موضوعات داغ

مقایسه کوییک با 206؛ هاچ‌بک‌های رُند بازار

22 مهر 1398
عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس

چند سالی است که سلیقه عمومی بازار به سمت خودروهای هاچ‌بک سوق پیدا کرده است. از این رو بسیاری از شرکت‌ها برای سهم‌خواهی بیشتر از این بخش بازار اقدام به توسعه سبد محصولات خود با این دسته از خودروها کرده‌اند. در ایران نیز سابقه حضور خودروهای هاچ‌بک به سال‌ها قبل باز می‌گردد. اما در این بین پژو 206 را می‌توان به جرات موفق‌ترین هاچ‌بک بازار دانست که با وجود سال‌های متمادی عرضه، همچنان مورد توجه بسیاری از مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

اما چند سالی است که با آمدن خودروهای هاچ‌بک کراس، خریداران استقبال خوبی از این آن‌ها داشته که سبب شد بسیاری از خودروسازان داخلی و شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو، اقدام به تولید و عرضه این دسته از هاچ‌بک‌ها کنند. از این رو گروه خودروسازی سایپا در سال 96 با معرفی کوییک، نوید عرضه یک محصول جدید در قالبت هاچ‌بک کراس را به مشتریان خود داد. کوییک در همان زمان معرفی، به دلیل دارا بودن امکانات رفاهی مناسب و همچنین جعبه‌دنده اتوماتیک ضریب متغیر یا همان CVT برگ برنده‌ای برای برتری نسبت به رقبای خود رو کرد. البته رقیب سرسخت این خودرو یعنی پژو 206 نگذاشت کوییک نسبت به توقعات سایپا سهم بازار بگیرد و کماکان موقعیت خود را در بازار حفظ کرد.

به همین خاطر عده‌ای در بازار پژو 206 تیپ 5 را که سال‌ها در بازار به عنوان خودرویی محبوب و پرفروش شناخته می‌شود، به کوییک ترجیح می‌دهند. به همین منظور ما در این مقاله از خودروبانک قصد داریم مقایسه‌ای میان این دو خودرو انجام دهیم تا در نهایت مشخص شود که خرید پژو 206 تیپ 5 منطقی‌تر است یا کوییک اتوماتیک پلاس!

نگاهی به طراحی ظاهری هر دو خودرو

درخصوص پژو 206 باید گفت که یکی از نقاط قوت این خودرو طراحی مناسب آن بوده که با وجود گذشت دو دهه از آن، همچنان مورد قبول است. در واقع ظاهر اسپرت و جوان‌پسند این خودرو که پتانسیل بالایی جهت انجام تغییرات ظاهری دارد، یکی از مواردی است که موجب شده آمار فروش 206 بسیار قابل توجه باشد.

در نمای جلو چراغ‌های بزرگ و کشیده که تا پیش از این در هیچ ‌یک از محصولات داخلی مشاهده نشده بود، از ویژگی‌های بارز به‌شمار می‌رود. همچنین خطوط نرم و سیالی که در نهایت به حجیم شدن گلگیرها و درها شده، از دیگر نکاتی است که ظاهری مورد قبول را پدید آورده‌اند. اما طراحی نمای عقب 206 طی این سال‌ها تغییراتی اندک را به خود دیده است. نخستین تغییری که تنها چند سال پس از عرضه صورت گرفت، ابرویی قاب پلاک این خودرو بود که در نمونه‌های ایرانیزه شده شاهد حذف لوگو از ابرویی و انتقال آن روی در صندوق بودیم. پس از آن فرم سپر عقب تغییر یافت. در واقع این تغییر باعث شد تا ظاهر سپر کمی اسپرت‌تر از قبل به‌نظر برسد. اما چند سالی است که با تغییر در طراحی چراغ‌های عقب نیز شاهد نمایی جدید پژو 206 هستیم. البته باید گفت که خودروی موردنظر ما در این مقاله دارای چراغ‌های پژو 207 جدید است. طراحی داخلی چراغ‌های 207 جدید و زیبایی آن‌ها باعث شده که بسیاری از دارندگان خودروهای 206 علی‌رغم قیمت بالای این چراغ‌ها، اقدام به تعویض آن‌ها کنند.

کوییک که پس از عرضه ساینا به بازار معرفی شد، در واقع نسخه هاچ‌بک از این محصول شناخته می‌شود که با توجه به اقبال بازار به خودروهای هاچ‌بک کراس، دارای ادوات مربوط به این دسته از خودروهاست. در نمای جلو کوییک سپر حجیم‌تر نسبت به ساینا از نکات بارزی است که سبب شده چهره‌ای اسپرت‌تر را به نمایش بگذارد. همچنین استفاده از دی‌لایت در کنار مه‌شکن‌های جلو، از مواردی است که سعی شده کوییک را خودرویی مدرن و به‌روز نشان دهد. دیفیوزر نقره‌ای رنگ نصب شده در قسمت زیرین سپر نیز از دیگر مواردی است که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

هنگامی که از نمای جانبی به این خودرو نگاه می‌کنید، طرحی جدید و منحصر بفرد را پیش روی خود نمی‌بینید، زیرا طرح کلی درها و پنجره‌های جانبی شباهت زیادی با تیبا 2 یا همان تیبای هاچ‌بک دارد. اما اصلی‌ترین مشخصه در نمای جانبی به نصب روف‌ریل و زه پلاستیکی دور گلگیرها اختصاص داشته که توانسته تاثیر اندکی در بزرگ‌تر نشان دادن ابعاد کلی خودرو داشته باشد.

در نمای عقب نیز با طرحی قابل قبول همراه هستیم که در قسمت‌ چراغ‌ها کپی‌کاری ناشیانه‌ای از محصولات شاسی‌بلند ب‌ام‌و صورت گرفته است. در این بخش نیز دیفیوزر نقره‌ای رنگی نصب شده که تا حدودی توانسته ظاهر کوییک را اسپرت‌ نشان دهد.

نگاهی به فضای داخل کابین

در بخش طراحی داخل کابین ماجرا کمی متفاوت‌تر است، زیرا پژو 206 یکی از خودروهایی بود که در زمان ورود به بازار ایران، به دلیل داشتن کابینی مدرن و با کیفیت، توانست نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب کند. اما کم‌کم با آغاز داخلی‌سازی قطعات کابین، افت کیفیت آن آغاز شد و شاهد تنزل جدی در کیفیت متریال مصرفی در کابین این خودرو بودیم. این روند در سال 91 و با آغاز تحریم‌ها و نرسیدن قطعات اصلی پژو به کشور، شدت گرفت و قطعات چینی و ایرانی جایگزین قطعات با کیفیت فرانسوی شد. بزرگ‌ترین مشکل در کابین پژو 206، فضای پا برای سرنشینان عقب است. زیرا با وجود تنظیم صندلی جلو در جلوترین حالت ممکن، باز هم شاهد فضایی کم در قسمت عقب هستیم.

اما نکته جالب توجه در طراحی فضای داخل این خودرو، استفاده از احجام منحنی و روان است که موجب شده پس از گذشت چندین سال همچنان مورد توجه قرار بگیرد. البته که نمونه‌های تولیدی در سال‌های اخیر به دلیل افت کیفیت، دارای سر و صدای اضافی درون کابین بوده که این موضوع موجب نارضایتی سرنشینان می‌شود.

فضای داخل کوییک را می‌توان نسخه‌ای ارتقا یافته از ساینا دانست. با وجود ارتقاء صورت گرفته اما باز هم بسیاری از کارشناسان انتقادهایی به این کابین دارند. استفاده کردن از جنس پلاستیک خشک سبب شده تا در همان ابتدای ورود به کابین، توی ذوق بزند. استفاده از رنگ قرمز تیره در کنسول میانی، آنچنان هماهنگ با رنگ قرمز بکار رفته روکش صندلی‌ها نیست و شاید بهتر بود تمام کابین طبق روال سابق مشکی رنگ و ساده باشد.

(عکس داشبورد کوییک)

فضای کابین مناسب یکی از ویژگی‌های این خودروست که باوجود ابعاد کلی نه چندان بزرگ، فضای پای کافی برای سرنشینان جلو و عقب مشاهده می‌شود، اما ارتفاع سقف در قسمت عقب کابین شاید برای افراد بلندقامت چندان مناسب نباشد.

امکانات رفاهی و آپشن‌ها

پژو 206 در ابتدا با تیپ‌بندی گوناگونی به بازار راه پیدا کرد که رفته‌رفته این تیپ‌بندی تقلیل یافت و اکنون تنها با دو تیپ 2 و 5 به بازار عرضه می‌شود. در واقع تیپ 5 از طیف وسیع‌تری از امکانات رفاهی بهره می‌گیرد که از اصلی‌ترین آن‌ها می‌توان به مواردی از قبیل دو عدد کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، ترمزهای دیسکی جلو و عقب مجهز به سیستم ABS و EBD ، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، تنظیم برقی آینه‌ها به همراه گرمکن، شیشه بالابر جلو و عقب برقی با قطع‌کن اتوماتیک، قفل شیشه‌های عقب، فرمان هیدرولیک و نظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو اشاره کرد.

(عکس کابین 206)

کوییک نیز در ابتدا با سه تیپ پایه، فول و پلاس به بازار عرضه شد که تنها تفاوت آن‌ها در امکانات رفاهی و آپشن است. مدل پایه که از کمترین امکانات رفاهی بهره می‌برد، دارای جعبه‌دنده 5 سرعته دستی است که اصلی‌ترین تفاوتش با دو تیپ دیگر به‌شمار می‌رود. از امکانات تیپ پایه می‌توان به مواردی از قبیل سوئیچ تاشو، ریموت کنترل، نمایشگر دمای محیط خارج از خودرو، فرمان هیدرولیک، سیستم تهویه مطبوع دستی با تنظیمات برقی، آیینه‌های جانبی با قابلیت تنظیم برقی، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، چراغ‌های جلویی با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم صوتی با قابلیت پخش رادیو و CD مجهز به ۴ بلندگوی جداگانه، سنسور کمکی دنده عقب و سیستم هشدار نبستن کمربند ایمنی اشاره کرد.

تیپ فول از سطح تجهیزات بالاتری نسبت به نسخه پایه بهره می‌برد، همچنین اصلی‌ترین تفاوت آن، بهره‌گیری از دریچه گاز برقی، فرمان برقی و جعبه‌دنده اتوماتیک CVT است. امکانات رفاهی موجود در تیپ فول، علاوه بر آپشن‌های یاد شده در نسخه پایه، عبارت است از سیستم کروز کنترل، سیستم هشدار سرقت با استفاده از بوق خودرو، قفل شدن خودکار درها در سرعت‌های بیش از ۱۰ کیلومتر در ساعت، کامپیوتر سفری، فرمان برقی، شیشه‌های دودی کابین عقب، چراغ‌های روشنایی در روز، چراغ‌های همراهی تا در منزل و سیستم کنترل صوتی و کروز کنترل با استفاده از کنترلرهای تعبیه شدن روی غربیلک فرمان.

اما کوییک پلاس که به عنوان تیپ فول آپشن شناخته می‌شود، علاوه بر امکانات رفاهی موجود در دو تیپ قبلی، دارای مواردی از جمله سیستم نمایش فشار باد تایرها یا TPMS ، سیستم ورود و خروج بدون کلید، استارت دکمه‌ای، سیستم صوتی مجهز به نمایشگر ۷ اینچی لمسی رنگی، جی‌پی‌اس، سیستم اتصال موبایل از طریق بلوتوث و دوربین دنده عقب است.

مشخصات فنی

نکته قابل توجه در این رقابت این است که هر دو خودرو از پیشرانه چهار سیلندر تنفص طبیعی 1.5 لیتری بهره می‌گیرند، با این تفاوت که توان خروجی این دو پیشرانه تفاوت قابل توجهی با یکدیگر دارند. سایپا کوییک از پیشرانه‌ای که قبلاً در خودروهایی مانند تیبا و ساینا مورد استفاده قرار گرفته بهره برده است. در واقع این خودرو محصولی جدید نبوده و تنها نسخه‌ای ارتقاء یافته از ساینا به‌شمار می‌رود. پیشرانه چهار سیلندر خطی با حجم دقیق 1503 سی‌سی وظیفه تامین نیروی پیشران این هاچ‌بک 1105 کیلوگرمی (1065 کیلوگرم در نسخه پایه) را بر عهده دارد. حداکثر توان خروجی این موتور 87 اسب‌بخار در 5300 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور آن 128 نیوتون متر در 4000 دور در دقیقه است. همان‌طورکه گفته شد، وظیفه انتقال نیرو در نسخه پایه به عهده جعبه‌دنده 5 سرعته دستی و در دو نسخه فول و پلاس گیربکس اتوماتیک CVT نیروی تولید شده موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

پژو 206 تیپ 5 نیز با پیشرانه TU5 به بازار عرضه می‌شود که به دلیل داشتن استعداد در زمینه تقویت و تیونینگ، بسیار مورد توجه تیونرها و افراد علاقه‌مند به خودروهای اسپرت قرار گرفته است. این موتور چهار سیلندر با حجم دقیق 1587 سی‌سی توانایی تولید نیرویی معادل 105 تا 110 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 142 نیوتون متر در 4000 دور در دقیقه را دارد. نیروی تولید شده موتور به وسیله جعبه‌دنده 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

تجربه رانندگی

با دانستن مشخصات فنی پیشرانه هر دو خودرو، پشت فرمان هر یک از آن‌ها می‌نشینیم تا ببینیم که عملکرد هر یک از آن‌ها در واقعیت چگونه است! از آن‌جایی که مشخصات فنی کوییک چندان چشمگیر و تند و فرز نیست و روی کاغذ هماهنگی پیشرانه 87 اسب‌بخاری و جعبه‌دنده CVT خروجی قابل توجهی ارائه نمی‌کند، ابتدا پشت فرمان کوییک نشسته تا ببینیم این خودروی ایرانی در عمل چگونه خواهد بود.

با روشن کردن پیشرانه همان صدای آشنایی که ممکن است در روز چندین بار در فضای اطراف خود بشنویم، به گوشمان می‌رسد. این در حالی است که در این خودرو که نسبت به ساینا و تیبا پیشرفته‌تر به نظر می‌رسد، همچنان عایق‌بندی کابین مناسب نبوده و در همان ابتدای روشن کردن پیشرانه صدا به درون کابین نفوذ می‌کند.

با قرار دادن دنده در حالت D شروع به حرکت می‌کنیم، با توجه به نوع عملکرد جعبه‌دنده CVT شروع حرکت چندان پرشتاب نبوده و با خودرویی نسبتاً کند همراه هستیم. اما زمانی که دور موتور بالا می‌رود، عملکرد خودرو نرمال می‌شود. از دیگر موارد مشاهده شده در کوییک‌های عرضه شده، بعضی مشکلات فنی و یا برقی است که البته نمایندگی‌ها موظف به برطرف کردن آن‌ها در قالب گارانتی هستند.

از نکات مثبت کوییک می‌توان به عملکرد خوب جعبه‌دنده اتوماتیک اشاره کرد که توسط شرکت بلژیکی پانچ تولید و تامین شده است. همچنین فرمان برقی این خودرو که فقط در نسخه‌های فول و پلاس قابل عرضه است، سبب شده تا رانندگی با آن در شهرهای شلوغی مانند تهران کمی آسوده‌تر شود.

اما زمانی که پشت فرمان پژو 206 تیپ 5 می‌نشینید، نخستین تصویری که در ذهن شکل می‌گیرد، یک هاچ‌بک اسپرت فرانسوی است که می‌تواند در صورت نیاز هیجان کافی را به شما القا کند. اما باید به این نکته نیز اشاره کرد که با هر سال اضافه شدن به عمر 206 در ایران، این تصویر کمرنگ و کمرنگ‌تر می‌شود، زیرا با افت کیفیت همواره میزان نارضایتی مشتریان از این محصول نیز بیشتر می‌شود. این در حالی است که درکنار افت کیفیت، شاهد کاهش امکانات ایمنی و رفاهی نیز در این خودرو هستیم.

با روشن کردن پیشرانه و قرار دادن دنده در دنده 1، شروع به حرکت می‌کنیم که به جرات می‌توان گفت در صورت برداشتن ناگهانی پا از روی پدال کلاچ، صدای جیغ لاستیک‌ها می‌تواند تا چندین متر پس از شروع حرکت ادامه داشته باشد. تفاوتی که میان 206های جدید با مدل پایین وجود دارد، نرمی و عملکرد کلاچ است. در واقع نمونه‌های جدیدی که طی سال‌های اخیر تولید شده‌اند، از کلاچی به مراتب سفت‌تر با عمر مفید کمتری برخوردارند که این موضوع می‌توانند در ترافیک‌های شهری مانند تهران کمی آزاردهنده باشد.

سیستم تعلیق این خودرو عملکرد مناسبی داشته و سواری نسبتاً نرمی را به سرنشینان ارائه می‌کند. اما یکی از مواردی که تاکنون چندین بار در محصولات ایران‌خودرو مشاهده شده، ضعف سیستم ترمز در مواجه با دست‌اندازها یا ناهمواری‌های مسیر است. در واقع اگر هنگام عبور ناگهانی از دست‌اندازها اقدام به ترمزگیری شدید کنید، گویی سیستم ترمز دچار قطع و وصل ناگهانی شده که به اصطلاح ترمز رد می‌کند. این مورد تاکنون در برخی از محصولات این شرکت نظیر پژو 206، سمند، دنا و پژو پارس مشاهده شده است، که در مواقع اضطراری ممکن است به بروز حوادث ناگوار منجر شود.

نتیجه‌گیری

انتخاب میان این دو گزینه می‌تواند از دو منظر منطق و احساس مورد بررسی قرار گیرد. امکانات رفاهی فراوانی که در کوییک مشاهده می‌شود، می‌تواند هر خریدارانی را مجاب به انتخاب آن کند. اما باید دید که این امکانات تا چه اندازه می‌توانند نیازهای خریدار را برطرف کنند. از سوی دیگر خریدار به چه اندازه به داشتن این امکانات به عنوان یک فاکتور خرید توجه می‌کند.

پژو 206 تیپ 5 یکی از گزینه‌های محبوب و پرفروش در بازار بوده که به دلیل سابقه درخشان و همچنین سواری مناسب، توانسته جایگاهی با ثبات را در بازار ایران برای خود بدست آورد. این خودرو از امکانات رفاهی نسبتاً مناسبی برخوردار بوده که می‌تواند نیازهای روزمره خریداران را با توجه به سگمنت موجود، برآورده کند. همچنین مشخصات فنی قابل قبول و استهلاک مناسب (درصورت سلامت فنی!) از دیگر مواردی است که خرید آن را توجیح می‌کند.

در حال حاضر پژو 206 تیپ 5 در بازار قیمتی حدود 92 تا 95 میلیون تومان دارد، این در حالی است که کوییک پلاس در رده قیمتی 90 تا 93 میلیون تومان جای دارد. لذا انتخاب نهایی را باید به فاکتورهای خریدار برای خرید یک هاج بک موکول کرد. هر دو خودرو از نظر کیفیت و متریال بکار رفته حدوداً در یک سطح قرار دارند و رنج قیمتی آنها در بازار آزاد مشابه یکدیگر است. تفاوت در اینجاست که آیا توانایی پیشرانه و چهره پژو 206 برای خریدار از اهمیت بیشتری برخوردار است یا قوای فنی ضعیف‌تر اما با امکانات و تجهیزات بیشتر و گیربکس اتوماتیک؟ از سوی دیگر به دلیل گستردگی شبکه خدمات پس از فروش هر دو خودروساز در سراسر کشور، می‌توان گفت که هر دو خودرو از وضعیت مشابهی در ارائه سرویس توسط نمایندگی‌های مجاز برخوردارند.

در پایان از علی فراهانی مالک خودرو کوییک و همچنین آرمین طباطبایی مالک خودرو پژو 206، جهت همکاری با تیم خودروبانک کمال تشکر و قدردانی را داریم.

53 عکس

نظرات کاربران

49 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/7/22
چرا آمپر 206 انقد بالاس🤦🏻‍♂️
1398/7/23
دوست من SD داره اونم همینجوره، ظاهرن فنش دیر روشن میشه آمپر بالا میره
1398/7/28
کاملا طبیعی. موتور پژو گرما دوسته یعنی در دمای بالا کارمیکنه تا مصرف سوخت کمتری داشته باشه و در حالت نرمال دما کمی از وسط بالاتر و موقع خاموش و روشن کردن سریع دما خیلی بالا میره که با فن فورا میاد حالت عادی. به هیچ وجه به مکانیک های ناشی اجازه ندید پیشنهاد بدن دمای موتور و کمتر کنن چون تمام سیستم و عملا به هم میزنه
1399/1/5
من مدل ۸۵ش رو دارم ۵۰۰۰۰ تا رفته آمپرش هم بالا نیست.
در نتیجه، کارکرد ماشین رو در نظر بگیریم
1401/4/26
من کوییک تو اسنپ سوار شدم ،شاسی و اتاق و ترمز فرمان و لذت رانندگی 206 بالا هست مخصوصا سری قدیمی
اما کوییک هم کم استهلاک لوازم موتوری فنی ارزانتر،در بلند مدت 206 بهتره ماشین اروپایی هست ،کوییک همون پرایده
206 عکس بالا مشکل داره با این امپرش
1398/7/22
ینی شرکتی که ادعا میکنه گیربکس اتومات از پانچ بلژیک وارد کرده، اینقدر براش سخته که یه موتور به روز سوار ماشین کنه؟ سال 2019 و موتور 8 سوپاپ؟؟
الان با 1500 سی سی 170 اسب قدرت میگیرن، 250 نیوتون گشتاور میگیرن، این چیه آخه؟😭
1398/7/22
۲۰۶ درسته قدیمیه و لگن ولی باز یه ماشین واقعی و مهندسی شده هست، که به سطحی از امنیت و طراحبی و امکانات و ... داره ولی این ماشینای انگولکی مثل همین ساینا، تیبا، انواع سمند و پرشیا و انواع ال ۹۰ تغییریو و خلاصه انواع لگنیجات شتر گاو پلنگ انگلوک شده از اصلشون هستند رو انتخاب نکنید که اصلا شک نکینید مشکل دارند نسبت به اصلشون
حیف پول و عمر مردم ایران روز به روز بی ارزش میشه
که تو همین اوضاع نهایت قیمت این لگن ها ۴۰ میلیون هم زیادشون هست
1398/7/23
اصلا نمیتونم این اسباب بازی (کوییک) را حتی با تیپ2مقایسه کنم چه برسه به تیچ 5حالا هرچقدر هم 206جدیدا بی کیفیت باشه
1398/9/22
شما به بزرگی خودتون ببخشید
1398/7/22
آمپر اب ۲۰۶ چی میگه😐
1398/7/22
ماشین صفره. تا 5 هزار کیلومترم داستان همینه. بعدش خوب میشه بدون هیچ گونه ایجاد مشکلی
1398/7/23
نترس عزیز. تیپ پنج اگه به قرمز هم برسه واشر نمیزنه، بر عکس 405 و پارس که اگه از وسط رد بشه کار واشر تمومه.
1398/7/24
ماشین های پژو کلا جاروبرقی هستن با موتور آتشفشان
1398/7/25
کلا موتور tu5 گرم کار میکنه و معمولا آمپر ۵۰ ٪
1398/7/22
درست نیست که یک خودرو رو 105 اسب بخار با 87 اسب بخار مقایسه کرد
توان و قدرت و کیفیت این دو موتور تفاوت دارد
البته بحث ایمنی هم مشخصه که پژو بسیار بالاتر است
بچاپ ادمین
1398/7/22
کوییک ساینا تیبا اینا همش پرایدن به خدا رو پلتفرم همون قاتل بنا شدن
1399/1/20
خداییش تو سوار کدومشون شدی که این نظرو دادی. اخه نظرات تعصبی و بی پایه تا کجا
1398/7/22
یعنی خاک تو سر ۲۰۶ که داره با این شتر گاو پلنگ مقایسه میشه.درسته ۲۰۶ الان آشغال شده ولی مقایسش با این ارابه درس نیست
1398/10/7
الان مشخص شد هرکی تو خودرو بانک بیشتر فوش بده دیگران بیشتر تاییدش میکنن. آقایون ماهم قبول داریم که206تیب5 خوبه ولی به این فکر کردین که داخلی نیست بعد از تحریم ها چقدر دچار افت کیفیت شد حتی الان دیگه سنسور دنده عقب نداره و کیفیت موتورش60درصد اومده پایین کوییک هم ایراد داره ولی این امید بخشه که کمکم انشاالله اگه آقایون خودرو ساز شکم درد نگیرن پیشرفته کنه بنده نمیخوام قضاوت کنم فقط خواستم به همه چی هجوم نبرین و اون رو مورد انتقاد قرار ندین اول مقایسه کامل بعد نظر آقایون. الان در این وضعیت و کاهش شدید کیفیت و کم بود بخی قطعات اساسی206 کوییک خودروی خوبیه. البته بنده خودم کوییک ندارم
1398/7/22
آقا این کامنتها رو چرا اینقد دیر تایید میکنید جریان چیه
1398/7/22
بااین وضعیت خرهمون خره پالون عوض شده اینایی که خیلی ادعادارند بااین وضعیت وبی ارزش بودن پول یابایدششصدمیلیون بدی یه ماشین نسبتا خوب یاهرچه پول بدی آش میخوری الان کوییک دستی ۶۰الی۶۵میلیون خوب هرچه باشه نسبت به پولش خوبه
1398/7/22
روز به روز مقاله ها مقایسه سایت خوب خودروبانک داره به سمت مسیر اشتباهی کشیده میشه ماشینی مثل تیپ5 هم قدرتی هم کیفیتی بالاتره از سایپا کوییک ازون طرف تیپ5 دنده ای هستش کوییک اتومات این خودش اصلا مقایسه رو بهم میریزه حتی جفتشون یه قدرت بودن بازم نمیشد مقایسه اتومات با دستی ابدا نمیشه این دوتارو باهم مقایسه کردش یک کوییک باید دستی میبود دو کوییک دستی هم از نظر فنی در حد تیپ5 افت کرده ایرانیزه و چینی شده نیست بایستی با 206 تیپ2 صفر یا تیپ3 دست دوم مقایسه بشه اونجوری یه رقابت منصفانه و درست هستش حالا کدوم مزیت داره بیشتر یا عیبی داره مردم بخونن در موردشون براشون مشخص میشه شخصا بین این دوتا تیپ5 و برمیدارم ولی اگر 206 تیپ2 بودش قطعا کوییکی که دنده دستی هستش بخاطر قوی تر بودن و هزینه پایین تر برتری خواهد داشت
1399/3/21
خداروشکر بلاخره یه کامنت بی تعصب و به درد بخور دیدم
1398/7/23
حیف پول که بدی به محصولات خانواده سایپا. سایپا یه بی خانواده بی شرف بیش نیست... سگ 206 میارزه به صدتا تیبا و و کوئیک... من خودم تیبا دارم میدونم چه اشتباه بزرگی کردم. شما این اشتباه رو نکنید
1398/7/26
منم همین اشتباه بزرگ رو توی سال 91 کردم و وقت میتونستم 206 تیپ 5 بگیرم رفتم تیبا خریدم. 7 سال هم این بنجل و آشغال رو تحمل کردم تا امسال بالاخره با زور هم که شده تغییرش دادم به 206. بزرگترین اشتباه زندگیم خرید تیبا (منطور خانواده سایپا-پراید) بود و لکه ننگیه توی زندگیم.حالا کوئیک هم همون بنجل آشغاله با رنگ و لعابی مضحک و مزخرف که معلوم نیست طراحش کی بوده و توی ذهنش چی میگذشته.
1398/7/24
جالبه....گاهی پیش میاد دوتا ماشین هم قدرت رو مقایسه میکنن یکسری غر میزنن اینا که هم قیمت نیستن...
دوتا ماشین هم قیمت رو مقایسه میکنن بازم غر میزنن اینا از نظر فنی یکی نیستن!!!
اتومات رو با دنده مقایسه میکنن بازم یه چیزی میگن....چینی میارن دوباره یه حرف دیگه درمیاد......بابا بخدا مگه تو این بازار ایران چقدر تنوع خودروئی داریم؟؟؟؟همیناس دیگه انتظار دارین مثلا کوئیک رو با چی مقایسه کنن؟206 رو با چی؟نظرات جالبتر هم میشه که کوئیک همون پرایده!!!!بابا تو کل دنیا پلتفرم خیلی از خودروها رو تقویت و بازبینی میکنن و روی خودرویی دیگه استفاده میکنن.حتی ممکنه کاربریش هم عوض بشه....
1398/7/25
نویسنده این مطلب حتما کوئیک داشته. وگرنه این دو خودرو هیچ ربطی به هم ندارن که مقایسه بشن. حتی با تیپ دو هم قابل مقایسه نیست.
کوئیک یک کپی رنگی از پرایده و در همون حد هم باید انتطار داشت. 4تا سنسوردما و دنده عقب چینی درجه سوم گذاشتن با ضبط بلوتوثدار تا پراید رو بتونن به نام کوئیک بفروشن. واقعا قیمت 65 میلیون برای این ماشین فاجعه هستش.
واقعا برای قابل درک نیست که کسی پیدا بشه بابت این ماشین این پول رو بده.
1398/10/20
سلام به همگی چرابه شعوروانتخاب دیگران اهانت می کنیدبایدببینیدازخودرویی که خریدیدبایدچه انتظاردارید کم مصرف کم هزینه زیباوباصرفه کوییک.......
1398/7/28
اخه کوییکو با تیپ ۵ مقایسه میکنید!
فوقش با تیپ دو مقایسه میکنن
1398/7/29
خدا وکیلی پشت فرمون کوییک اتومات نشستین ؟؟؟اصلا راه نمیره آشغاله پر سر و صدای موتور توی کابین
جنس داشبورد و رو دری ها از پلاستیک درجه سه
باز کوییک دنده رو با پژو تیب ۲ مقایسه کن این چ مطلبیه آخه
1399/1/28
خواهشا الکی نظر نده و نخود هر آش نشو...
من ۲۰۶ مدل ۹۱ sd داشتم به ولله قسم هر موقع باهاش می رفتم تو جاده می ترسیدم چون دقیقا ۶ بار منو تو جاده گذاشت... تازه ماشینو سال ۹۲ خریده بودم یعنی یک سال کار کرده بود.. اون موقع با اون ارزونی من ۷ میلیون تومان توی یک سال خرجش کردم آخرش با هزار بدبختی فروختمش یک مگان مدل ۹۰ خریدم با ۱۵۰ هزار کارکرد. پنج ساله ماشینو دارم هنوز آخ نگفته. تنها هزینش روغن و فیلتر بوده. الان یک سال هست که برا تو شهر یه کوییک دنده ای خریدم... هم امکاناتش هم اندازه ۲۰۶ هست و نرمی و سواریش... ماشین خوب و جون داری هست و من نمی دونم چرا وقتی ماشینو نداری چرا همش لاف میزنی؟
اصلا این حرف رو رو چه اصولی زدی؟
(ماشین راه نمیره آشغاله و ...)
1398/8/9
واقعا موتور TU5 قبل 92 اگه روغن خوب و بنزین با کیفیت توش ریتخته شده باشه با موتورهای 2000 مزدا و 2400 هیوندای سانتافه باید مقایسه بشه. موتور فوق العاده وحشی و پرتوانیه
1398/8/9
سلام به شما عزیزان.خودرو کوییک از لحاظ ظاهر به هیچ خودرویی نمی خورده چندتا ظاهر خودرو را کردن کپی واسیه کوییک اشغالترین ماشینه اپشن بهش داده تا خریدارو سر در گم کنن بعداز یکی دوسال ازهم میپاشه ایراد برقی داره ایراد فنی موتوری هم داره یعنی خودبخود آتیش میگیره مثل رانا کل سیستم خودرو میسوزد ایراد از برد خودرو کوییک هست پژو ۲۰۶ تیپ ۵ هنوز هم در فرانسه داره استفاده میشه چون امتحان خودشو پس داده خودروی خیلی خوبیه وباکلاسه چه در گرما وسرما سرنشینان پژو راحت هستن ولی کوییک همش تو فکری که حالا خراب میشه حالا آتیش میگیره یا کل سیمکشی می سوزه به هرحال حیف پول که بدید کوییک بی اصل نسب
1398/9/23
نظرم اینه تو شرایط بد اقتصادی الآن اگه بخوای اقتصادی و یکم میانه فک کنی کوییک انتخاب خوبیه چون هم لوازمش به وفور هست هم چون اکثر لوازمش با تیبا وساینا یکیه جایی لنگ نمیزاره در صورت خرابی بماند که خیلی دیر خرج اساسی موتوری رو دست صاحبش میزاره قیمت لوازمشم در برابر 206 خیلی مناسب‌تر درنظر بگیرین اکثر شهرستانها در صورت خرابی موتوری 206 باید لوازم از تهران بگیرن من خودم 45 روز ماشینم تو ایران خودرو بود تا مشکل موتوریش رو رفع کردن و خداتومن هم ازم پول گرفتن دنبال ماشین بی صندوق جدید اقتصادی میگردین کوییک بخرین یا حق
1398/11/6
پی کی هم خوبه خوشگله خخخخخ
1398/12/20
206 تیپ ۵ با لقب واشر ک معلومه چجوریه ماشینی اشغال و پر خرج ک از اخر صاحبش مجبوره بفروشش کوییک سگش شرف داره به ۲۰۶ های جدید موتور خنک بخاری عالی کولر عالی کم خرج کم مصرف لوازم ارزان
1399/8/13
سلام فکر میکنم تیپ پنج رو با ۴۰۵ اشتباه گرفتی
تیپ پنج اصلا واشر نمیزنه
1399/1/5
کوئیک، سیستم کروز ش قدیمیه
1399/1/28
شما که ماشینو ندارید ،خواهشا نظر الکی ندید که این وسط یه چیزی بگید.
1399/6/21
سلام لطفا چند تا نظر کارشناسی شده و بدوت تعصب بزارید مخاطب استفاده کنه لاقل به درد بخوره یکی مثل من مثلا بخواد کوییک بخره بفهنه بخره یا نه😒
1399/7/3
من هم ۲۰۶ sd مدل ۹۸ داشتم هم کوییک دارم ۲۰۶ یه لیبل کم مصرف تره و کابینش دو لیبل بالاتره موتورش هم که طبیعتا ... اما کوییک هم خشگله جا داره قطعاتش هست و ارزان تره و میگن استهلاکش خیلی پائینه و قیمتشم خیلی مناسبتره
1399/9/16
باسلام خدمت هم وطنان گرامی بنده
یکی از طرفداران ایران خودرو بودم و خیلی از خودروهایی که تولید کرده،داشتم والا نظرات شما را
مطالعه کردم و خواستم من هم برایه شما نظرمو به عنوان کسی که تمام این مدل هارو امتحان کرده بگم
در خلاصه
خودرو های سایپا در داخل شهر منحصر بفرد هستند سواری و نرم بودن بیشتر رو به شما میدن
و
خودروهای ایران خودرو مناسب شهر های خلوت تر و جاده ای تر هستند
من هم اکنون یک خودرو کوییک مدل ۹۹ دستی دارم که کاملا ازش راضی هستم و ماشین خیلی خوب خوشتیپ نرم با لوازمی نسبتا ارزان تری هست
من به عنوان ماشین شهری ۵ ستاره به اون میدم
1399/9/26
من نه 206 رو تایید میکنم نه کوییک رو آخه من نمیدونم افکار شماها چیه یه طوری صحبت میکنید انگار 206 پورشه پانامراس خخخخخخ خندم میگیره الان هر دهاتی رفته یه 206 انداخته زیر پاش فکر کرده خبریه
1399/11/9
شما برو پورشه پانامراتو سوار شو. چکار به کل کل کوییک سوارها و 206 سوارها داری؟
1401/4/25
جناب من کاری ندارم ک نظرتون در مورد ۲۰۶ چیه ولی این انسانیت نیست ک آدم بخواد بخاطر یه نظر سنجی ب شخصیت کسی توهین کنه مگه دهاتیا انسان نیستن و حق زندگی و وسایل اسایش رو ندارن؟؟؟!!!
1399/10/12
سلام
من حدود ۵ سال ۲۰۶ تیپ ۵ داشتم
از زمان صفری ایراد های زیادی داشت که هرچی میبردم نمایندگی نمیتونستن مشکلاتشو حل کنن...
هر خرجی فکرشو بکنین تو این ۵ سال برای ۲۰۶ کردم ولی بازم ماشین نشد که نشد....
اخر سر فروختم کوییک ار خریدم
واقعا سواریش مثل ۲۰۶ هست و داخل اطاقش جادارتر
بسیار کم مصرف و عالی و از همه مهم تر اینکه بسیار بسیار کم اصطحلاک هست
واقعا به همه دوستان پیشنهاد میکنم کوییک بخرید
کلا خانواده پژو هیچ وقت مشکلاتش حل نمیشه
ولی خانواده سایپا همشون ماشین های کم اصحلاکی هستن
1399/12/7
حدودایکسال هست که کوییک دارم خیلی سواری نرم وکم مصرف نسبت به قیمت بسیارعالی هست همین که میدونی با پول صفراین ماشین یک پژوچندسال کارکرده بایدبگیری که معلوم نیست چجوری دست مصرف کننده اش بوده شماحداقل تاچندسال بدون هیچ هزینه ای ماشین صفرباسواری خیلی عالی دارب من که خیلی رازی ام ازش
1400/9/10
سلام به همه دوستان اقا نخرید کوییک و ساینا نخرید من یکسال کوییک داشتم پدرمو دراورد ببینید دوستان همه چیز موتوری نیست این ماشین یه ایرادایی داره ک هر کی میخره بعد یه مدت فروشنده میشه ایرادهایی ک بعد یکسال کوییک سواری داشتم: بدجا رفتن دنده عقب ک قرچچ صدا میداد درستم نمیشد...چرخای این ماشین بالانس نمیشه دوبار بالانس کردم بالانس نشد...ماشین بعد پنج هزارتا روغن کم میکرد...کیفیت رنگ بدنه و سپر ماشین میتونم بگم در حد فاجعست یعنی یه لایه پوست پیازی روش رنگ زدن ک به هر جا بخوری رنگش کنده میشه (بدنه)رنگ سپرهاش اگه تو افتاب بمونه میپوسه و پوسته پوسته کنده میشه و یا با فشار اب کارواش میریزه... طبق تحقیقاتی ک کردم معلوم شد کلا نیم میکرون این ماشین رنگ خورده در صورتی ک باید بالای یک میکرون رنگ بخوره..جنس کابین و داشبورد پلاستیک بازیافتی در حد ماشین شارژی بچه ها ک وقتی داخل ماشین میشینی یه حس بد بهت دست میده و بوی گندی هم داره بعد یکسال هنوز بوی بدش نرفته بود....صدای زیاد کولر و بخاری ک وقتی روشن میکیردی صدای هواپیما میداد... صدای موتوری ک وقتی گاز میدی یا استارت میزنه صدا تراکتور میداد...کلا ماشین بیکلاس و جالبی نیست رفیقم بنگاه داره میگفت فروشنده کوییک زیاده همه هم کوییک میفروشن دنبال ۲۰۶ هستن اینایی هم میان تعریف میکنن چون خودشون خریدن میخوان بازارش خراب نشه ک بفروشن وگرنه ۲۰۶ کجا کوییک کجا خداروشکر الان یه تیپ ۲ خریدم پشتش میشینی حال میکنی لذت رانندگی با پژو اصلا قابل قیاس با این لگنای وطنی نیست
1401/8/14
به نظر من ۲۰۶ بخرید بهتره من خودم ۱۲ ساله ۲۰۶ دارم ۲۰۶ هم خوبه کاری ندارم