتور چهار سیلندر 1.5 لیتری کاملا رضایت بخش به نظر می‌رسد. گیربکس هفت سرعته دو کلاچه مرطوب نیز وظیفه انتقال قدرت به دیفرانسیل جلو در لاماری ایما را برعهده دارد.

لاماری ایما

آرین موتور برای کاهش هزینه تمام شده تولید لاماری ایما، برخی از امکانات جانبی این خودرو را در سری اول تولید حذف کرده است. برای مثال درب صندوق این خودرو از نوع دستی است و یا سیستم تهویه به صورت دوگانه تنظیم نمی‌شود. به همین دلیل امکاناتی که در سایر کراس‌اوورهای چینی وجود دارند را در لاماری ایما نخواهید دید. با این وجود عملکرد فنی لاماری ایما یک سر و گردن از سایر رقبای هم‌قیمت بهتر ارزیابی می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد